Deel 2~ Hoofdstuk 30❤️

777 51 7
                                    

-POV Rosie-
Ik ben nu al langer hier dan ik had verwacht. De tijd sleept me mee en dat brengt ons tot hier. Vandaag is het 27 maart, hoe ik het weet? Marcus is de laatste tijd veel vaker gekomen. Ik vroeg verschillende vragen aan hem waarop ik dan antwoord kreeg. Hij heeft tegen mij zelfs gezegd dat de politie met een zoektocht bezig is, voor mij!

Dus nu sta ik in mijn kamer, die helemaal leeg is. Doordat er teveel planken in het bed zijn gekraakt moesten ze een nieuwe kopen. Sowieso dat die net zo kreupel is als de vorige.

Straks komt Marcus weer om me te checken. Ik voel me eigenlijk wel weer prima maar ze willen wel zekerheid. Ik had namelijk de griep.

De laatste tijd dat ik hier zit gaat de tijd steeds sneller. Ondertussen zit ik hier al wel zo'n vier maanden. Kerst, het nieuwe jaar en mijn verjaardag is allemaal al geweest. Het wordt met de dag ook steeds warmer. Wel logisch als het eind maart.

Ik zal jullie wel vertellen wat er in de tussentijd allemaal is gebeurt.
Als eerste, Amélie, Marcus en ik zijn beste vrienden van elkaar. Ik communiceer met Marcus en hij zorgt er voor dat Amélie het zelfde weet. Zo voelt het nog een beetje alsof ik bij een vriendin ben.

Dan wat was er nog meer erg belangrijk. Oh ja! Ik heb een soort van kerstmis kunnen vieren met Marcus. Het was erg gezellig. Marcus deed de hele tijd vreemde dansjes en stopte maar niet zingen met het kerstliedje 'It's the most wonderful time of the year'. Ik werd er letterlijk gek van!

Daarna kwam oud en nieuw. Dat was echt geweldig. 's Avonds ging Marcus naar buiten om een grote pot met vuurwerk af te steken. Thomas flipte helemaal en dat zag er niet uit. Vooral omdat het buiten was, precies onder de lantaarnpaal dus het licht scheen op hun alsof het een spotlight was.

Toen kwam de verjaardag van Marcus. Ik zal dat nooit vergeten. Zijn verjaardag was op 5 januari, het was echt zo leuk. Marcus had namelijk nog heel veel vuurwerk over dus toen gingen we gewoon in mijn kamer een rotje afsteken. Jammer genoeg ging het fout, want Marcus die zette een emmer over het rotje zodat je het geluid wat minder hoorde. Blijkt dat rotje dus een Thunderking te zijn. Je raad het al, de emmer vloog helemaal naar het plafond. Maar nog voor de flair maakte het een salto en kwam precies op mijn hoofd. Marcus lachte me uit, hij noemt me nu ook Rosie McEmmer. Het was wel heel grappig, behalve dat Thomas weer flipte dus ik mocht Marcus voor twee hele weken niet zien. Maakt niet uit of ik ziek was, hij mocht niet komen.

Dat was erg jammer want ik had hem heel erg nodig. Thomas had vier kogels op mij geschoten. Mijn rechterschouder, rechterenkel en mijn rechterdijbeen. Misschien dat je nu denkt dat dat er geen vier zijn, maar de vierde kogel was voor mijn voorhoofd. Als ik niet op tijd had gebukt was ik er geweest. Dan was ik net zo dood als Jack nu is. Ik had gewoon dood kunnen bloeden toen ik onder schot werd genomen.

Gelukkig was Marcus wel op mijn verjaardag terug. 27 februari. Hij maakte me 's ochtends heel vroeg wakker met een groot stukje taart. Ik vond het niet erg dat het toen half vijf in de ochtend was, je mag me gewoon elk uur wakker maken voor ren stuk taart. Hij was erg lief voor me. Marcus had zelfs een cadeautje gekocht voor me maar ik weigerde het. Ik zei tegen hem dat ze het aan zijn verloofde mag geven. Ja, goed gehoord, verloofde. Marcus heeft Neveah ten huwelijk gevraagd. Het was echt zo romantisch. Ik zag het niet maar ik heb alles in details te horen gekregen.

