BAB3

1K 36 5
                                    

Selesai saja pengebumian arwah Kak Shahira , Mawar dibawa kesuatu tempata yang tak pernah dikunjungi oleh sesiapa melainkan kakaknya ,Shahira .Kini semuanya menjadi kenangan apabila Shahira sudah meninggalkan Mawar .Mawar adik kandungnya sendiri .

Kereta Sport berwarna merah jambu milik Shahira dipandu oleh kakak sulung keduanya iaitu Shila Nora .

Kereta Sport diparkingkan dihadapan rumah Villa yang kurang besar sama seperti Istana
Diraja .

Mawar agak terkejut sedikit . Shila sedar akan Mawar yang terkejut apabila ternampak Villa arwah kak Shahira .

"Akak ? Kita kat mana ni kak?" kata Mawar lalu memandang kearah kakaknya .

"Kiter kat Villa arwah kak Shahira ,sayang . "

"Hah?"

"Kak Sha tak de pun bagitahu kat adik ? " sambungnya lagi .

"Hmm .Mungkin kak Sha tak nak adik tahu kut ." kata Shila dengan tersenyum mesra .

"Angah tahu ?"

"Angah?"

"Kak Luna lah tak kanlah budah gedik tu !"

"Ooo .. " Shila hanya meng'ooo'kan saja takut dimarahi oleh adiknya .

Tak sangka kan ? Dia bukan main tua lagi ,boleh pula takut dengan si adik .Hahaha .

"Dah jom keluar , papa dan yang lain dah tunggu dah ."

"Tak nampak pun " kata Mawar lalu mencari cari kelibat papanya dan kakak-kakaknya termasuk abangnya ,si Hakimi .

"Aduh ! Sengal punya adik ." kata Shila lalu menepuk dahinya .Mawar perasan akan Shila menepuk dahinya berkali kali .

'Sawan ke ?' desis hati Mawar .

"Shila gila ke ape ?"

"Ha? Akak tak gila .Dah jom keluar ,nanti papa marah ."

"Dah jangan banyak songeh ." kata Shila lalu keluar dari kereta Sport milik arwah Shahira diikuti dengan Mawar .

Terpegun .Terkejut .Tergamam . Itulah yang ada di riak wajah si Mawar .

Villa's Reader's P.O.V.

"Ai'hh ,manalah budak dua ekor ni . " keluh papa ,Ahmad Robert .

"Hai ,papa !! " jerit Mawar lalu menerpa kearah papanya .

"Budak ni ,tak habis habis lagi dengan manja dia ." keluh Hakimi ,si abang .

"Aku kan kecik .." kata Mawar lalu menyelitkan rambut ke telinga .

"Keciklah sangat ,ni Shila mane ?"

"Tu .." kata Mawar memuncungkan mulutnya kearah Shila yang baru saja masuk ke dalam ruang tamu .

"Aku potong mulut  tu nanti baru tahu ." kata Shila separuh tegas .

"Shila , dah dahlah tu . Awak ni macam tak kenal dengan si Mawar tu . Same je dengan along ni ,ha ." celah Naurah ataupun Naufah .

"Along ? Siapa ? " kata Shila dengan muka yang TIDAK faham.

"Nathra lah siapa lagi ? " celah Nath dari belakang Hakimi .

"Ooo" Shila hanya meng'ooo'kan saja .

"Dah-dah .Baik hentikan perbualan kosong korang ni ." celah papa menamatkan perbualan kami .

Semua mata merenung kearah papa ,kecuali konco-konco ayah .

"Kalau ye pun ,janglah tenung macam tu .Segan papa tau ." kata Papa lalu membuat gaya macam orang BUJANG . Naik BENGANG rasanya. Hahaha .

Lady's Mafia & B7'Mafia .Where stories live. Discover now