Kapitel 2

41 1 4
                                    

"Vi kan tyvärr inte köpa allt det idag, vi har ett litet ärende med fenixorden idag men imorgon är vi lediga hela dagen och då går vi och shoppar"

"Pip, pip, pip..." det är det första jag hör när jag vaknar. Jag sätter mig sömnigt upp och stänger av alarmet på min mobil.                                                                                                                            "Varför satte jag ett alarm på min mobil? Det är ju helg och sommarlov!" Är mina första tankar.

Sen minns jag helt plötsligt: Jag ska till Diagongränden idag och köpa mina Hogwartssaker! Jag ska till Hogwarts om elva dagar!!

Jag springer ner till köket så fort att hälften av grannarna antagligen väcks av ljudet jag åstadkommer.  Väl nere i köket så stoppas jag av en skrattande Tobbe. "oj, oj, oj" skrattar han "värst vad du hade bråttom!"                                                                                                      "Jaaaaaaaa, för jag ska till Hogwarts om elva dagar och idag ska vi till diagongränden och köpa mina Hogwartssaker och jag vill dit nu och jag vill ha en uggla..." svarar jag. "Sakta i backarna, först måste vi äta frukost" säger Tobbe och vänder baconet som han håller på att steka.                  
"Ok, jag går och väcker de andra"

Några minuter senare sitter vi alla vid matbordet och äter frukost. Tobbe, Anna och Camilla äter bacon och stekt ägg och jag äter stekt ägg och vegetariskt bacon (jag är den enda vegetarianen i min familj.)
"Jag vill inte med till Diagongränden, jag vill till Pontus!" säger Anna och putar med underläppen. "Jag kan tyvärr inte följa med eftersom att Alberforth ringde imorse och hade någon slags nödsituation på fenixordens högkvarteret där de behövde min hjälp." Säger Camilla. "Det verkar som att det bara blir du och jag i Diagongränden då." Säger Tobbe och blinkar åt mig.

En halvtimme senare så transfererar sig Camilla och Anna hem till Pontus tillsammans. Jag och Tobbe transfererar oss till den "Läckande kitteln."

Väl framme där där, efter en minst sagt obehaglig färdväg, så går vi igenom puben och ut genom bakdörren. Skulle jag inte ha vetat varför så hade jag nog blivit förvånad över att det bara finns en tegelmur där, men nu vet jag varför och blir därför inte förvånad.

"Beredd?" Frågar Tobbe och knackar tre gånger på tegelstenen tre uppåt och två tvärsöver med sin trollstav. Tegelstenen börjar vibrera, vickar inåt, bildar ett hål som växer och växer, sekunden senare så står vi framför en stor valvport som leder till en ljus kullerstensgata full av häxor och trollkarlar. Jag känner hur exalterad jag blir. Klart att jag har varit i Diagongränden tidigare, men då har det alltid varit för att köpa något till hemmet, som t.ex flampulver. Idag däremot så är vi här för att köpa Hogwartssaker åt mig, åt mig, jag ska till Hogwarts.

Viktig info!

Hej, Sorry för kort kapitel men jag vill gärna börja (försöka) uppdatera et bestämt antal gånger i veckan och då undrar jag vad ni tycker är bäst, ett längre kapitel i veckan (typ lika långt som förra kapitlet alltså ungefär tusen ord) eller två korta kapitel i veckan (typ lika långa som det här kapitlet alltså ungefär 500 ord)? Kommentera gärna vad ni tycker.:)

En till fråga, hittills har jag skrivit i presens och första person, men J.K Rowling skrev Harry Potter serien i tredje person och preteritum och jag undrar ifall ni tycker att jag ska börja skriva så istället? Kommentera gärna vad ni tycker om det med.

En sista sak: jag har skrivit tre kapitel nu (ifall man räknar med prolog) och undrar vad ni tycker om boken, jag är öppen för kritik och skulle bli jätteglad ifall ni kommenterade, för annars kan jag inte bli bättre liksom...;)

Vi ses:)

Fenixordens dotterWhere stories live. Discover now