4. kapitola

131 14 9
                                    

Merlin! Čo teraz?!" pýtala sa v duchu samej seba zmätená Lily.

„A posledná slečna Theronová, vy budete s pani Johnsonovou," dokončila McGonagallová a široko sa usmiala na potešenú Mussel.

„To je skvelé, Mussel!" šepkala modrovláske Allys.

Mussel mala jednu z najlepších auroriek.

„Aj tvoja je dobrá," pošepkala jej naspäť.

Allys mala ako ochrankyňu a pomocnicu pani Olsenová, tiež vynikajúca čarodejnica a aurorka.

„Môžete ísť. Ráno o šiestej nech ste tu!" vyhlásila profesorka a nechala ich odísť.

„O šiestej?!" zakričal bezmocne Sirius.

„Počuli ste, pán Black," odvetila McGonagallová a pery sformovala do úzkej štrbinky.

„Tá stará ropucha," potichu zamrmlal Sirius.

„Skôr mačka," povedal James tak, aby ho počul len Sirius a zasmial sa.

Sirius sa zasmial a mieril do chrabromilskej klubovne.

„Paroháč," začal, „ som rád, že bude so mnou tvoj otec. Veď vieš, ako veľmi ste mi pomohli a som vám za to veľmi vďačný," dokončil Sirius.

„Vôbec nemáš za čo, Tichošľap. Na to sú tu kamaráti," odvetil James a usmial sa na svojho kamaráta.

Sirius sa len usmial a vyšiel po schodoch do ich spoločnej izby. James ho nasledoval.

....

„Upokoj sa!" kričala Kate na Lily, ktorá šprintovala do svojej izby.

„Lily Evansová, toto sa robí? Toto? Skoro som sa na tých schodoch zabila!" ziapala Kate, pri čom sa zvalila na dlážku ich izby.

„Prepáč, nemusela si za mnou utekať," povedala Lily do vankúša.

„Ale musela," poznamenala hnedovláska, ktorá sa pomaly dvíhala zo studenej zeme.

„Čo ti sadlo na nos, Lily?" spýtala sa práve prichádzajúca Allys.

„Nič!" skríkla a skryla sa pod perinu.

„Prestaň vyšilovať a povedz čo je!" zakričala Kate a spolu s Allys a Mussel z nej strhli perinu, ktorej sa držala ako kliešť.

„Zajtra mám celý deň stráviť s Potterovou mamou," odfrkla.

„No a? Veď je to len Jamesova mama. Nebuď maznavá," pretočila očami Allys.

„Stalo sa niečo, Allys? Prečo si na mňa taká?" spýtala sa Lily ospravedlňujúcim sa tónom.

„Prepáč, ale nepáči sa mi tvoje správanie. Vieš aká je doba! Vonku, za pomyselnou ochrannou bariérou tohto hradu sa nachádza skutočný svet. Skutočný svet, v ktorom aktuálne zúri vojna, ak si si nevšimla. Voldemort zabíja, či muklov, či kúzelníkov. Ničí všetko naokolo a ty tu reveš kvôli tomu, že stráviš jeden hlúpy deň s pani Potterovou. Vôbec by si sa nemala trápiť, že je matka tvojho úhlavného nepriateľa, ale o to, že či zvládneš prekonať zajtrajšie prekážky. Na boj musíš byť psychicky vyrovnaná a nič ťa nesmie rozhodiť. Keď budeš aurorka, tak ťa nesmie rozhodiť ani smrť kolegu, tobôž nie prítomnosť Jamesovej mamy," dokončila rázne Allys a ruky si prekrížila na prsiach.

V izbe sa rozhostilo hrobové ticho, prerušované dychom štyroch dievčat.

„Máš pravdu. Mala by som byť rada, že so mnou bude pani Potterová. Môžem sa od nej veľa nového naučiť a možno sa dobre porozprávame," zažmurkala Lily a poriadne Allys objala.

Nikdy som neprestal dúfaťTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon