Zorlunlu Yeni Başlangıç

13 4 0
                                    




           

İşler neden hep bu kadar ileri gider ve neden hep bu kadar basit şeyleri karmaşıklaştırmak zorundayız. Rehberlik servisindeki öğretmen ailemle konuşunca bu okulun bana kötü gelditim yeni bir okula geçmem gerektiği karar kılındı. Ailem de de bir taşınma konusu açıktı ve okulumun bitmesini bekliyorlardı. Ama şimdi taşınacaktık. Aslında çok büyük bir olay yoksa sadece bir şey yok sadece kedim Asil var ve o da bizimle geliyor.

Taşınma haberi okulda kısa sürede yayıldı ilk bahsetmiştim ya arkadaşlarım (!) Iştş yapmacık tepkileriyle dolu bir gün geçirdim hepsi gelmiş söylenmiş şeyler aynıydı. 'Aa! Musun mu? Nereye? ',' Seni çok özleyeceğiz. ' . Bunların hepsi tek çözüm yaratmayacağını hepimiz biliyorduk. Bu sahte ilgilerden sıkıldığım için dışarı çıktım.

Bahçede hep beslediğim bir köpek vardı. Yanıma üzgün geldi, üstüme atladı. Ardından teneffüs bitti ve edebiyat dersine geldik.

Derste öğretmenimiz neden kendimden taşınıyorsunuz diye bir kişiye özel dedele. Hocamız derine girmeye çalıştığımda zar zor da olsa kapattırdım. Arşiv içeriği sadece mesaja göre seçildi ve belli bir mesajla gönderildi.

'Dünyadaki savaşlar, kavgalar, buluşlar, icatlar kısacası çok şey insanların merakından kaynaklı bulunmuştur. Merak bir şey bırakmayın ama insanların kendi hayatına sıfır katkısı olacak bir şey merakına varması sıkıcı ve ilgi çekmeyen bir durumdur.

Başka bir insanın özel hayatına karşı olan merak günümüzde bu davranışa ayıp diyenler de herkesin hayatını merak ediyor. Bence kafamızı ve beynimizi ilgilendirmeyen bilgilerle doldurmak yerine kendimizi geliştirmeye yönlensek daha güzel şeyler buluruz belki kendi saklı hazinemizi keşfederiz.

Düşüncelerinize uymuyorsa ya da gününüzde giden akımın tam karşıtı farklı bir düşünce akımıyla doluysa onu kısıtlamak yerine onu cesaretlendirmeliyiz. Bıçak kadar keskin sözcüklerle onu kırmak yerine kalbini kazanmalıyız ve onun düşüncelerini yargılamada önce anlamaya çalışmalıyız. Bir düşününce her zaman dinleyecek kadar bencil olursak bir haberi sadece bir gazeteden okumuş kadar sert ve kırılmaz düşüncelerimiz olur. Oysaki düşünce yeteneği geniştir ve hemen hemen akıl sağlığı yerinde onun insanda bulunması gereken özelliktir. Bir haberi farklı kaynaklardan okuyunca doğruluğunu nasıl bulacaklarını kanıtlayabilirsek bir fikri fikri karşılaştırarak o fikri daha zengin bir hale getirebiliriz. '

Bu paragrafları okurken edebiyat öğretmenimin yüzüne bakmamıştım ama zil çaldığında derin bir nefes almıştı. Özür dilerim, çağırıp özür dileyin. İşin sonunda iyi hissettim ama biraz kırıcı ve sert bir dille yazı yazdığımı düşündüm. Kısacası bencil olduğumu. Demiştim ya insan beyni bu dünyadaki en karmaşık yapı daha kendisi ne yaptığını bilmiyor. Ben özür dilemek için mi böyle şeyler yazmıştım yoksa sadece düşüncelerim bunlar için bunlar mı? Fazla düşünmemeye karar verdim. Yani en azından bu konuları.

Eve gittiğimde odaya kadar kolları toplamaya başladım ilk olarak okuma kitaplarımı topladım sonra da boyama kalemlerimi bugünlük bu kadar diye kendime dedim çünkü ikisi toplan 2 koli tutmuştu.

Günün sonunda hiçbir şey hissetmiyordum sadece kendi karanlığımda bir ışık süzmesi dahi bulamayan bir kızdım ve sanırım bu derin düşüncelerden beni koparabilen tek şey sadece yazı yazmaktan dolayı yazdıkça iyi hissediyordum ve sanırım bilgisayarıma koyduğum şifreye güveniyorum

GÜNLÜK DERS

Kendi isteklerin doğrultusunda insanları kırma. Çünkü inatçı kafanda buluşlar bir sen birde Allah bilir. Sevdiğin şeylere yönel ve seni mutlu eden şeylerle tanışmaya başla hayatını mutsuzlukla doldurma.

KARANLIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin