"Eh , minah sengal! Kau dengar sini baik - baik eh , aku tak kan lepaskan kau macam tu saja .Kau jangan ingat aku tak boleh buat benda yang tak baik kat kau ." marah Suraya . Naufah tersenyum "makna" memandang kearah Suraya.
"Wow !! Kau ingat aku takut ke ? Buatlah kalau berani ?" kata Naufah dengan riak muka yang serius . Suraya ingin membalas semula kata-kata Naufah namun dihalang oleh Cikgu Qis .
"Hm!" dengus Suraya .
"Naufah,Shahira,Shila kamu boleh ambil tempat duduk masing-masing .Suraya ,kamu jangan nak buat hal dengan pelajar yang lain ." kata Cikgu Qis dengan tegas . Mereka bertiga mengambil tempat duduk dibelakang sekali .
"Baiklah ,kelas . Tolong keluarkan buku Sejarah kamu semua .Buka muka surat 20 . " kata Cikgu Qis dengan tegas . Pelajar - pelajar mula membuka buku teks Sejarah .Maka bermulalah sesi pembelajaran mereka.
Rayyan ,Alvin , Naufal ,Ilham dan Jack mula menjalankan tugas mereka sebagai pengawas dan senior kepada pelajar yang lain .
Flashback ..
"Kamu semua akan dilantik menjadi PENGAWAS mulai hari ini ,walaupun kamu semua pelajar baru di SMK Kota Aman 2 ini . " kata Madam Sarah ,selaku Pengetua disekolah itu .
"Baik ,cikgu . " kata mereka serentak .
"Baiklah , kamu semua boleh keluar . " kata Madam Sarah .
"Baik ,cikgu" tutur mereka dengan agak sopan sedikit .
Mereka berlima keluar ,dari bilik "Pengetua Sekolah SMK Aman 2" dengan riak wajah yang penat .
End Flashback .
"Yan , kau rasakan best tak sekolah kat sini ?" soal Adam kepada Rayyan .
"Maksud kau ?" soal Rayyan balik kepada Adam .
"Ish,kau ni . Maksud aku , best tak kita sekolah kat sini ? Baru jer masuk sekolah ni dah dilantik jadi pengawas ,kan ?" kata Adam dengan serius .
"Betul tak betul , Madam Sarah yang dah lantik kita jadi pengawas bukan ?" celah Alvin ,dari belakang lalu mengeluar buku kecil dari poket seluarnya .
"Yelah , betul cakap kau tu Vin ." kata Rayyan pula .
"Ni , Naufal dengan Jack mana ?" soal Rayyan .
"Diaorang ada tugas kat block C sana tu ,kat Tingkatan 3 . " kata Adam . Rayyan hanya mengganguk .
'Kring!!!' bunyi loceng sekolah telah dibunyikan tepat waktunya masa REHAT ,menyebabkan semua pelajar keluar dari kelas masing- masing .
"Su, kau rasa budak baru tu adik kan ?" kata Maira . Sarah mengganguk .
"Yelah ,aku tengok kelas 5S5 tadi ada budak baru juga ." kata Kisya pula .
"Lah , kenapa tak cakap awal - awal tadi ? " kata Suraya dengan manja .
"Mana tahu kau . Eh ,kau nak balas dendam kat adik diorang tak ?" kata Kisya .
"Hmm , boleh juga ." kata Suraya. Mereka berempat mula berjalan menuju ke kantin sekolah meninggalkan kelas mereka .
"Eh ,Shah . Kau nak makan pape ke ?" soal Naurah . Shahira mengganguk .
"Diet ?" soal seseorang dari belakang .
"Eh ,adik . " kata Shahira dengan perasaan yang terkejut .
"Rindu nya dengan kakak ,amacam best tak ?" soal Mawar dengan teruja selepas membuang perasaan rindu kepada kakak-kakaknya .
"Best apenya , tu ha'ah Naufah tadi gaduh dengan kumpulan Ladie's Pretty . " kata Shahira lalu memuncungkan mulutnya kearah Naufah didepannya .
"Hm , baru first time sekolah kat sini dah mula bergaduh . " kata Nath dengan penuh sindiran . Naufah mencebikkan mulutnya kerah Nath .
"Dah - dah ,jangan nak gaduh kat sini . " kata Luna dengan memeluk tangan kakaknya , Shila . Perbualan mereka penuh dengan gelak tawa dan gurau senda mereka adik-beradik .
"Attention semua kepada peminat - peminat Ladie's Pretty , ada sesiapa tak kenal nama anak pelacur ni , Shahira Amirul ,Shila Amirul , Naurah Amirul ?" kata Suraya dengan penuh sindiran , Suraya bukan tak tahu mereka bertiga ada disitu . Rayyan ,Alvin dan Adam saling berpandangan pabila mendengar nama 'tersebut' .
"Eh ,tu kan nama Puak Merah Perkasa Putih ?" kata Adam dengan penuh kerisauan .Mana taknya , Puak Merak Perkasa Putih tulah yang paling diketakuti kumpulan B7'Mafia .Puak Merah Perkasa Putih itulah RAJA segala semua kumpulan Mafia . Namun , ada dua puak yang membenci Puak Merah Perkasa Putih terutamanya Puak Hitam Housen dan Puak Helang Hitam Sesat .
"Ya ,tak juga ya . " kata Alvin . Rayyan mengeluh .
"Minah manelah yang berani sebut RAJA Mafia tu 'anak pelacur ' . Jom , kita pergi sana ." kata Rayyan lalu menggeluh .
'Entah ape yang akan terjadi nanti .Uhh!' keluh Rayyan dan Adam dihati .
"Su ,tu bukan ke 'anak pelacur' tu ? " soal Kisya .
"Hm , takut lah tu . " kata Suraya dengan penuh kebencian .
"Eh ,tu lah adik 'anak pelacur' tu ." kata Sarah pula .
"A'aah lah ." kata Maria pula .
"Ikut aku ,bawa ape yang patut ." kata Suraya lalu berjalan menuju ke arah Shahira dan adik-adik nya ,diikuti dengan Sarah ,Kisya dan Maria .
'Pangg!!' bunyi hempasan tangan Suraya diatas meja menyebabkan semua pelajar disitu mula berbisik dengan satu sama lain .
"Hoi , anak pelacur !! Kau ingat aku tak berani ke macam ni kat kau ?!" kata Suraya lalu menarik rambut Shahira dengan sekuat hatinya .
"Arghhhh !!!!" jerit Shahira dengan kuat .
"Tahu pun kau rasa sakit , tapi hati aku ni lebih sakit dari apa yang kau rasa sekarang .!!" marah Suraya lalu menghempapkan kepala Shahira keatas meja . Shila dan adik-beradiknya yang lain mula menahan rasa kemarahan yang semakin membuak buak dihati mereka . Maria ,Kisya ,dan Sarah tersengih melihat Shahira diperlakukan seperti itu . Shahira mengawal perasaan marahnya yang semakin membuak buak bila diperlakukan seperti itu . Shahira bangun ,lalu membuat regangan dibahagian kepalanya .Semua pelajar disitu mula berbisik antara satu sama lain .
"Hm ,ingat aku takut ke ? Hahaha !" kata Suraya dengan sisa tawanya .
"Pang!!"
"Pang!!"
"Pang!!"
"Pang!!"
Bunyi tamparan itu mengejutkan semua pelajar disitu . Rayyan ,Alvin dan Adam mula merasakan ada sesuatu yang terjadi tidak lama lagi .
"Hahaha !!"
"Sakit tak ?Sakitkan ? Hahaha !!"kata Shahira dengan penuh gilaian ketawanya . Shila,Naufah,Mawar ,Luna dan Nath saling berpandangan antara satu sama lain , mereka berasa ketakutan bila melihat Shahira menggamuk .Shila tahu Shahira tidak dapat mengawal 'amarah'nya .
"Habislah" dengus Adam .
"Nak halang ke ,Yan?" kata Alvin.
"Tak . Tak payah .Jangan halang diaorang , nanti tak pasal kiter pula kena masuk Hospital ." kata Rayyan. Alvin dan Adam mengangguk .
"Angah , adik rasakan mesti si Suraya tu akan kalah ." kata Hafiz .
"Biarlah . Biar padam dengan muka dia . " kata Akasya dengan selamba . Hafiz menggelengkan kepala .
'Ni mesti pasal Suraya rampas boyfriend dia dulu .' kata Hafiz dalam hati .
"Eh ,Shahira ! Kau dengar sini eh , kau jangan sampai aku bunuh kau dengan tangan aku sendiri . Aku tak takut pun dengan kau ! Pergi mampus lah ,babi !!" marah Suraya . Kisya ,Sarah dan Maria masih memegang pipi mereka yang kemerahan ditampar Shahira tadi .
"Hoii !! Kau apesal ha'ah pukul awek aku . Kalau kau rasa kau tu anak PELACUR baik kau blah dari sini !!" marah Saiful , boyfriend kepada Suraya dan eex-boyfriend kepada Akasya .
"Oh GOD , Saifullah . " kata Shila dengan perlahan .
"Oi ,mamat sengal .Kau tu yang patut blah dari sini . Kau ingat aku taku sangat ke ,hah? Kau ingat minah GEDIK ni suka sangat kau ke hah ?! Kau tu memang JANTAN tak guna ." kata Shahira .
'Pang' Satu tamparan hinggap dipipi Shahira .
"Akakk!!" jerit Mawar , adik bongsunya .
"Eh ,Mawar kau jaga kakak tak guna kau ni baik-baik sebelum aku BUNUH dia !!" marah Saiful .Suraya tersenyum bangga melihat Shahira ditampar oleh Saiful .
"Eh , kau syaitan ! Dengar sini ,eh. Aku tak ade kacau kaulah ,bangang ! Kau yang menyibuk sangat ni kenapa ,ha! Kau tu yang patut jaga diri bodoh ,sengal!! Kau tu tak kenal aku lagi ,syaitan !!" marah Shahira . Senyuman 'bangga' yang terukir dibibir Suraya hilang serta merta apabila mendengar kata-kata yang dikeluarkan dari mulut Shahira .
"Hm . Habislah kau nanti Saiful ." kata Rayyan .
"Hm" kata Alvin . Adam mengganguk .
"Eh , pompuan tak sedar diri . Kau tu yang patut tahu kitaorang ni siapa ,sebenarnya .." kata Kisya tergendela bila Akasya menyampuk entah dari mana .
"Eh. Kisya ! Kau tu yang patut tahu siapa mereka ni semua . Dan kau tu ,Saiful .." kata- kata Akisya terhenti seketika .
'Pang!!!'
"Sakit tak ,Ful ? Eh ,salah ! Aku kata Saiful Amran yang TERSANGAT bodoh didunia ini . Hahaha . Macam mana rasa ,sakit tak ?" kata Akasya dengan penuh kebencian . Saiful mengeluar satu 'benda' dari poket seluarnya lalu menghunuskannya kearah Akasya ,namun yang terkena itu bukan Akasya tapi Shahira . Akisya terkejut dengan 'pengorbanan' yang Shahira telah lakukan .
"Dup.." Shahira terjatuh lemah dipangkuan Akasya .
"Sh..i..l..aa.. Kalau akak tak da lagi kat dunia ni , to ..l..o. .n..gg ja..ga.. ad..ik.. adi..k..k y..a.ng la..in . " kata Shahira dengan lemah . Saiful pula berasa bersalah atas apa yang terjadi dekat Shahira . Shila , Naufah,Luna,Mawar ,dan Nath mula merasa sangat marah kepada Saiful,Suraya,Kisya ,Maria,dan Sarah .
