Kap 6. "Om jag skulle velat det skulle väl det hänt!"

119 14 6
                                    

(Mollys perspektiv)

"BITCH!!" Skrek jag efter den blonda personen som gick ifrån mig. Han vände sig om och såg på mig med...guldiga ögon?
"Om nån är en bitch så är det din idiot till syster!" Fräste Oliver argt. Där gick gränsen och jag sprang fram till honom, hoppade och gav honom en rejäl jävla örfil.
Han höjde på ena ögonbrynet och knäppte med ena handen så att det röda märket på hans kind försvann.
"SÄG EN, EN ENDASTE LITEN DÅLIG SAK OM MIN SYSTER OCH JAG SER TILL ATT DET BLIR DET SISTA DU FÅR FRAM!" Vrålade jag rakt i hans ansikte. Han blinkade inte ens utan vände sig bara om och gick iväg. Jag skrek fula ord som jag kanske inte ska säga här åt honom MEN HAN IGNORERADE MIG!! MAN BARA URSÄKTA MIG FÖR ATT DU ÄR EN IDIOT DÅ!

En timme senare

"Har ni sett Melanie?" Undrade jag och riktade frågan mot Ash och alla dem andra killarna, bortsett från den där bitchbrorsan till Nellie Beck.
"Nej, har hon inte kommit tillbaka?" Undrade Patric med höjda ögonbryn. Jag skakade oroligt på huvudet.
"Vi går och letar, hejdå" sa Lucas och Ty nickade instämmande och dem två gick mot utgångarna.
"Kommer ni eller inte?" Undrade Ty och vände sig om. Jag nickade och gick ikapp dem med Ash, Patric och Eric bakom mig.
"Alltså jag såg henne senast när jag var med Ash för några dagar sen då hon typ sprang förbi mig och Ash när vi var på promenad..." började jag men blev avbruten av min korkade men jättesupergulliga pojkvän (BLÄ USCH FY JAG HATAR KÄRLEK AHAHAHA).
"Sprang hon förbi? Det ända jag såg var nåt mörklila som flög förbi" mumlade han. Jag himlade med ögonen.
"Jag har levt med henne i sexton år, JA! Det var hon som sprang långsamt" sa jag med ett enkelt "duh" på slutet. Han ryckte på axlarna.
"Iallafall var hon påväg till skogen...ja Lucas, och sluta titta på mig sådär! Den förbjudna skogen" sa jag som svar på Lucas blick. Han nickade och inom fyra minuter så hade vi tagit oss in i Den Förbjudna Skogen.
"MELANIEEEE!!" Skrek jag det första jag gjorde. Inget svar.
"MELLZ!!" Ropade Ash. Inget svar.
"KIWIIIIII!!" Skrek Ty. (Hehehe något jag blir kallad av min släkt och jag tror även att Omar Rudberg blir/blev kallad det av nån).
Inget svar.
"Okej, så Patric, Eric och Ty. Ni går ditåt." Sa jag och pekade mot den lite mer ofarliga sidan.
"Och jag, Ash och Lucas går hitåt. Kom tillbaka hit om en halvtimme om ni inte hittat nåt än" sa jag bestämt och pekade mot sidan med såna där spindlar som vill äta en till middag. Alla nickade och gick åt varsitt håll. Jag hade inga förhoppningar om att hitta Mellie här då hon har världens fobi för spindlar och började panikskrika och svimmade nästan när hon såg en liten spindel på hennes golv och sen klättrade hon upp på sin garderob (exakt same...jag gjorde samma sak och började gråta när jag såg en spindel på mitt golv en gång...paniken alltså....nu skulle man kunna tro att mamma tagit fel på mig och att jag e Athenas barn istället...lovar att min mamma, Afrodite då..., tog fel och blandade ihop mig med nåt av sina andra barn då jag ser ut som ett pisshelvete jämfört med dem...heh).
"Ingen chans att vi hittar henne hä..." började Ash men blev avbruten.
"Hitta vem?" Undrade en tjejröst precis bredvid mig. Jag skrek till och slog vilt omkring mig tills nån tog tag i min hand. Jag vände mig snabbt om och fick se Melanies alldeles för bleka ansikte. Hennes hår var uppsatt i två flätor, som dem var för några dagar sedan, men nu var dem slarviga och förstörda, hennes blick var vild och hennes ansikte var nästan randigt av tårar.
"Melanie!" Sa jag oroligt och slog armarna om henne. Hon rörde sig inte ur fläcken och kramade mig inte tillbaka.
"Melanie?" Undrade jag och viftade med med min hand framför hennes ögon.
"Aa?" Undrade hon kallt.
"Melanie vad har hänt?" Undrade jag oroligt.
"Den där saken han förstört ALLT!" Fräste hon och hennes ögon smalnade.
"Vem?" Undrade Lucas nyfiket.
"Den där...hon Riley McLaggen" muttrade Melanie argt.

WELL HELLO THERE!! HOW ARE U?? Jag e glad för jag har ätit choklad hehe OCH DESSUTOM FÅR JAG HA DRAMA FAN VA BRAAAAA YAY!!
Btw så ska jag å Alva bli SÅÅÅ MYCKET bättre på att uppdatera Okok??

Jaja vi hörs!!

//Maja🖤💗

Malfoys Trillingar 2Where stories live. Discover now