Hari yang dinantikan oleh Mawar kini telah tiba . Pertandingan menyanyi antara pelajar akan bermula sebentar lagi di Dewan Kajora SMK Kota Aman 2 .
"Hey !" jerkah si Shila .
"Ha ,ya ?" jawab Mawar .
"Kau dah berubah sekarang ,dik."
"Tak de pun . Masih macam biasa je ." kata Mawar tanpa banyak songeh .
"Siapa kata ,Mawar tak berubah sekarang ?" soal Luna dengan memegang bahu adiknya .
"Mawarlah yang kata .Siapa lagi ?"
"Ek eleh ! Orang tanya dia ,dia tanya kite pula .Ape ke bodoh punya adik ."
"Walaupun bodoh ,tapi muka Mawar tetap cantik dan comel . Tak macam korang ,makin hari makin buruk tak macam Mawar .Ciaciacia !. "
"Yelah tu ! Kau je yang comel yang cantik , kite orang ni tak sebab dah tua kereput ."
"Aku tak nak jadi tua kereput ,aku masih muda lagi ." celah Nathra lalu meletakkan silai rambutnya ke bahagian telinga kanannya .
"Aku pun !" kata Naurah menyokong jawapan Nathra .
"Korang ni kan ,tu pun nak gaduh . Dah keluar jom , biar si Mawar ni bersiap dulu . " celah Shila menamatkan perbualan adik-adiknya .
"Yan ?" soal Alvin.
"Hmm?"
"Kau rasa geng Ladie's Mafia ikut pertandingan nyanyian tu tak ?"
"Kalau ye pun ,nape ? "
"Ish , kau ni ! Orang tanya sikit dia banyak songeh pula kat situ.Dahlah aku nak blah dulu ,malas nak layan kau ni . "
"Yelah ! "
Seperti yang dijangkakan pertandingan nyanyian akan bermula sebentar lagi .
"Selamat pagi dan salam sejahtera kepada rakan rakan SMK Kota Aman 2 dan para cikgu sekalian ." kata pengacara pertandingan itu ,iaitu Khatijah .
"Pertandingan nyanyian akan bermula sebentar lagi .Peserta yang pertama hingga ke peserta ke empat ialah Erissa , Samantha, Yna ,dan Sarah . "
"Dan peserta yang bermula dari peserta ke lima hingga peserta ke lapan ialah Mawar ,Elia ,Mila & Raziah ."
Maka bermulalah ,sesi pertandingan nyanyian mereka di Dewan Kajora SMK Kota Aman 2 .
****
Untuk nyanyian tadi ,Mawar telah menjadi juara dengan tajuk lagunya ,Permata Cinta . Naib johan dimenangi oleh Sarah ,dengan tajuk lagu nya Bila Cinta DiDusta . Tempat ketiga pula dimenangi oleh Yna ,dengan tajuk lagunya Cinta Terakhir .Setelah saja pertandingan itu habis , semua pelajar berpusu pusu keluar dari dewan Kajora .
Reader's P.O.V .
"Hebatlah kau tadi Mawar. Boleh jadi artis klau mcam ni . " kata Si Naurah apabila kakinya menjejak keluar dari dewan Kajora .
"Biasa .Baru tau aku hebat? Hari-hari aku hebat ,tak cam kau."
"Perli kite eh ?"
"Tak. Cuma perli je ."
"Mawar ? Aku nak gi tau something kat kau nih ." celah Si Shila .
"Ape die ?"
"Ada berita buruk ."
"Kau gi tau jelah kat aku ."
"Cam ni ... " seusai saja Shila menceritakan tengtang berita buruk tadi ,Mawar mmng sudah menjangka bahawa anak - anak buah Helang Hitam Sesat meracau di kwasannya
"Oo ,malam nnti aku bereskan ."
"Kau sorang je ?"
"Kalau korang nak ikut ,ikutlah . Aku tak de masalah . " kata Mawar lalu meninggalkan kakak kakaknya distu .
"Yan ? Aku dengar Mawar ,nak bereskan konco - konco si Jebat tu ." soal Alvin kpda Rayyan .
"Jebat ? Aku tak pernah dengar pun . "
"Yelah ,aku lupa na gi tau kat kau lah . Jebat tu anak kpda si Sri Norvart . Puak Helang Hitam Sesat .""Ooo .."
"Yan ? Kau de nmpak adik ngan angah tak ?" soal Jack pula ,setelah lma berdiam .
"Entahlah ,aku pun tak tau . Mungkin diaorang ikut anak uncle Ahmad kut ."
"Ooo" Jack hanya meng'ooo'kan saja .
Maka bermulah perbualan mereka adik beradik .
Di situasi kedai Rate's Cafe ..
Reader's P.O.V.
Seorang pelayan Rate's Cafe mengambil pesanan dimana meja Mawar dan yang lain lain .
Setelah saja siap memesan makanan ,mereka mula berbual tentang isu-isu tempat 'jajahan' mereka .
"Shil ? Kasya rasakan tempat Kisya pun kena kacau ."
"Tempat Hafiz pun ."
"So ? Yng korang gi tau aku asal ? "
"Knpa pula?" soal Akasya dengn mata yang terkebil kebil .
"Sbb aku tu bukan kerja aku .Kerja aku kat pejabat je ."
"Ekeleh, sombong gila dia ni . Aku lgi bnyak kerja ,tk pun merungut cam kau yuk . " rengek si Mawar .
"Tak yah nak wat manja sangat sangat eh ?"
"Cemburu eh ?"
Shila membalas dengan mecebikkan mulutnya . Yang lain pula hanya membiarkan saja karenah adik beradik itu .
Tak leh layan sangat budak dua orang tu . Bila dah mula pot pet pot pet ,mmng tak henti - hentilah diaorang buka mulut !
Datang bbrapa orang pelayan lalu meletakkan makanan dan minuman yang dipesan oleh mereka tadi . Mereka mula menjamu makanan tersebut penuh dengan selera . Sedap woii ,sedap !! Makanan Itali mestilah sedap !
(Sambungan pda BAB 7)
YOU ARE READING
Lady's Mafia & B7'Mafia .
ActionIni merupakan kisah 6 orang adik-beradik yang lebih dikenali dengan nama kumpulan mereka 'Lady's Mafia ' . Mereka adalah anak angkat kepada Ahmad Robert , mereka diambil oleh Ahmad Robert dari anak yatim masa mereka berumur 10 tahun . Enam or...