Part One 🌸

67 3 0
                                    

Pagi yang menenangkan . Udara yang segar . Lama tak hirup udara Seoul ni . Selalunya Haejin busy di negara luar . Dia dah pun minta tukar ke Korea . Lagipun dah 2 tahun dia di L.A . Parentsnya pula mendesak dia pulang ke tanah air secepat mungkin . Katanya urgent . Dari semalam dia menapak dalam banglo sebesar istana ni , langsung tak terkeluar perkara penting yang Appanya nak bincang . Mungkin dia baru balik . Haejin berlari mencapai tuala mandi . Sebenarnya dia ada lunch date nanti . Dia tersenyum . Tahu sangat lelaki tu rindukan dirinya . Susah sangat nak jumpa sebelum ni .

————————————————

" Honey nak pergi mana ? " Mrs Song keluar dari dapur dengan dulang air . Macam ada guest .

" Ohh nak jumpa kawan . " Haejin tersenyum . Mati akal nak bagi jawapan apa . Kalau dia cakap Joohyuk sampai sudahlah Omma tak bagi .

" Nak keluar ? No , no , you have to see your future husband . " Mrs Song memberi Haejin dulang air tadi . Haejin tercengang .

" What did you say just now ? " Suara Haejin sedikit tinggi . Penat dia balik , ini yang penting nak bincang ? Haejin meletakkan dulang tersebut di atas meja . Mrs Song memegang bahu Haejin . " Omma . I have my own life ! " Haejin terus berlari menaiki tangga . Mrs Song menggigit bibir . Ahh dia dah agak jadi macam ni .

*meanwhile*

Mr Oh ketawa dengan jenaka Mr Song . Dah lama dia berkenan nak berbesan dengan rakan baiknya ini . Sehun mengeluh kecil . Dia hanya melihat screen fhone . What the heck ? Sanggup gadai aku sebab business yang tah papa tu .

" I have my own life ! " suara gadis yang sedikit tinggi itu membuatnya kembali ke alam nyata . Tu mesti future wife dia . Yes I have my own life too .

" Who's that ? " Mrs Oh melihat Mr Song .

" Ignore it . Maybe Haejin dengak unnie dia tengah gaduh lah tu . " Mr Song ketawa . Mrs Oh hanya mengangguk . Sehun menyilang kakinya . Mana perempuan tu ?

————————————————

Haejin melihat sekeliling cafe tersebut . Mana lelaki baju biru . Ramai orang ni . Jangan kata dah balik . Benda ni bukan boleh bawa main-main . It's about my future ! Bahunya dicuit .

" You looking for me ? " Sehun menurunkan kaca mata hitamnya . Amboi rambut blond dia . Okay first impresion . Handsome .

" Sehun ? " Haejin mengangkat keningnya .

" Cepatlah . Aku dah lapar . " Sehun mencari tempat duduk . Haejin mengikut dari belakang . Dia duduk berhadapan Sehun .

" Okay saya cakap terus je lah . " Haejin melihat Sehun .

" Okay cakaplah . " Sehun menyilang kakinya . Sombong gila . Ingat handsome ke ?

" Look , saya tak suka awak . "

" Aku pun tak suka kau . " Sehun merenung anak mata Haejin . Hee annoy dia ni . Aku tak habis cakap dia dah redah . Haejin menarik nafasnya . Perlukan ketenangan kalau nak cakap dengan mamat macam ni .

" Yes I know . Saya tak nak kahwin dengan awak . So , saya harap awak .. " Haejin belum habis bercakap Sehun dah meredah .

" Then kau ingat aku nak kahwin dengan kau ? I'll make sure the wedding will ruin . " makanan yang ditempah Sehun sampai . Sehun terus menjamah .

" Okaylah kalau macam tu . But I really hope . " Haejin meminta diri . Dia terus berjalan keluar dari cafe itu . Sehun tersengih seorang diri . Bolehlah tahan cantiknya . But , girlfriend aku cantik lagi . Sehun kembali menjamah makanan .

————————————————

Haejin menghempaskan tubuhnya ke atas katil . Wow tenangnya hidup . Dia menekup mukanya dengan bantal dan menjerit . Annoy betullah mamat tu . Apa kau fikir kau bagus ke haa ?

Stay With Me Where stories live. Discover now