De volgende dag liepen Ryan en max nog steeds door het bos, want het duurt een beetje lang voordat we eindelijk in petal city zijn. Ryan en max zitten de hele tijd dingen aan elkaar te vragen die ze nog niet weten, en door dat gaat het wel wat sneller want heel in de verte zien ze kleine huisjes van petal city. Max was nu ook opgewonden want dit is ook voor hem nieuw, want dit is ook de eerste keer dat hij in een gym gaat vechten. Maar hij wist niet of hij het ging redden want voor het zelfde geld is er een Onix of een Seadra. Ryan was heel enthousiast over de namen die hij zei, dus vroeg hij hoe hij dat allemaal weet in een week. Max zei" nou mijn vader was vroeger ook Pokemon trainer en die had al heel generatie 1, alleen hij is 3 jaar geleden overleden door een sneeuwstorm in de bergen. En hij had mij heel veel uitgelegd over de Pokemon en toen was ik eindelijk 10 en ging ik het zelfde avontuur meemaken als mijn vader". En precies na het woord vader hoorden we iets voor ons, Ryan was heel opgewonden op een nieuwe Pokemon. En ja hoor een Pokemon, WWOOOWWW en hij pakte zijn pokedex er bij. "Ponyta de vuur paard Pokemon, Ponyta is erg zwak bij de geboorte, ze kan dan nauwelijks opstaan. Deze Pokemon kan sterker worden door te struikelen, en vallen. Ik wil hem" zei Ryan, alleen max was wat minder enthousiast dus vroeg in waarom hij het niet leuk vindt. Max zei dat hij hem al heeft, oh daarom, maar dat is goed want dan is er geen ruzie wie hem mag vangen. Nou ja, laten we hem vangen poke ball go. En de poke ball ging richting Ponyta, en Ponyta zat in de poke ball. Maar Ponyta ging er gelijk uit en deed heel raar en vroeg aan max wat hij doet. En max zei "hij doet ember dat is een aanval en die doet hij op ons, maar het doet vrij weinig". Oke zei Ryan tweede poging, poke ball go", en de poke ball ging richting Ponyta. Het duurt nu wel wat langer voordat hij er uit springt, dus hoopt Ryan dat hij hem nu wel heeft. "Jaaaaaaaa ik heb hem, de eerste Pokemon die ik gevangen heb, en het is ook geen slechte Pokemon, en de pokedex zei dat hij van struikelen en vallen sterker kan worden". En zonder dat Ryan en Max het door hadden waren ze al aan gekomen in petal city, en zien ze in de verte de gym. En Ryan had gelezen dat je met 3 Pokemon mag vechten, dus kan hij met Bulbasaur en Ponyta proberen de gym te verslaan. Na 10 minuten waren we aan gekomen in de petal gym, toen we binnen waren zagen we allemaal Pokemon. Alleen het was de vraag met welke Pokemon hij dit gevecht aan kan, en toen kwam er iemand aan en zei"hoi ik ben Joey en jullie. Hoi ik ben Ryan, en ik ben max, en wij willen een gevecht houden met 1 van u Pokemon, oke laten we snel beginnen. Sandshrew kom er uit, Wow de 3 nieuwe Pokemon vandaag, ik pak mijn Pokedex. "Sandshrew de muis Pokemon, Sandshrew is gemaakt om water te absorberen, zonder afval, waardoor het overleven in een dorre woestijn gemakkelijker wordt. Oke die Pokemon is een beetje apart maar oke, nu ben ik aan de beurt, Ponyta kom eruit. Oke laten we het gevecht starten, ponyta doe vuurdraak, ppooonnyyta, " oh nee Sandshrew gaat het wel, Ssanndsrew, oke Sandshrew doe