Chapter 2:Larangan Pertama

57 1 0
                                    

RUMAH BANGLO LAMA

CHAPTER 2 - LARANGAN PERTAMA

J-hope yang terpegun mendengar cerita Suga pun berkata "Suga aku rasa mimpi kau tu ada kaitan la dengan larangan Mrs George Riddle tu apa kata kita siasat tentang rumah ni tanpa perlu langgar larangan Mrs George Riddle nak tak"

"Nak tapi kan macam mana" kata Suga yang bingung.

"Ala senang je kita perhati apa yang akan jadi dekat rumah ni mesti ada punya orang yang langgar peraturan Mrs George Riddle tu punya nanti kita bagi tahu Sana dengan Lisa untuk jangan langgar larangan Mrs George Riddle" kata J-hope.

Suga berfikir lalu berkata "bagus cadangan kau tu kita tunggu dan lihat"

Manakala di Bilik Baekhyun dan Taehyung iaitu bilik bernombor 3. Baekhyun tertanya tanya mengapakah mereka semua di larang untuk masuk ke bilik nombor 5 iaitu bilik yang tertulis 'No Entry'.

Baekhyun bertanya kepada adiknya Taehyung "Taetae rasakan kenapa Mrs George Riddle tu melarang kita semua untuk masuk ke bilik nombor 5 tu ya"

Taehyung menjawab "haish Hyung ni mana la Taetae tau. Hyung ingat Taetae ni Harry Potter ke boleh curi sedikit ingatan orang lain lepas tu tengok dalam piring berisi air ajaib"

Baekhyun ketawa kecil mendengar jawapan adik kesayangannya itu "hehe hyung tak cakap pun Taetae Harry Potter"

Taehyung hanya menggeleng kepala lalu berkata "dah la malas nak layan hyung ni tak pasal pasal nanti Taetae jadi gila" katanya sebelum berlalu pergi ke arah pintu biliknya.

Baekhyun yang melihat adiknya sedang berlalu pergi lantas bertanya "Taetae nak pergi ke mana "

Taehyung menjawab sambil berjalan "Taehyung lapar nak pergi bilik Jin hyung dan D.O hyung nak minta dia masakkan Ramen untuk semua orang"

Baekhyun tidak membalas malah hanya mengangguk faham lalu mengikuti langkah adiknya Taehyung.

Di hadapan pintu bilik nombor 4 iaitu bilik Jin dan D.O,  Taehyung mengetuk pintu bilik Jin dan D.O . Selang beberapa saat pintu bilik pun dibuka.

Jin telah membuka pintu bilik itu lalu bertanya "ye Taehyung nak apa ketuk pintu bilik kitorang ni"

Taehyung tersenyum petak lalu berkata "aku lapar la masakkan lah Ramen untuk kitorang semua"

D.O yang muncul secara tiba tiba berkata "ye lah nanti kitorang masak dah korang tunggu di ruang tamu ya aku nak pergi panggil kumpulan Yeoja untuk tolong kitorang masak"

Baekhyun yang terkejut dengan kemunculan D.O secara tidak langsung melatah "oh mak kau pakai eyeliner, kuss semangat is D.O boleh tak jangan muncul tiba tiba dah macam hantu tahu tak dengan muka penuh dengan marker warna merah macam darah nya lagi nak bunuh orang ke hah nasib baik aku tak ada penyakit jantung kalau tak nanti aku mati kau orang pertama yang aku akan kacau" bebel Baekhyun.

Sehun dan Tao yang baru sahaja keluar dari bilik, Sehun berkata "dah la tu hyung jangan nak membebel nanti D.O tak nak masak kebulur la hyung"

D.O yang mendengar bebelan Baekhyun itu tadi segera berkata "ni semua salah Jin la nak sangat main Truth Or Dare kalau gagal menjawab soalan atau membuat Dare muka pemain akan di conteng ini lah hasilnya jangan la marah aku je marah la Jin sebab dia yang buat"

Tao yang berada di antara D.O dan Baekhyun berkata "korang berdua ni nak rasa penangan wushu aku ke hah dari tadi asyik nak gaduh dah la D.O pergilah masak kata nak panggil Yeoja suruh tolong pergi panggil sana lepas tu masak Tao dah lapar ni perut pun dah berlagu"

Mereka yang berada di situ ternganga kerana buat pertama kalinya Tao berkata yang sedemikian.

