Baekhyun flashback

173 17 2
                                    

Bab 2

Bunyi ketukan pintu kedengaran. Knock³ ..."come in " ujur xiumin. Kelibat oh sehun iaitu maknae dalam kalangan mereka dan juga park chanyeol yg merupakan happy virus muncul setelah pintu dibuka dari luar. Xiumin hyung!! Jerit chanyeol. " wae yeol wae?" Xiumin membesarkan mata nya yg ternyata agak bulat..bukan xiumin sahaja yg terkejut dngar suara chanyeol..malahan baekhyun yg sedang merenung lntai juga seisi figura manusia yg berada dalam bilik tersebut terkejut dengan jeritan chanyeol yg tiba-tiba memecah kesunyian bilik tersebut. Chanyeol yg nmpak wajah baekhyun terus memeluk baekhyun a.k.a roomate nya itu. " wei! Mana kau pergi ? Malam² aku tido sorang sorang tau! Nama je roomate " marah chanyeol tetapi masih setia memeluk baekhyun. Buat sekian kalinya baekhyun mengeluh. " jeongmal mianhae yeol " Sehun yg melihat drama tersebut berdehem.. erk yeol hyung? Ye hun ah..waeyo? Tnya chanyeol smbil meleraikan pelukan terhadap baekhyun dan memandang sehun. Tetapi? Sehun menghadiahkan jelingan maut kepada chanyeol. Sehun berjalan ke arah xiumin yg duduk di sebelah chen. Umin hyung, actually hun datang sini nk maklumkan kepada hyung bahawa ahli lembaga pengarah dah berkumpul di dalam bilik mesyuarat dan semua tngah tunggu hyung je dan juga yg lain. " ouh nae arasseo hun..gomawo sebab bagitau hyung soal mesyuarat itu " kata xiumin smbil menepuk manja bahu maknae. Kajja guys!! Ahli lembaga pengarah dah tunggu kita. " nae hyung" jawab semua org kecuali baekhyun. Xiumin mengeluarkan arahan lagi. " korang pergi dulu...hyung akan menyusul kemudian..tidak akan mengambil masa yg lama, sekejap sahaja, hyung ada something nk cakap dngan baekhyun jap...nae? "Yes umin hyung" tidak smpai 10 minutes arahan xiumin dikeluarkan...dalam bilim tersebut hnya tinggal xiumin dan juga baekhyun. Xiumin mula menyusun kata kata agar tidak membuat baekhyun terasa hati tetapi baru sahaja xiumin hendak membuka mulut baekhyun mencelah " xpe hyung...hyung pergi la mesyuarat tu baek okay...jngan risau nae?" senyuman palsu baekhyun hulurkan kepada hyung nya itu. " kalau baek dah kata camtu hyung x boleh nk kata apa " ujur xiumin. Baek nk tinggal dalam bilik hyung pun xpe..nanti hyung free, baek cerita la masalah yg baek hadapi or nk cerita sekarang? Hyung boleh je nak dngar. Xiumin cuba untuk mengajak baekhyun menceritakan masalah nya...tetapi reaksi baekhyun seperti belum bersedia untuk menceritakan segala nya. " maaf hyung baek x nk cerita lagi dan kalau baek nk cerita baek first time cari hyung nae?" Xiumin tidak menjawab tetapi sekadar mengangguk kepala nya dan berlalu pergi. Pada mula nya baekhyun bercadang hendak tido sahaja dalam bilik hyung nya itu tetapi...dia perlu menyelesaikan sesuatu perkara yg melibatkan maruah diri nya. Baekhyun melangkah keluar dari bilik xiumin dan mula menuju ke arab tmpat parking kereta.
*flashback*
Malam itu seperti biasa baekhyun mengunjungi tmpat biasa yg menjadi tmpat melepak dan mengurat perempuan. Baekhyun enjoyb sehingga tidak menyedari bahawa hari sudah menginjak ke pagi. Apabila hendak mlangkah kluar secara tidak sengaja nya dia dirempuh oleh sekumpulan perempuan yg menjadi kegilaan ramai lelaki. Keadaan pada masa itu...ramai yg mula hndak pulang ke rumah masing-masing memandangkan hari sudah pun siang. Perempuan yg merempuh baekhyun itu ialah taeyeon. Taeyeon tidak meminta maaf malahan menguatkan suara untuk memarahi baekhyun . " hei! Mata letak dekat mana? Lutut ke? Jalan pun x reti ke? Harap je mata cantik pakai eyeliner pulak tu..agaknya mata tu jadi kelabu kut sebab terlampau bnyak pakai eyeliner sebab tu jalan smpai x nampak org... " Kesemua mata memandang baekhyun dan mula kedengaran suara berbisik sesama mereka. Kumpulan taeyeon pulanmula berasa geli hati dngan kata kata taeyeon dan ketawa perlahan...mulanya baekhyun hndak membalas tuduhan perempuan itu...tetapi perempuan itu terus bersuara.." alah...busu ke? X reti cakap ke? Taeyeon ketawa. Baekhyun yg mula merasa panas hati itu mlangkah laju kluar daripada kelab tersebut dan terus memandu dngan laju nya menuju ke arah bangunan milik hyung nya. Dalam hati baekhyun " kurang ajar perempuan tu..asalnya dia yg langgar aku bukannya aku langgar dia! Eeei! Malu nya aku! Jatuh habis maruah aku!! Xpe tunggu kau perempuan...kau tunggu! Kau tau la nasib kau macam mana nanti! "
*end flashback*

Akhirnya playboy itu milik aku [baekhyun malay ff].      [#]hiatusWhere stories live. Discover now