Attığım adımlar beni hep ileriye götürmedi. Bazen rüzgarın etkisiyle , bazen insanların etkisiyle savrulup durdum. Geriye doğru savrulduğum da oldu. Ayaklarımı sert basıp olduğum yerde durabilmeyi başarabildiğim zamanlar da oldu.
Ama ileriye gitmek en zor olanıydı..
Bunu başarabildim. Evet. Ancak ileri benim gitmek istediğim yer değildi. Bu yüzden kendi isteğimle geriye döndüm.
Sağıma baktığımda kızıl bir ışık gözlerimi alıyordu. Ayrıca çok da uzun olmayan bir yol vardı. Ailem vardı bu yolda. Sevdiklerim vardı. Tanıdıklarım , akrabalarım vardı. Görebiliyordum.Soluma baktığımda ise karanlık bir yol görüyordum. Sanki bu yolun sonunda beyaz bir ışık gözüküyordu. Ancak o kadar uzaktaydı ve yol o kadar karanlıktı ki belli belirsiz beyaz ışığı görebiliyordunuz.
Sonunu doğru düzgün göremediğim yol yerine , sağıma dönerek kızıl ışık olan yola girdim. Bu yol temiz ve berraktı. İlerledikçe ailemi , akrabalarımı , tanıdık tanımadık bir sürü insanı görüyordum. Ama aralarında "O" yoktu. İlerlemeye devam ediyordum. Önümdeki yol ikiye ayrıldı. Bir ucunda gri bir silüet vardı. Bu O'ydu anlayabiliyordum. Bana bakıyordu. Diğer ucunda ise siyah bir silüet vardı. Ellerini uzatmış bana bakıyordu. "Gel" diyordu. Sesi çok tanıdıktı. Ama bir türlü hatırlayamıyordum.
Tereddüt ederek siyah silüete doğru bir adım attım ve O'na döndüm. Gözleri dolmuş beni izliyordu. "Gel" demesini bekledim. Diyemedi.. Benim de gözlerim dolmuştu ama ağlayamıyordum. O'na baktığımı fark eden siyah silüetli adam O'na gideceğimi düşünerek "gitme" diyerek haykırdı. O kadar içten söylemişti ki O'na gidemedim ve yönümü siyah silüetli adama çevirerek ilerlemeye başladım. Bana doğru uzattığı ellerini tuttum. O anda her yer karardı ve herkes yok oldu. Ellerimde duran eller vardı hala , hissediyordum. Ancak içimden gelen bir sesle o elleri ben bıraktım ve bir anda önümde gri bir silüet belirdi. Her yer karanlık olduğu için nasıl bir şey olduğu gözükmüyordu. Ancak nerede olduğu seçilebiliyordu. Gri olan silüet bana doğru uzandı ve bana temas ettiği an kendimi kaybederek bayıldım.