DOLL 3*

35 2 1
                                    

" hujan di suatu kawasan #$&!?#!(#!!!?'+;+@°===¢°°|{ "

V ,jungkook ,jimin dan minho berpandangan.

Kesian cikgu geo kat depan tu dibiarkan cakap sensorang. Student kelas tu ramai cuma 4 orang ni lah meja paling depan.

Depan je, depan lubang hidung.

"15 saat lagi " kata minho.

Ni semua kes nak lari pecut gi kedai akak v lah ni. Nak tengok patung ahyun tu masih ada kat kedai ke tak.

Semua buku dah dikemas.

" 5 ,4, 3,2... SATU !"

KRINGGGGG

'BUM GEDEBUM BANG BANG BOOM !'

#kegagalaneffectbunyi
#yitubunyidiornglarikeluar.

Maka dengan itu berlari keluar lah 4 pahlawan tahik kucing cap kopi jenama lampu kita ini.

Dan cikgu dibiar terkebil-kebil sendiri.

"Cepat pecut !" teriak jimin sambil mereka berlari ke pagar.

"Hah ! Nak gi mana tu ?! " pakcik salman a.k.a pakcik guard paling hot kat sekolah menghalang jalan.

"Pakcik ketepi boleh ? Nanti saya supply Pamoga seumur hidup ok ? "

Ok jungkook merepek 😹

Automatic pakcik salman bergerak ke tepi.

"Anything for pamoga , sir " kata pakcik salman sambil memberi tabik hormat.

Mereka tersenyum lalu berlari pergi.

"Pasal pamoga tu nanti aye belanja bila upin ipin masuk sekolah rendah ea ?!! " teriak jungkook dari jauh.

Amboi jungkook.

Mereka berlari pecut. Ok mohon pasang lagu run ⚡

Run~

Run~

Run~

Dont tell me, dont tell me , dont tell yang kau orang dah sampai ,🌚

Akhirnya mereka tiba di cafe akak v.

" er, ni dia " jimin berkata sambil memegang bahu patung ahyun yang masih setia menanti pelanggan di situ.

" kan aku dah kata mustahil weh !" kata v lalu dipukul nya kepala minho.

Hadoi si v ni, boleh mati anak teruna orang ; )

" tapi tadi samalah " kata minho.

"Aik ? Awal korang sampai ?selalunya sekarang ni lubang hidung pun tak nampak lagi "

Suara taeri menyergah.

" takdelah noona " jawab minho.

" amaghi kita masuk, makan donut cheese noona " kata taeri.

Dan tanpa bantahan mereka pun ikut. Well, makan is number one gituh 🎉

SKIP
AHYUN POV

Ok gais, dah boleh agak kan ? Ha betullah kat sekolah tadi tu aku. Sebab kalau tu bukan aku macam mana boleh wujudnya 'ahyun pov' diatas ?

Ok merepek.

Aku hanya memandang v and the geng masuk. Nasib lah si taeri cepat kalau tak nak tergelak dah aku tadi.

Oklah, mai sini depa jelaskan ..

Nama aku min ahyun. Huahua patung pun nak nama ok ? Aku dah hidup erm... *kira guna calculator* ha ! Dah 1009 tahun 5.9 bulan. Well aye dah tua tapi awet muda.

Aku dulu ramai kawan patung. Tapi semuanya musnah masa perang dunia kedua dulu.

Tauke kedai kena bunuh pastu kedai kena bakar. Aku je sempat lari yang lain ? Mati cair.

Then, aku losthope lah kiranya. Akupun terjunlah kat sungai han.

Jangan dilupain, gue patung jadi aku pun dihanyutkan .

Sampai lah ke laut china selatan.

Lepastu pakcik polis marin kat indon jumpa aku bawa aku naik kapal naik atas darat.

Tambah lagi bila abang abang indon tu tahu aku ni hidup, diorang suruh aku jadi perisik gi korea.

Apa lagi ? Peluang balik kampung gituh so aku terima. Sampai je dekat korea aku larikan diri.

Dan sampai sekarang aku bekerja jadi patung model.

Nak tahu lagi satu secret resipi top meletop ?

Senarnya, taeri tu, ahli sihir uolls !

Ok , sejak bila aku jadi kaki gosip ni--"

Dia yang tolong aku bergerak sampai sekarang.

Kalau ikutkan sekarang ni aku dah lama kat pembuangan sampah. Entahlah, macam mana si v tu tak tahu akak dia tu ahli sihir.

Ok si v ni pulak , aku dah lama perhatikan dia.

Hidung dia,

Mata dia.

Aum !

Aku teringat dulu dia pernah luah kat aku...

"Ahyun-ahh, v suka sorang budak kat kelas v. Tapi, aloh , dia suka jeonghan ! Apalah yang dia nak kat mamat rambut panjang tu ?! "

Hadeh ! Memang takleh blah ! 😂
Masa ni dia darjah 3 tak silap.

Tiba tiba aku rasa nak bersin.

Kebetulan waktu tu ada pelanggan baru nak masuk . sorang budak lelaki dengan maknya.

Aku tahan bersin.

"Omma ~ tadi kan, hidung patung tu jadi besar " kata budak tu kat mak dia. Diorang berhenti betul betul depan aku.

Dey budak,lu punya mata manyak tajam oh.

"Apa park ni, jomlah " kata ibunya lalu budak bernama park itu ditarik masuk.

AHCHOOOOOO!

Ops, terlepas juga , huahua.

DOLL [ ° KIM TAEHYUNG°]Where stories live. Discover now