Kemunculan baekhyun

274 22 0
                                    

Bab 1

Xiumin sedang berbincang dngan chen mengenai suatu projek besar yg bakal diuruskan oleh syarikat galaxy iaitu syarikat yg diterajui oleh 9 org jejaka tampan. Tiba-tiba bunyi ketukan pintu bilik xiumin kedengaran...knock²...come in ujur xiumin manakala chen hnya memandang muka xiumin dngan tnda tnya...tidak sampai beberapa saat..muncul satu figura yg amat mereka kenali dan amat popular iaitu Byun Baekhyun!! Hyung!!  Baekhyun muncul dngan muka yg begitu masam mengalahkan org yg meminum 3 botol cuka ...chen dan xiumin mengeluh serentak dan memandang antara satu sama lain...dalam fikiran mereka "nie x, lain x bukan pasal perempuan la nie?" Xiumin selaku hyung yg tertua mengajak baekhyun duduk. Mari la duduk dulu baek...hyung tuangkan secawan aie untuk kamu...kamu nmpak serabut arinie ? Kamu dari mana?  Xiumin menghulurkan cawan yg berisi air itu kepada dongsaeng nya kemudian dia mengambil tmpat duduk di sebelah chen yg sedang merenung tajam ke arah baekhyun. " nie x lain x bukan dari kelab la nie...x habis ² berfoya-foya..woi! Syarikat nie kau pun ada syer juga tau..fikir hnya aku dngan hyung lain je ke yg kena uruskan?  Ada otak pakai la! " ujur chen. Hilang sudah sikap menghormati baekhyun apabila menghadapi situasi begini. Baekhyun mengeluh. Xiumin mengusap blakang chen tanda menyuruh nya bersabar. "Baek cerita kat kat hyung..mana la tau hyung boleh tolong kamu" kata xiumin. "Maafkan baek hyung..baek rau yg syarikat nie baek pun kena bersama sama dengan hyung untuk majukan syarikat nie..tapi..tapi baek x minat ke arah perniagaan seperti ini". Xiumin tersenyum mendengar kata² dongsaeng nya manakala chen disebelah xiumin hnya merengus kasar. Sekali lagi pintu bilik xiumin diketuk dari luar...knock³ ..masuk la ujur xiumin. Kelihatan 2 org yg amat mereka kenali iaitu d.o dan juga kris. " eh?  Asal baekhyun ada dngan hyung?" soal kris. " aah la asal hyung ada dalam bilik xiumin hyung ? Selalu nk nmpak muka pun susah..apa angin hyung? " tnya d.o pulak.  "Korang berdua datang bilik hyung kenapa pula? " soalan kris dan d.o dibalas oleh hyung mereka bukan dngan jawapan tetapi dngan soalan juga . " hehe" sngih mereka berdua menayangkan gigi yg putih *macam iklan ubat gigi pula* "kami datang nie nk hntar laporan yg hyung minta tu la..yg soal projek yg bakal syarikat kita uruskan nanti" jawan d.o mewakili kris yg kelihatan agak blur pada pagi nie.  "Ouh..okay letak la atas meja hyung tu..nanti hyung semak. " jawab xiumin sambil menjeling ke arah baekhyun . Suasana sunyi seketika...semua yg berada dalam bilik xiumin berkomunikasi menggunakan bahasa isyarat mata..manakala baekhyun setia memandang lantai. Hmpir 10 minutes suasana dalam bilik itu sunyi...tiba-tiba....
[#]masalah apa yg baekhyun hadapi?
[#]kenapa kelihatan seperti xiumin tahu sesuatu yg tidak diketahui oleh ahli yg lain? Apa yg xiumin tahu?

Akhirnya playboy itu milik aku [baekhyun malay ff].      [#]hiatusWhere stories live. Discover now