"Yan ,baik kita pergi panggil Madam Sarah .Adam kau pergi bagitahu kat cikgu yang lain .Aku dan Yan gerak dulu ." kata Alvin lalu meninggalkan Adam disitu dan diikuti Rayyan .
"Naufah ,Nath,Mawar,Luna!!" jerit Shila dengan kuat . Bunyi loceng kedengaran dikawasan sekolah .Semua pelajar berarak masuk kekelas masing-masing tanpa mempedulikan 'mereka' yang disitu . Naufah ,Nath,Mawar dan Luna mengganguk .
"APA?!!!" kata Madam Sarah denga terkejut .Tak disangka seorang pelajar baru 'mati' dihari pertama persekolahan .
"Betul ,cikgu . Diaorang masih kat Kantin tu ,cikgu." kata Alvin dengan bersungguh-sungguh .Rayyan mengganguk .
"Baiklah , cikgu akan hubungi 'ambulance' dan anggota polis . Kamu berdua kerahkan kepad pengawa yang lain untuk mengawasi kelas-kelas yang lain ." kata Madam Sarah dengan tegas .
Pergelutan berlaku diantar Lady's Mafia dan Ladie's Pretty menjadi semakin sengit .
"Ka..Sy..aaa.." sayu kedengaran suara Shahira memanggil Akisya .Akasya pula memandang Shahira yang hendak menghembuskan 'nafas' terakhirnya . Akasya memegang perut Shahira yang penuh dengan 'darah pekat' .
"Mengucap ,Sha .Mengucap ." kata Akasya dengan tersedu sedak akibat menangis tidak henti- henti siapa ysng tak sedih kan ? Kalau kawan meninggalkan kita ,pada waktu kita amat memerlukannya .
"Shila,Mawar,Luna!!" jerit Akasya dengan kuat . Shila,Mawar dan Luna berhenti memukul Sarah ,Kisya dan Mawar yang sudah tidak sedar diri . Shila,Mawar,Luna menuju kearah Shahira .
"Adik .. Ak..ak.. per..gi.. dulu ..ya .. Jag..a d..iri.. ba..ik bai..k bil..a a..ka..k ta..k ada.. " kata Shahira lalu memegang pipi adiknya bongsunya ,Mawar . Mawar memegang tang Shahira yang penuh lumuran darah itu lalu mencium tanggan Shahira . Shahira tersenyum ,dan menitiskan air mata buat kali terakhir melihat adik-adiknya . Sebaik saja ,Madam Sarah datang dan diikuti dengan guru-guru yang lain , Shahira melepaskan hembusan nafas yang 'terakhir' . Jari jemari Shahira yang tadinya dipegang oleh Mawar dan Luna terjatuh lemah dari pegangan mereka berdua .
"Akakkk!!!"
"Akakkk !!! Jangan tinggalkan Mawar ,kak !! Akak !! Please bangun balik !! Akak tolonglah bangun jangan tinggalkan adik sorang-sorang macam ni !! Akakkkkk!! Bangun ,kakkkk!! KAKAKKKK!!!! " kata Mawar dengan tersedu-sedu . Air matanya mengalir laju membasahi pipinya yang putih langsat itu . Mawar memeluk badan Shahira yang lemah dan berlumuran dengan darah . Luna memeluk adik bongsu dengan erat . Shila,Nath ,Naurah dan Luna menangis sepaus - puas hatinya . Madam Sarah dengu guru-guru yang lain turut tumpang simpati akan 'pemergian' Shahira Amirul . Rayyan pula baru sampai disitu termasuk juga dengan Hafiz,Alvin,Adam,Naufal dan pengawas yang lain - lain juga turut disitu .
"Cikgu Qis .. Kak Shila ...Luna ..Nath .. Akasya .. Naurah ..Madam Sarah .. Cikgu Lily .. "
"Kakak saya akan bangunkan ? Kakak Sha akan bangunkan ? Kak Sha tak tinggalkan kitaorang sendiri kan ? Kak Sha tak kan ikut Mama kan ? Kak Sha tak kan tinggalkan papa kan ? Kak Sha takkan tinggalkan along kan ?" sayu kedengaran suara Mawar menyebabkan Shila ,Luna,Akasya,Nath dan Naurah menangis teresak -resak lagi .
"Shila!! Kenapa Shila menangis ?!! Sha belum mati lagi ,tahu tak ? Tengok ni ? Kak Sha akan bangun semula nanti !! Kak Sha tak tinggalkan Mawar kan ,Kasya ?" kata Mawar lagi dengan penuh 'sayu' .Akasya menggelengkan kepala .
"Tak,sayang .. Akak kamu dah pergi ikut mama kamu ke syurga.." tutur Akasya dengan memeluk Mawar .
"Kak Sha ikut Mama ke syurga ? " kata Mawar dengan mamai . Akasya menggangguk . Air mata Mawar laju membasahi pipinya .
"T..a..kkk !! Tak mun..gkin !! Sha tak ikut mama !! Sha bangun Sha !! Jangan tinggalkan Mawar .." kata Mawar dengan tersedu sedan . Namun tiada sahutan dari Shahira . Mawar hilang akal.
"Sha !! Jangan tinggalkan Mawar !! Mawar sayang Sha !! Tolong balik ,kak Sha !! Sha bangun Sha !! Sha !! Sha , kenapa tinggalkan adik macam ni ? Sanggup akak tinggalkan Mawar macam ni . Sha lahsatu-satunya orang yang selalu mmbimbing Mawar ,jaga Mawar masa kecil-kecil dulu . Tapi ,bila Mawar dah besar panjang ? Sanggup akak tinggalkan Mawar . Kakak bangun kakk!! Jangan tinggalkan Mawar !! Mawar tak nak kehilangan kakak !! Kakak jangan tinghal Mawar !! Jangan tinggalkan Mawar kak !!" kata Mawar dengan kuat . Air matanya menderas membasahi pipinya. Semua yang disitu tidak berkata apa-apa .
Kedengaran bunyi 'ambulance' dan bunyi kereta polis dihadapan kawasan sekolah mnyedarkan mereka disitu , namun tidak bagi Mawar .
Kelihatan ,seseorang yang amat dikenali oleh Shila dan adiknya iaitu along mereka ,Hakimi Ahmad Robert . Hakimi berjalan menuju kearah adik-adiknya ,dan memeluk mereka dengan penuh kasih sayang .
"Izat ,Zack,Nick pergi gari lima orang 'hantu' tu . Sumbatkan diaorang kedalam 'LOKAP' dan failkan kes ini nanti ." kata Hakimi dengan tugas . Izat ,Zack,dan Nick mengganguk .
"Shila ,Mawar mana" soal Hakimi dengan lembut . Shila menunjukkan kearah Mawar dan Shahira di pangkuan Akasya . Hakimi berjalan menuju ke Mawar .
"Adik .." kata Hakimi lalu mengesat air mata Mawar .
"Along .." kata Mawar lalu memeluk Hakimi . Hakimi menggangguk . Dua orang lelaki mengangkat badan Shahira keatas 'katil kecemesan' . Rayyan dan yang lain - lain disuruh memasuki kekelas masing-masing .
"Mawar , dah jom balik . Esok kita uruskan jenazah kakak ,eh ?" pujuk Hakimi . Mawar mengganguk .
"Shila ,awak pergi bawa kereta Shahira . Kamu bertiga ikut along , Kasya kamu pergi ikut Shila ." kata Hakimi . Mereka semua akur .>To be continue <
YOU ARE READING
Lady's Mafia & B7'Mafia .
ActionIni merupakan kisah 6 orang adik-beradik yang lebih dikenali dengan nama kumpulan mereka 'Lady's Mafia ' . Mereka adalah anak angkat kepada Ahmad Robert , mereka diambil oleh Ahmad Robert dari anak yatim masa mereka berumur 10 tahun . Enam or...