17 tahun sudah berlalu , aku dan adik adikku akan dipindahkan ke sekolah baru .Pindah pun disebabkan Papa , katanya 'kita orang harus menjaga beberapa kawasan yang tertentu saja' oleh itu Papa suruh kiter orang adik beradik pindah kesekolah lain .
"Uarghh !! , malas nya bangun awal-awal macam ni."kataku sendiri dibilik tidurku . Bella lalu bangun , dan mengambil tuala mandi dibelakang pintu .
" Hmm , manalah budak-budak ni , sikit lagi nak pukul 7:30 " ngomel Papa sendiri . 15 minit kemudian , Shila ,Nataly , Nath , Luna muncul diruang makan .
"Panjang umur anak papa , Shila mana Kak Bella dan adik ?" soal Papa dengan mamai .
"Tu ha'aa, diorang Pa . " kata Shila sambil memuncungkan mulut nya .Comel juga si Shila ni , hehehe .
"Ni yang , akak Shila muncungkan mulut tu apesal ? Karang kak Sha nanti nampak , padam muka ." kata Nath .
"Aihh ? Apesal sebut nama akak Sha ni ? " kata Shahira dengan gaya selekeh .
"Tu'hah , kak Shila ni muncungkan mulut dia kat papa .." belum sempat Nath menghabiskan conversation ,Mawar menyampuk tiba-tiba .
"Weh ,korang ni nak makan tak ,hah? Kejap lagi pintu pagar sekolah tutup . "kata Mawar ,lalu meminum susu dan menyuap roti bakar ke mulutnya . Ahmad menggelengkan kepala melihat perangai anak - anaknya . Naurah ,Nath, Luna bangun dari ruang makan.
" Ehh , nak kemana tu ?" kata Shila dengan wajah yang berkerut .
"Sekolah" jawab mereka bertiga serentak .
"Kak Sha .." Shila menoleh ketepi dan kedepan ,dan memandang kearah papanya .Papanya mengangkat bahu , seolah-olah tidak tahu tentang Shahira sudah lama meninggalkan ruang makan .
Flashback
Masa Mawar keluar dari ruanh makan , Shahira keluar menggunakan pintu belakang rumah lalu memberi isyarat kepada papa , dan Naurah . Papa mengangguk .
Shila pula masih lagi dengan bebelan dari mulut yang terkumat kamit entah apa yang dikatakan Shahira pun tak tahu .
"Ambik ,kau Shila . Hahaha . Padam muka . Siapa suruh bebel macam mak orang , nasib perut aku sempat disimpan makanan.Hahahaha" .Kata Shahira seorang diri lalu menuju ke arah Pak Mad .End Flashback .
"Kak Shahira !!!!" jerit Shila dari dalam , bergegar satu rumah dengan jeritan si Shila waktu pagi . Ahmad dan Mak Som ,terlebih awal lagi menutup telinga nasib baik tak gegendang tak pecah . Shila .. Shila ..
Shahira dan Pak Mad , ketawa bedekah - dekah mendengar jeritan Shila . Hingga terkeluar airmata Shahira dan Pak Mad ketawa di tepi kereta Shahira. Mawar ,Luna ,Nath,Naurah memandang pelik ke arah Shahira dan Pak Mad , mana tak nya dah macam orng gila aku tengok . Naurah membuka cermin kereta Shahira , Shahira mengesat airmata yang terkeluar tadi , bila ternampak Shila keluar dari muka pintu rumah .
"Hohoho , siap seronok lagi korang ketawa eh , Shah ,Pak Mad ? " kata Shila acah - acah nak tumbuk Shahira dan Pak Mad .
"Uih , Nath.Kau rasa diaorang tu kena bawa ke hospital ke ? Saban hari , diaorang tu ada penyakit mental ?" kata Naurah dengan muka yang comel lagi .
"Shila ,Shahira !!! Cepat masuk !! Bila nak pergi sekolah ni ? Hah ??! Pak Mad kau meh sini!!" marah Ahmad kepada Shila , Shahira ,dan Pak Mad . Shila dan Shahira mula menaiki kereta dengan secepar mungkin . Naurah menarik handbreak dan meluncur dari perkarangan rumah dengan laju. Konco - konco , Ahmad juga menggelengkan kepala melihat perangai Bos muda mereka.❄❄❄
"Yeay , nasib sempat tadi . " kata Mawar dengan gembira . Shila dan yang lain , memandak kearah adik bongsu mereka yang masih lagi BERPERANGAI KANAK KANAK RIBENA .
"Adik ,angah ,along, Shila ,Naurah , jom jumpa dengan pengetua dulu . Daftar dulu baru boleh masuk kelas , eh ?" kata Shahira dengan penuh kemanjaan . Naurah dan yang lain mengganguk .
"Wahh , abang Ayyan . Cantik nye sekolah ni . Jack suka . Suka sangat . " kata Jack dengan penuh gembira . Mujurlah semua pelajar ,sudah masuk kekelas masing - masing .
"Jack , sudah-sudahlah tu .Dah jom daftar kat bilik pengetua dulu. " kata Naufal menahan kesabaran . Akasya pula terlebih dahulu masuk kekelas 5ST1 ,almaklumlah Akasya sudah lama bersekolah di SMK Kota Aman 2 [Rekaan Sahaja] berbanding dengan abang - abangnya .Hafiz pula sudah masuk kekelas 5S4 .
