2020
Satu lagi tahun yang bakal berlalu.
Yeah alam Form5
High School.
Akan tamat tak lama lagi.Aemilea memerhati sekeliling kawasan bumi Maahad tercinta.Di sini segalanya bermula.Perjalanan menjadi seorang manusia berguna berbakti kepada Agama.Di sekolah yang tiada yang bernama Adam.
Suasana sungguh tenang ,bebas dan membahagiakan.Fikirannya melayang memori 5 tahun lalu.Di saat kaki ini melangkah ke bumi Maahad, segala liku,suka dan duka,kenangan yang tidak bakal pernah dilupakan.Memori sepanjang 5 tahun ini entah mengapa bagaikan berputar kembali.Hari terakhir ini ku rasakan bagaikan terlalu cepat berlalu.
Kaki Aemilea melangkah ke kelasnya untuk bertemu semua buat kali terakhirnya.Menghabiskan satu hari bersama orang tersayang.Perjuangan ummat tidak hanya berakhir di sini,dunia semakin tenggelam dalam kegelapan.Islam mesti terus bersinar walau apa yang terjadi.Dalam 6 bulan lagi ,dia akan dihantar ke China,untuk tinggal di sana bagi mewakili pihak kerajaan negeri membantu menyebarkan Islam.
Memandangkan Aemilea salah seorang pelajar bahasa Mandarin Itu adalah salah satu faktornya terpilih.
Dia tidak ke sana sendirian bakal ada lagi 5 orang pelajar bakal dipilah orang Arabic high school berbeza yang terpilih.3 orang lelaki dan 3 orang perempuan.Sebaik sahaja pulang dari sekolah Aemilea harus menyiapkan diri untuk tinggal di Hidayah Centre of YAYASAN ISLAM KELANTAN (YIK).Dia masih ada satu minggu sebelum ke sana untuk memerhatikan perjalanan dan process tak lupa procedurnya berjalan agar boleh dipraktik di China nanti.
Proses pemberhentian sekolah bagi sekolah menengah bakal diuruskan oleh ibu bapanya.Dia hanya harus melakukan persiapan mental dan fizikal dari sekarang untuk menghadapi ujian yang bakal mendatang.
YOU ARE READING
That Chinese (Hiatus)
Teen FictionRIA QAISARA AEMILEA ... Dia gadis biasa, Dia meminati Chinese. Dia menyukai segalanya tentang Chinese, Berbekalkan ilmu agama yang tercurah bagaikan air yang mengalir tanpa henti, Di usia muda dia terbang ke China demi satu misi. Tapi air yang tenan...