Pertemuan antara kris dan sica

97 10 0
                                    

Bab 8

Jessic turun dari tngga dan merapati sunny...

" aq belum pekak lagi smpai kan nk salah dngar antara namja chingu dan chingu ".

Sunny dan jessica berpndang antara satuu dan yg lain ...*apa aq nk jawab nie* bicara sunny lam hati . "smpai hati korang...xde pun antara korang gtau aq ..langsung x!" luah jessica dngan lemah...

"ani sica ...bukan kita org x nk gtau kat kau tapi.." pujuk tiffany tersekat 2 ..

" tapi apa? Hah!?cakap je la korang x anggap aq chingu....smpaikan hal camtu pun korang smbunyikan daripada aq!"

selesai berkata...jessica berlari ke arah pntu dn x lama kemudian sunny dan tiffany mndngar deruman enjin knderaan kluar dari pntu pagar. Taeyeon turun dari bilik nya setelah mndngar deruman enjin .. "eh siapa yg kluar memalam gini" tnya taeyeon .

"hmm...sica yg kluar...dia marah cause kita org x gtau dia..yg aq cp ngan kyungsoo".

"what!!!" jerit taeyeon . " kau biarkan sica kluar memalam camni? Pabo la korang! Apa apa jadi kang?! Siapa nk mnjawab?! Hah!!"

"yeon mianhae..bukan kita org sngaja..." luah tiffany dan sunny dngan nada kesal.

"korang tnggu until dia balik! Aq x nk ada apa apa yg jadi kat dia! Arrsao?" marah taeyeon

"nae arra yeon...jeongmal mianhae unnie ah" sunny mnjawab bagi pihak fany.

*skip*

keadaan tegang berlaku juga di rumah exo . semasa chanyeol mengikuti chen naik ke atas..kehadiran mereka berdua disedari oleh umin.

"eh yeol,chennie...meh la join kita org ...borak 2".

Chen menoleh memandang umin dan juga baekhyun dngan pndangan kosong.

"x payah la umin hyung...hyung bukannya akan layan kita org pun...tau la dongsaeng nya dah balik.." balas chen agak kasar.

"kim jongdae! Jngan kurang ajar...hyung nie hyung kamu tau..blaja hormat cikit" pertama kali dalam seumur hidup umin...umin tnggikan suara ke arah chen .

"jongdae mianhae..hyung x sngaja" ujur umin seraya merapati chen smbil memegang bahunya

Tetapi ditepis oleh chen

"x payah la hyung...pura 2 je lebih hyung nie...bela la dongsaeong hyung tuu smpai bila 2 kita org nie hnya pekerja dan majikan sahaja bagi hyung..dah yeol jom naik atas"

Chen dan chenyeol berlalu pergi meninggalkan umin yg terpinga pinga..

Kebetulan kris baruu sahaja balik dari luar atas urusan ngan client terdngar berbualan chen,chanyeol,xiumin . dia berasa stress lalu bertapak kmbali ke arah kereta nya dan berlalu kluar . [kemana lagi kan kalau stress? Of course la club]

Xiumin mndngar deruman enjin yg kluar dari kawasan rumah ...

"hmm...aq gagal jadi seorang hyung yg baik kepada mereka..." ujur umin dngan nada yg perlahan.

Baekhyun yg tidak tahan ngan keadaan rumah tuu meminta izin untuk balik ke condo milik nya

"hyung..baek balik condo duluu la..nnti 2 baek balik sini lagi..jngan risauu esok baek masuk office." Selesai bercakap...baekhyun dngan kadar segera melangkah kluar dari rumah itu dan menuju ke arah kereta nya tnpa menunggu balasan daripada hyung nya .

Xiumin menghempaskan badannya ke tatas sofa.

"apa nk jadi ngan family aq nie? Aq gagal laksanakan tanggungjawab ke ? xiumin mengeluh buat sekian kali nya

*skip*

Di club ...jessica duuk di counter mengorder minuman..

"bagi wiski satu" ujur jessica yg agak hilang kewarasan..

Jungkook melihat keadaan jessica terus merapati nya

"oit sica...kau pahal nie ? cam org x waras aq tngok ?" ujur jungkook

"kau blah la ...biar kan aq sorang 2" jessica menepis tngan jungkook .

Pada waktu yg sama..

"kookie...bagi coke satuu" kris yg baruu smpai terus meminta air

"uit ? kau pun wujud arinie? Pahal la ngan org zaman sekarang" menggeleng geleng kepala jungkook

"kalauu kau rasa kau nk hidup lama jngan pernah tnya knpa.." ujur kris smbil menampar meja... terkejut jungkook jadinya .

Jessica memandang jejaka di sebelah nya...leh tahan bergaya juga..

Dngan gaya ala ala mabuk tuu jessica mendekati kris yg sedang meneguk minuman nya tuu ..

"heloo handsome...whats your name?"

"jngan kacauu aq perempuan...mood aq x elok" cakap kris kasar

"hey...jngan la sombong.." jessica bercakap smbil tngannya memegang serata bahu kris dan malangnya kris tidak menolak.

[#]apa jadi lepas tu?

[#]kris yg selalu cool nape leh datang ke club?

[#]apa yg kris cari? Jessica kenapa

[#]vote+comment

[#]don't be a silent reader 

Akhirnya playboy itu milik aku [baekhyun malay ff].      [#]hiatusWhere stories live. Discover now