Het was tweede kerstdag en de familie van Marcus doet aan cadeautjes met kerstmis. Marcus, Neveah en zijn familie (dus ook Thomas) zaten rond de kerstboom. De moeder van Marcus pakte zijn cadeautje voor Neveah. Neveah mocht eerst een super schattig tekstje voor lezen. Het ging ongeveer zo. Mijn liefste Neveah. Ik heb zolang over dit briefje gedaan omdat ik maar niet wist hoe ik je dit zou willen geven. Je bent prachtig, lief en zorgzaam. Ik vind alleen, dat je een heel belangrijk accessoire mist. Je bent mijn Heaven, echt de mooiste engel van allemaal. Ik hoop dat je mijn cadeau voor je net zo leuk vind als ik. Ik hou van je.

Dus toen Neveah klaar was met het verhaaltje pakte ze het voorzichtig uit. En ze zag een doosje. Het was zacht en in een rode kleur. Op het moment dat Neveah het wou openen pakte Marcus het af en knielde voor haar neer. Ze begon tranen van vreugde te huilen en zei meteen ja toen Marcus vroeg of ze zijn vrouw wilde zijn. Het was zo leuk. Marcus heeft me al een foto gezien van welke jurk ze aandoet. Neveah vond het namelijk niet erg als haar toekomstige man haar bruidsjurk zag.

 Neveah vond het namelijk niet erg als haar toekomstige man haar bruidsjurk zag

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


"Klop klop" zegt Marcus die zijn hoofd door de deur steekt. "Haal de rest van je lichaam eens terug jij vliegend hoofd" zeg ik lachend. Marcus sluit lachend de deur achter zich. "Hoe verlopen de plannen voor de bruiloft?" vraag ik hem. "Geweldig! We hebben echt een gave plek voor het feest" zegt hij vrolijk. "Sorry ik moet het vragen.. gaan jullie nu op het strand of in de kerk trouwen?" vraag ik nieuwsgierig. "Kerk, we vonden het allebei wel belangrijk om het traditioneel te houden" zegt hij.

"En met jou? Al beter" vraagt hij. "Ik voel me wel iets beter. Bedankt dat je het vraagt" zeg ik en lach. "Kan ik je helemaal beter maken door een kaartspelletje?" Grijst hij en haalt een pakje kaarten tevoorschijn. "Die ga je niet menen!" Zeg ik lachend. "Kom maar op" zegt Marcus strijdlustig en gaat tegenover me zitten. Lachend spelen we door totdat de avond valt..

------------------------------------------------------
Heyy❤️ hoe gaat het met jullie? Dit is namelijk het allerlaatste hoofdstuk in 2016 en ik ben zo hyper voor 2017. Het wordt zeker geweldig. Ik ga zometeen naar mijn beste vriendinnen om lekker vuurwerk af te steken en oliebollen te eten in m'n straat.
Ik hoop dat jullie een geweldige 2016 hebben gehad. Stay strong❤️
ik zie jullie snel in 2017, meteen 1 januari. Ik ga dan niet een hoofdstukje maken waarin alleen staat GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
Nee dat doe ik niet. Zoals ik in de vorige hoofdstuk gewoon heb gezegd 'vrolijk kerstfeest' en 'alvast fijn 2017' hou ik het bij😚☺️

Je kunt altijd een comment achterlaten. Een vote vind ik wel lief. Oh en als laatste......

IK STA VIERDE IN TIENERFICTIEEE! Echt allemaal, zo hard bedankt. Jullie zijn stuk voor stuk prachtbeesten❤️🐻
ik zie jullie in 2017🎆 Man.. ik mis jullie nu al terwijl 2017 nog niet eens is begonnen❤️😂 
ik hoop voor jullie dat jullie allemaal een fijne jaarsverwisseling hebben❤️ GOODBYE ❤️

1174 woorden xx❤️

The Boy Next DoorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu