medya ; kumsal yaban ve Savaş özen
İyi okumalar...
Kumsal Yaban'dan
Uykumun derinliklerinden popomun cimdiklenmesiyle uyandim.ah ne guzel debir ruya goruyordum.tam vini ile sarilacaktik. Popoma yedigim sayisini dahi bilmedigim cimdikle gozlerimi zoraki actim.
"Ah!" diye inledim. Beni kaldiramayacagini bildigi icin direk kaba kuvvete basvuran annem uyandigimi gormedigi icin cimdik atmaya devam ediyordu. Neyseki aciyla inlememle uyandigimi anlamis " kumsal tatlim hadi ustunu giyin okula gideceksin" diyerek odamdan cikmisti.Ben bu kadini anlamiyordum. Bir anne cocugunu sabahin korunde okula gondermek icin uyandirir miydi?
Ah! Tamam! uyandirirdi ama bu yolla uyandirmamaliydi. İnsan dayak yemis gibi hissediyordu. Homurdanarak pikeyi ustumden cekip yataktan kalktim. Esneyerek rutin olarak yaptigim germe acma hareketlerini yaptim. Hareketler bitince kosaram lavaboya gittim. İsimi bitirdikten sonra adama gecip yatagimi topladim. Sonra okul kiyafetlerimi dolabimdan cikarip giyindim. Zaten kolaydi. Beyaz bir gomlek , siyah etek , altinada diz neredeyse diz kapagima kadar gelen coraplarimiz giyindim. Makyaj masamin karsinina gecip saclarima 15 dakikada fon cektim. Sacalrim uzun oldugu icin cok guzel olmustu. Daha da uzamisti neredeyse popoma gelecekti. Ama uzun saci seviyordum. İsimi rimel ve parlaticiyi surerek tamaladim. Cantami da sirtima takip mutfaga gectim.Annem , babam ve abim guleserek kahvaltilarini yapiyorlardi. Bundan cesaret alarak neseli bir sekilde " GÜNAYDIN " dedim. Abim furkan ve annem bana gulerek karsilik verirlerken babam yine aynisini yapmisti yine...
Sesimi duyar duymaz yuzunu burusturmuş. " ben ise gidiyorum " deyip sofradan kalkti .ilk Once abimi optu sonra annemi de optu ama arkasina bile bakmadan mutfaktan cikti yine...
Aslinda alismistim artik. 17 yildir boyleydi. Babam benden nefret eder. Nedenini liseye gecinceye dek bende bilmiyordum.
Annem bana hamileyken eger ben dogarsam bir daha cocuklari olmayacagini ogrenmisler. Babam ne kadar dogurmamasi icin diretsede annem bana kiyamamis dogurmus-ki keske dogurmasaydi- babamda benden " dogmamis cocuklarimin katilisin " diyerek nefret ediyordu.
Bu yuzden ilkokul ve ortaokulu yatili okudum babam beni gormek istemiyordu.
Liseye gectigimdeyse artik herseyi ogrenmek isteyerek isyan etmistim. Annemde dayanamayip herseyi anlatmisti. Ve sonunda babami lisede yatili okula gitmemem icin ikna etmeye calismisti. Babamda ancak tek bir sartla kabul etmisti. Devlet okuluna gitmemi istemisti. Aslinda basta koymustu bayagi cunku abim benden 3 yas buyuk -yani universite 2 ye gidiyor- o ilkokul , ortaokul , lise ve hatta universitede hep ozel okullara gitmisti.Sonra ise kabullenmistim. Sorun etmiyordum artik. Ama o an kabul ettigimde bu kadar zorlanacagim aklima gelmemisti.
Ne kadar yatili okulda kalsamda hepsi ozel okuldu. O yuzden baslarda cok zorlandim. Zaten zor bir coxukluk gecirmemdrn dolayida icimr kapaniktim -ki hala oyleyim- kendimi derslerime , kitaplarima ve okuluma adamistim. Lisede de aynen boyle oluyordu. Degisen tek sey okula giderken kat eettigim yoldu. Onuda sotun etmiyordum. Annrmin dokunusuyla kendime geldim. " aglama kuzum " dedi. Ne agliyormuydum. