"V lambat gila kau, kau buat apa hah? berak eh masa mandi "
celopar duh si minho ni --"
Aku sedang mengikat tali kasut ku. Dah jadi habit, aku ,minho, jungkook ngan jimin gi sekolah sesama.
Cam budak an?
tapi nilah kitaorang, sejak darjah 1 lagi. Freindship goals lah katakan.
Selalunya minho yang awal, gerak gi rumah jungkook pastu rumah aku dan terakhir rumah si pendek , jimin.
"Pat ah v, kang membebel lak si jimin nanti. Kalah bebelan nenek aku yang duk dalam kubur tu "
apalah kau ni jungkook, nenek kau yang duk dalam kubur pun kau nak ungkit. Sian nenek, tergigit lidah. Eh ? Nenek ada gigi lagi ke tu ? Huahua
Usai mengikat tali kasut, kami pun bergegas ke rumah jimin.
Pergh,
Dari jauh dah boleh nampok dah si jeymeng duk cekak pinggang depan rumah .
"Asal lambat ha? tau dok sejuk kat luar ni ? Makin pendek le aku camni " bebel jimin.
Sabo jimin, i feel you *korek hidung 50 cm dalam *
kami berjalan bersama ke destinasi seterusnya,
Kedai akak aku,
Pearl dress and cafe
Ok aku ngan member datang sini bukan nak try dress jadi mak nyah tau, kitaorang datang sini nak makan donut caramel akak aku.
Sedap katanya.
"Ahyun sayang good morning "
"cantik baju kau hari ni ahyun "
" kenapa pakai gincu pink ? Asal tak guna merah mengancam aum "
ok lek readers, diorang tak cakap ngan sesape pon. Diorang kan gila, ngan patung pun diorang nak ajak bual.
Kot kot dalam tandas sibuk borak ngan jamban. Hadoi !
Aku hanya memandang patung yang akak aku bagi nama ' ahyun ' itu. Lek bro, patung kot.
Kami masuk ke cafe.
" kim tae v !!"
Eiyh akak aku ni --""
"tae v dah kunci pintu ? Noona nak cepat tadi " kata noona padaku.
"Taeri noona , donut caramel 4 macam biasa okay ?" Kata minho pantas mengorder.
Heol, makanan laju je kau kan minho ?
noona mengangguk lalu berlalu ke dapur.
"Dah siap homework tak ?" soal jimin.
Semua terdiam . Hahaks, gue yakin lagi pasti tiada sorang pun dari kami habiskan homework.
PIN ! PIN !
GEDEBUM !!
#SoundEffectFailedXD
kami memandang ke luar kedai. Oh gee ~
sebuah motor berlalu pergi.
Tidak ! Ahyun mangsa langgar lari !
Noona berlari keluar. Patung atau lagi senang aku panggil ahyun jeloh, diangkat masuk ke dalam.
"taeri noona, ahyun ok tak ? " soal minho.
Lol, diorang tanya macam ahyun ni manusia.
"Aigoo tahlah jamban mana gi langgar patung noona, tangan dia terkupas, nak pergi betulkan jap. " kata noona lalu dia menuju ke stor bersama ahyun di tangan.
" dah lah oi, duk ahyun dari tadi. Bak keluar homework, kita buat " kataku.
Yelah, setiap hari muka flower boy kami berempat nilah yang terpacul kat luar kelas sebab homework tak siap.
Ok , flower boy ? Bunga tahik ayam boy bolehlah.
Kalau tak pun, cuci sangkar arnab kat taman sains belakang sekolah. Perh, aroma tahik arnab bulat bulat tak boleh dilupakan hingga sekarang.
Makan ? Check !
homework ? Tuuuuut !
akhirnya kami beredar dengan perut penuh , homework kosong.
SKIP
" V !"
Aku membuka mata. Siapa lak ganggu aku dating ngan rosmah dalam mimpi ni ? bak mangkuk tandas , aku nak hempuk kepala si pengacau !
"asal ? " soal ku malas.
Minho berdiri di hadapan ku .
Blupp ~
pipi ku dipicit. Weh asal picit picit ni ah ? nak cubit pipi bukan dekat aku , gilah tempat jimin !
Pipi dia gebu auw
"Asal kau ni ?? "soalku.
"Aku, nampak ahyun "
apekah ? ?
YOU ARE READING
DOLL [ ° KIM TAEHYUNG°]
FanfictionApa kau rasa bila patung yang selama ni duduk depan kedai tayang baju tapi sekarang, tengah jawab soalan fizik dekat depan. Apa kau rasa patung yang selama ni kau anggap tak ada otak, plastik tapi no 1 dalam exam ? tapi, kenapa aku ngan member aku j...