Tao pun berkata lagi "tutup la mulut tu nanti masuk lalat padan muka"

SKIP

Di dapur para Yeoja membantu Jin dan D.O masak Ramen. Setelah siap memasak mereka pun ke ruang tamu menghidangkan makanan kerana kerusi meja makan tidak mencukupi oleh kerana jumlah orang yang banyak.

Sehun selaku ketua berkata "okay korang semua kena ingat pesanan yang Mrs George Riddle tadi jangan ada sesiapa pun yg langgar larangan Mrs George Riddlea"

Yoona pula selaku penolong dan kekasih Sehun berkata "betul kata Sehun oppa tu korang yang Yeoja ni pun kena dengar pesanan Mrs George Riddle"

Semua kecuali Baekhyun berkata "gurae arasseo"

Pada jam 8 malam, Baekhyun berasa ingin tahu mengapakah mereka semua dilarang untuk masuk ke dalam bilik nombor 5 telah merancang untuk masuk ke dalam bilik yang bertulis ' No Entry ' itu. Ketika itu Baekhyun perlahan lahan pergi ke bilik larangan itu dan membuka pintu lalu masuk ke dalam bilik itu.

Baekhyun berkata seorang diri "bilik ni tak ada apa yang pelik pun biasa je" setelah itu dia tertarik dengan eyeliner yang berada di atas lantai bilik itu segera mencapai eyeliner itu setelah dia mengambil eyeliner itu dia berasa terkejut kerana ada seorang budak perempuan berada di hadapannya tetapi tidak mempunyai mata sepertinya matanya telah dikorek keluar.

Budak perempuan itu berkata "Help.... me" sebelum Baekhyun seolah olah kembali ke masa lalu.

Ketika itu Baekhyun melihat seorang budak lelaki yang memegang sebilah pisau berjalan ke arah budak perempuan itu manakala budak perempuan itu berusaha untuk menjauhkan diri dari budak lelaki itu.

Budak perempuan itu berkata "You are my brother please don't do this"

Budak lelaki itu pula berkata "No I must do this because I want to friend with Soyou and Sooyoung. I must to kill all of you in that way no one can interrupt my life" sebelum menerkam ke arah budak perempuan itu lalu mencungkil mata perempuan itu keluar.

Baekhyun yang nampak kejadian itu pun menjerit "ARRRRRRRRRGHHHH". Sehun selaku ketua berasa terkejut kerana jeritan itu datang dari bilik yang telah dilarang. Ketika mereka semua bergegas naik ke atas Baekhyun telah pun keluar dari bilik itu. Tetapi apa yang mengejutkan mereka semua apabila Baekhyun keluar dari bilik itu wajahnya kelihatan pucat dan tidak bermaya lalu secara tiba tiba pengsan.

Sehun berlari ke arah Baekhyun berkata "Hyung bangun lah kenapa ni"

Yoona berkata "oppa baik kita angkat  oppa Baekhyun masuk ke bilik dia"

Sehun berkata " baiklah Taehyung tolong aku angkat abang kau masuk bilik sementara tu Tao tolong ambilkan segelas air Suga ambil peti kecemasan sebab tangan Baekhyun dah cedera"

Ketika semua menjalankan tugas yang diberikan,  mereka tidak menyedari bahawa ada dua pasang mata melihat mereka dengan perasaan yang geram.

Sehun merenjiskan sedikit air di muka Baekhyun. Baekhyun ketika itu mula sedar. Setelah Baekhyun sedar semua orang keluar dari bilik kecuali Suga dan J-hope yang sedang merawat tangan Baekhyun yang cedera.

Setelah siap menyapu ubat Suga bertanya "tadi kenapa hyung jerit?".

Setelah itu J-hope pula bertanya "hyung nampak apa di bilik tu"

Baekhyun pun menceritakan segalanya yang dia lihat di bilik itu. Suga mencatat segala percakapan Baekhyun kerana Suga dan J-hope sedang menyiasat misteri yang berlaku di rumah itu.

Sehun yang mendengar perbualan mereka berkata dalam hati '''hyung nampak hantu tak ada mata Hurm pelik'''

Rumah Banglo LamaWhere stories live. Discover now