zandstorm. Ssanndsrewwwwww, Ponyta nee kom je moet door zetten, Ponytaaaa. Oke Ponyta doe vuurschot, ponytaaaaaaaaaaaaaaa, Sandshrew is uitgeschakeld Ryan hoeft nog maar 1 Pokemon te verslaan, en hij heeft gewonnen. Oke goed gedaan Sandshrew keer terug, Wartortle kom eruit," dat was weer een nieuwe Pokemon dus haalde Ryan zijn pokedex eruit, "Wartortle de zeeschildpad Pokemon, zijn grote staart is bedekt met een rijke teek Bont.de staart wordt steeds dieper in kleur, als hij ouder wordt, de krassen om zijn schelp is het bewijs van de taaiheid van zijn soort Pokemon. WoW de de evolutie van Squirtle interessant, oke Bulbasaur kom eruit, bulbasaurrrrrrrr. Bulbasaur doe zonnestraal (Solar Beam), bulbasuarrrrrrrr, Wartortle gaat het Wartortle alsjeblieft, het is natuurlijk ook effectief tegen Wartortle maar ik heb geen andere Pokemon die nu instaat is om te vechten. Oke Wartortle doe hydropomp, Wartortleeeeeeeeeeeeee, Bulbasaur kom op je kan het, goed zo Bulbasaur, oke bulbasaur doe roede, bulbasaurrrrrrrrrrrrr, Wartortle nee kom op nog heel even, goed zo Wartortle oke kom op, Wartortle nog een keer hydropomp, Wartortleeeeeeeeeee, nee Bulbasaur nee zeg iets kom op, Bulbasaur is uitgeschakeld, oke Bulbasaur goed gedaan. Ponyta jij bent nog heel dus kom eruit, Ponytaaa oke doe vuurbal, ponytaaaaaaaaaa, Wartortle kom op nog even kom op, neeeeeeeee, Wartortle is uitgeschakeld, Ryan wint. Yessss het is me gelukt ikmhwb de gym verslagen, hier overhandig ik je de petal gym badge. Yes mijn eerste gym badge, en nu snel mijn moeder Bellen om te vertellen hoe het is en wat ik net heb gedaan. Hoi mam, ik ben veilig aangekomen in petal city, en toen ik aan kwam zag ik een gym en ik probeerde hem te verslaan, en het is me gelukt. Wauw wat fantastisch, maar wie is dat naast je, oh dat is max ik kwam hem tegen onderweg naar petal city. En sinds dien doem we alles samen, dus heb ik een gym verslagen, en hoeft mijn moeder ze zich niet zorgen maken dat ik helemaal alleen reis. Dus deze dag kan niet beter, en het is pas de tweede dag dat ik bezig ben om Pokemon te vangen. Oh ja en ik heb nog Ponyta gevangen, Ponyta kom er uit, ponytaaaaaa, WoW cool en dit is natuurlijk mijn maatje Bulbasaur, die alles meemaakt want hij loopt naast me. Grgrgrgrgr wat gebeurt er, hé het komt van Bulbasaur vandaan, Bulbasaur waar ben je. Ik kan je niet zien door het groene licht, Ivysaurrrrr, WoW Ivyasaur de evolutie van Bulbasaur. Ik pak mijn pokedex er bij, Ivysaur de zaad Pokemon, er is een knop op de rug van deze Pokemon. Zijn voordeel is dat hij een heel licht gewicht heeft, in ivysaurs benen en boomstam groeien sterken teken. Om meer kracht te krijgen gaat ze in de zon liggen. Het is een teken als de bloem snel bloeit in Een grote plant. WoW cool weer een nieuwe, deze dag kan niet meer fout gaan". Dus namen ze afscheid van de moeder van Ryan, en huurden een huisje in de petal hotel. En max vroeg wat ze morgen wel niet weer gaan meemaken, en Ryan zei we hebben nog een lange tijd te gaan.
Jeeh, het tweede hoofdstuk is gestart met nieuwe leuke dingen, en ik hoop dat jullie hem leuk vinden.
En dag we snel verder gaan met deel 3🤗🤗🤗🤗