Shila ,Shahira ,Naurah dibawa oleh Cikgu Syaliah ke kelas 5ST1 , Luna , Nath ,Mawar dibawa Cikgu Syamsul ke kelas 5S5 .
"Kelas , kamu akan menerima baru sekejap lagi .Tolong jaga kelakuan kamu semua .Faham!" kata Cikgu Qis dengan tegas . Semua menjawab 'FAHAM' kecuali kumpulan 'Ladies Pretty' .
"Kenapa perlu jaga kelakuan ? Dia tu budak baru jer kot ? Kan ? Kisya ?Maira ? Sara ?" kata Suraya dengan gedik . Yang lain hanya meluat dengan sikap si Suraya and the geng tersebut . Akasya pula tidak mahu mempedulikan sikap si Suraya and the geng dia tu .Tak pernah berubah langsung .
"Betultu , kami sokong . Mesti muka dia hodohkan ? Hahaha " kata Maira dengan gaya kegedikannya , dua kali lima jer dengan Suraya tu .
Tok.Tok.Tok.
"Cikgu Qis , saya serahkan budak baru ni ke tangan kamu . Dan pelajar yang lain terutamanya geng Ladies'Pretty tu ! Jaga kelakuan kamu semua ! Faham!" kata Cikgu Syaliah dengan tegas . Maklumlah kan ? Guru Disiplin 1 .
"B..b..aik .. Ci. .kg..u" kata mereka tergagap .'Hahaha .Padam muka .Kesian .' kata Naurah didalam hati . Cikgu Syaliah keluar dari kelas 5ST1 .
"Baiklah , sila perkenalkan diri kamu bertiga ." tutur Cikgu Qis dengan ramah .
"Ok , haii . Aku Shahirah Bella Ahmad Robert Mailahi . Aku kacukan orang Francis ."
"Hmm.Aku Shila Nora Ahmad Robert Mailahi . Aku kacukan Filippina ."
"Aku Naurah Nataly Ahmad Robert .Aku kacukan Itali ." kata mereka dengan sopan .
"Okay ,terima kasih .Tapi kamu semua adik beradik ke ? " soal Cikgu Qis dengan muka yang bengang . Shila,Shahirah dan mengganguk . Manakala semua pelajar mula berbisik antara satu lain .Entah apa yang mereka bisik aku pun tak tahu .
"Tapi kamu semua ni berlainan kacukan ?"soal Cikgu Qis dengan muka lagi bengang .Shila menyiku Shahirah , Shahirah menyiku Naurah . Naurah menerima isyarat mata dari kedua kakaknya .
" Kami anak angkat kepada papa kami . Kami anak yatim ." tutur Naurah dengan mengukir satu senyuman hingga nampak kedua-dua lesung pipinya . Cikgu menganguk .
"Hoi , nampaknya diaorang ni anak pungutlah kan ? Diarong ni sebenarnya anak pelacur bukan anak yatim .Hahaha." sindir Maira. Suraya dan konco-konconya mula ketawa berdekah-dekah , dan diikuti pelajar yang lain . Akasya hanya mendiamkan diri , malas mahu mengikut 4 perempuan gedik ,dah lah awek aku dia nak kebas .
"Ohh,gelak lah gelaklah . Tapikan kak Sha ,kak Shila aku rasa diarong ni lebih kepada anak sampah kan ? " kata Naurah dengan penuh sindiran tapi masih boleh didengar oleh Suraya walaupun pelajar yang lain masih lagi ketawa berdekah dekah .
"Hoi ,sial .Kau belum tahu lagi siapa aku ? !" marah Suraya . Pelajar yang lain serta merta berhenti ketawa . Cikgu Qis menggelengkan kepala melihat perangai anak muridnya .
"Aku ke kau sial hah ? Ya aku tahu siapa kau . Kau perempuan yang rampas awek kawan aku Isabella Akasya Amirul Luqman Laimin . Daripada kau tu nak tunjuk lagak kat orang apesal ? Kau ingat ni sekolah bapak kau punya !! Ape pandang -pandang aku keluarkan biji mata kau nanti ,Suraya !!! Aku tahu siapa kau ,dan kau tak tahu lagi siapa aku Ladies'Pretty ketinggalan zaman . Aku tak teragak agak nak transfer korang kat sekolah JUVANA nanti !! " marah Naufah yang sudah hilang kesabaran . Pelajar yang lain tergamam mendengar ugutan dari Naufah . Cikgu Qis juga terlopong mendengar ugutan dari Naufah sudah hilang sabar .
"Hey . Akasya !! Kau tunggulah nanti,nanti !!" marah Suraya lalu keluar dari kelas,tapi malangnya pergelangan tangan Suraya dipegang erat oleh Naufah lalu dihendap Naufah kedinding .
"Apesal nak NANTI ? asal kau takut ke ? Kenapa tak sekarang jer ?" kata Naufah dengan satu senyuman yang sungguh jelas dia sudah hilang sabar .
to be continue
YOU ARE READING
Lady's Mafia & B7'Mafia .
ActionIni merupakan kisah 6 orang adik-beradik yang lebih dikenali dengan nama kumpulan mereka 'Lady's Mafia ' . Mereka adalah anak angkat kepada Ahmad Robert , mereka diambil oleh Ahmad Robert dari anak yatim masa mereka berumur 10 tahun . Enam or...