➡Miracle In December •Part 08•

400 23 0
                                    

LUHAN mengangkat kening. Dia masih lagi memandang ke arah lelaki tegap itu. Jin hanya mengeluh berat. Tak tahu apa yang akan terjadi bila dia menceritakannya kepada sang namja.

"Sebenarnya.. "

"Sebenarnya apa? " Luhan mendengus. Dia penat asyik menunggu si muda bercakap tergantung-gantung.

"Sebenarnya.. Ak..aku ju..jual dia.. " mata Luhan terbuntang. Tangannya yang berpeluk tubuh diletakkan ke bawah. Mulutnya yang ternganga ditutup rapat.

"Mwo!? K..kau jual dia!? " Luhan mara ke arah Jin yang sedang duduk di sofa itu. Jin yang masih tidak perasan tentang kehadiran Luhan hanya membatu. Rasa bersalah sekali kerana berbuat demikian kepada Sehun.

Luhan menarik kolar baju Jin membuatkan si muda itu terkejut. Luhan menghentak badan Jin ke dinding sambil memegang kolar baju si muda.

"Apa kau buat ni Luhan? " mulutnya bergetar menyukarkannya untuk bercakap. Muka Luhan sudah memerah menahan amarahnya.

"Wae!? Waeyo!? Kenapa kau jual dia!!? " Jin menundukkan mukanya. Lidahnya kelu untuk bercakap dengan si tua.

"Ak..aku.. Mi..mianhae Luhan ssi.. "

"Aku tanya ni! Kenapa kau jual dia!? Susah sangat ke nak jawab!? " Luhan meninggikan suaranya membuat si muda tersentap. Jin memandang wajah merah Luhan.

"Ak..aku jual dia sebab mak dia janji dengan bos aku yang mak dia akan kerja sebagai pelacur. And now, mak dia dah tak ada, so dialah penggantinya... Lagipun duit tu boleh langsaikan hutang mak dia dekat aku.. Aku pun tak sampai hati nak jual dia tapi disebabkan mak dia dah janji dengan bos aku, aku terpaksa jual.. " Luhan melepaskan kolar baju Jin. Terbatuk-batuk Jin dibuatnya.

"Ke..kenapa kau tak tanya Sehun yang dia ada keluarga tak sekarang hah!? "

"Macam mana aku nak tahu, sedangkan mak dan ayah dia dah mati. Dia tak ada cakap pun yang dia dah ada keluarga angkat. " Jin membetulkan kolar bajunya yang ditarik oleh Luhan. "Kat mana tempat yang bos kau bawak Sehun? " tanya Luhan. "Dekat kelab Seoul. Wae? Kau nak buat apa? " soalan Jin dibiar sepi dan hanya mengikut Luhan dari belakang yang sudah berlalu pergi.

"Kau ni..bodoh betullah Sehun.. "

🍃🍂🍃🍂

"Lepaskan akulah!! Kau nak buat apa ni!? " Sehun meronta-ronta agar melepaskan diri dari dua orang lelaki berbadan sasa yang sedang memegang lengan Sehun dengan kasar.

"Leo, kau letakkan budak ni dalam bilik tu. Nanti ada orang nak jumpa dia. Kau jaga luar, jangan biar dia terlepas. Arra? " Leo mengangguk. Kemudian bos nya yang bernama Kim itu berlalu pergi.

Leo dan kawannya, Hyuk mencampakkan Sehun di lantai lalu Leo membuat pandangan mata dengan Hyuk seolah-olah menyuruh Hyuk memegang erat lengan Sehun agar tidak terlepas. Hyuk yang paham hanya menagangguk.

Mata Sehun yang ditutupi dengan balutan kain, ditarik kasar hingga ke leher. Sebaik sahaja Sehun membuka mata, dia melihat sebuah bilik yang agak cantik dan suasana diluar agak bising dimainkan muzik. Sehun berpaling semula ke arah Leo dan Hyuk.

"Kau nak apa dari aku hah!? "

"Nothing Sehun. Actually, malam ni kau kena layan seseorang.. So now.. Kau jangan berani keluar dari sini kalau kau tak nak meringkuk dalam 'neraka' yang aku buat.. Arra? Bye.." Leo sempat menonjol kepala Sehun sebelum keluar dari bilik itu. Hyuk tersenyum senget melihat Sehun.

Sehun memandang sekeliling. Dia berasa takut pada waktu itu. Badannya menggeletar dan gigil kerana takut yang amat. Dia cuba untuk bangun.

"Ish.. Aku kat mana ni..? Jebal.. Aku takut.. Luhan hyung.. Mana hyung..? Jebal.. Selamatkan Sehun.. " Sehun cuba untuk keluar dari bilik itu. Tetapi, baru sahaja dia mahu memulas tombol pintu bilik itu untuk keluar, pintu itu ditolak kuat oleh seorang lelaki membuatkan Sehun terjatuh ke atas tilam.

[C] Miracle In December •12 월의 기적• HunHanWhere stories live. Discover now