1, Rondleiding.

195 8 0
                                    

"Wakker worden Max!" Zegt moeder die net de kamer in komt en naar mijn raam toe loopt. Ze doet mijn gordijnen open,
"MAMM!" Zeg ik en draai me om.
"Maxxie je moet naar school!" Zegt ze, "oja, Mike fietst met je mee."
WoW wat? Waarom moet Mike, de Mike mee fietsen?
Waarom?
Ik sta op en loop achter mijn moeder aan, "waarom moet Mike met mij mee?" Zeg ik, niet wetend dat ik in mijn ondergoed sta.
"Schatje, hij is vandaag nieuw, wees zo lief om hem mee te nemen."
Ik zucht en loop terug naar mijn kamer. Mike's kamer gaat open. "MIKE HOU JE BEK HET IS OCHTEND." Zeg ik voor hij iets kon zeggen en liep door naar mijn kamer.
Net ik mijn onderbroek uit wil doen staat Mike voor de deur.
"MIKE OP DONDEREN!" Zeg ik boos.
"Zozo, sorry, wist niet dat je een humeur had, ik blijf staan!" Zegt hij, en hij blijft zoals hij zei staan waar hij staat.
Ik loop naar hem toe, druk hem de gang op en doe de deur zo hard mogelijk dicht, en op slot.
Ik kleed me om en doe de deur weer los, ik zie Mike nog steeds op de grond liggen. Hij heeft wel de kleren aan, een blauwe polo, zwarte broek en roze sokken. Ik moest even lachten om de sokken

"Opstaan! Moeten zo weg!" Zeg ik en stap over Mike heen.
Ik ga naar de badkamer, doe de deur op slot.
Mike. Is. Zo. GODDAMIT. Knap. Te. Knap. Voor. Mij.
"Max, Mike, jullie eten is klaar!" Zegt mam.
"Ik kom er aan!" Zegt Mike. "Opschieten Max!"
Ik sla een keer tegen muur aan en ga naar beneden. Met de tas op de rug ga ik zitten.
"Hoe laat fietsen we weg?" Vraagt Mike.
Ik kijk op de klok, het is 7:45, "over 10 minuten." Antwoord ik.
Ik eet mijn brood op, Mike zit tegenover me. Mama haalt de fietsen uit de schuur.
"Dusss....." zegt Mike.
Ik kijk hem aan en kijk weer naar mijn bord.
"Schatjes het is al bijna tijd." Hoor ik mam in eens zeggen.
Ik eet snel mijn brood op, doe de lunch in mijn tas en ga naar de achtertuin, ik zet de fiets op de tas.
Mike komt ook alvast naar buiten op z'n dooie gemak.

Mike en ik fietsen richting school.
"NIET ZO SNEL!" Moppert Mike.
Ik begin langzamer te fietsen, maar kijk Mike helemaal niet aan.
"Dude, we hebben helemaal nog niet gepraat. Waarom ben je zo afwezig." Vraagt hij.
"Geen idee, wil gwn zo snel mogelijk weer weg hier." Zeg ik en ondertussen zijn we aangekomen bij de fietsenstalling.
Ik zet de fiets neer, ik heb een blauwe fiets met een rieten mand, Mike daar in tegen heeft een oud afgetrapte oma fiets zonder mand. We gaan naar binnen, meteen gaat de bel, eerst melden bij de administratie.
"Meneer, dit is de nieuwe leerling Mike Peyton" zeg ik.
"Goed, jonge man heeft u uw ID mee?"
Mike knikt, hij pakt z'n ID kaart en geeft hem aan de meneer achter de balie.
"Is goed, u moet, u zit bij Max in de klas." Zegt de meneer.
Ik draai me om en ben zo snel als ik weet niet wat naar de wc,
"Max? Gaat alles goed?" Vraagt een bekende stem.
"Nee." Zeg ik.
"Ik ben het Mike, wat is er?" Vraagt hij.
"Niks laat me." Zeg ik en vlucht uit de wc naar de kantine toe.
De bel gaat nog een keer. fantastisch. De eerste les is Frans.
Ik heb Mike ondertussen maar mee genomen bij de hand en we lopen samen het fans lokaal binnen.
Ik laat Mike los en ga naast Lucas zitten.
"Bonjour." Zegt Mike.
"Quelle est votre nam." vraagt de lerares.
"Mike." Antwoord hij.
"êtes-vous nouveau ici?"
"Oui madame."
"Je vous en prie... Asseyez-vous, Mike!" zegt de docent.

Mike gaat naast Ella zitten. Ella ziet Mike zitten, maar hij toont geen interesse.
Nadat de les is afgelopen wacht ik niet op Mike en Lucas, ik ga naar buiten.
Mike weet niet waar ik ben, Lucas wel...Lucas komt naar me toe.
"Yo bro, Whatzup?" Vraagt hij en komt voor me staan, hij pakt een peuk uit z'n tas.
"Yo man," zeg ik. "Je weet toch dat ik net als jou op hetzelfde geslacht val." Zeg ik.
Lucas knikt en steekt een peuk op.
"Ja, hoezo? Vind je de nieuwe leuk?"
Ik kijk Lucas aan met grote ogen, Lucas begint te grijnzen. Ik wil naar binnen vluchten, maar Lucas houd me tegen, hij trekt me aan de tas terug ik val bijna op de grond.
"Er is niks ergs aan dude," zegt hij.
"Jawel!"
"Wattan?"
"Het is de zoon van de vriend van mijn moeder." Zeg ik.
"Oke dus?"
"Dus? Ik kan toch geen relatie nemen met de zoon van Mn moeders vriend?"
"Want? Mijn moeder weet nog niet dat ik door jou ontgroent ben." Zegt Lucas.
"Same." Zeg ik en ga zitten op de grond.

"Luister, Max, Mike is een leuke jongen. Ik zal niks zeggen over je sexualiteit," zegt Lucas.
"BELOOFD!" Schreeuw ik.
Lucas loopt weg.
"LUCAS! HIER KOMEN!"
"Ja?"
"ALS JE IEMAND VERTELT WAT IK NET ZEI....DAN BEN JE NOG LANG NIET JARIG."
"Ik vertel hier niet, rustig maar Max, het is ons geheim."

Het 2e uur is ingegaan, we hebben les van onze mentor.
"Zo, jongens en meisjes, we hebben een nieuwe leerling in ons midden. Mike kom maar even hier en stel je voor."
Mike zat naast me, hij liep naar voren en vertelde iets over zichzelf,
"Ik ben Mike, 17 jaar en ik hoop mijn school hier af te kunnen maken." Zegt hij en gaat weer naast me zitten.
"Goedzo! Mike heb je al een rondleiding gehad door de school?"
"Nee meneer." Zegt hij.
"Max, jij bent het beste in biologie dus je kan deze les wel missen, jij gaat Mike een rondje laten zien in de school." Zegt onze mentor.
"Is goed meneer, kom Mike." Zeg ik en loop de klas uit.
Ik sla mezelf voor het hoofd. "Vind je het niet leuk om me rond te leiden?" Vraagt Mike.
"Tuurlijk wel..." mompel ik.
We zijn halverwege de school, of Mike drukt me in eens de jongens wc in, hij draait de deur op slot en komt dicht tegen me aan staan.

"Niet hier." Zeg ik.
"Jawel, het is een kick om het op school te doen." Zegt hij.
"Ik ben nog maagd." Zeg ik.
Meteen is hij iets rustiger.
"Sorry...." zegt Mike en geeft me een kus op de mond.
"...." ik weet niks uit te brengen.
"Je bent wel hot." Zegt Mike en zoent me rustig.
"Thuis." Mompel ik.
Mike stopt en doet alsof er niks gebeurd is.
Voor hij de deur los draait, wil ik nog een ding zeggen.
"Mike, ik ben net uitgekomen, niet veel weten het."
"No problem, niemand weet het bij mij." Zegt hij ook.
De rondleiding ging na die tijd ongemakkelijk, te ongemakkelijk. We zeiden niet veel tegen elkaar, niks eigenlijk.
Ik liet Mike nog de bibliotheek, en het scheikunde lokaal zien.
Toen we aankwamen bij de klas, Mike liep met een grote grijns naar binnen. Ik daarin tegen helemaal niet blij.

Ons GeheimWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu