Kap. 3.Gringotts

45 1 6
                                    

Tobbe och Naomi kollade på varandra, log och sen började de gå nerför den vackra kullerstens gatan med de många, små butikerna som säljer allt från kvastar och bläckhorn i olika färger till böcker om hur man brygger invecklade trolldrycker, ugglor och trollstavar. "Det första vi måste göra är att gå till Gringotts och hämta ut pengar" sa Tobbe och pekade på den största av alla byggnaderna. Byggnaden ifråga såg väldigt ståtlig ut, med sina stora, tjocka pelare som var fyra gånger högre än Naomis längd. Det som gjorde hela byggnaden ännu ståtligare var att den var byggd helt i vit marmor. När Naomi och Tobbe hade gått igenom några portar, förbi bugande svartalfer, så kom de till en gigantisk sal av marmor med stora bänkar. Bakom bänkarna stod svartalfer och hjälpte kunderna. Naomi och Tobbe gick fram till en svartalf som var ledig.

"Vad kan jag hjälpa er med, sir?" Frågade han Tobbe med en pipig röst.

"Vi skulle gärna ta ut lite pengar ur valv  241." Svarade Tobbe.

"Först behöver vi se någon form av legitimation, sir." Svartalfen tittade på Tobbe som att han halvt väntade sig någon form av protest, men Tobbe lade fram sin trollstav på bänken.
Svartalfen granskade den långa trollstaven och räckte sedan tillbaka den.

"Har ni nyckeln till valvet?" Frågade Svartalfen.

"Här."
Tobbe räckte fram nyckeln och den togs emot av extremt långa fingrar med extremt långa, smutsiga naglar.

"Följ mig." Sa Svartalfen och ledde dem genom en av de många dörrarna som fanns längst med hela väggarna.

De kom fram till vad som såg ut som en underjordisk gång.

"Hoppa in i den där." Sa Svartalfen och pekade på en vagn som står på räls mitt i gången.
Tobbe och Naomi hoppade in i vagnen efter Svartalfen.

Hej
Det har gått typ en månad sen jag uppdaterade sist men jag har typ inte haft tid att uppdatera. LOL😂
Sorry för det och kort kapitel.
Men iallafall så kommer jag nog (som ni kanske märkt) döpa kapitlen, så kommentera gärna vad ni tycker om det.

Fenixordens dotterWhere stories live. Discover now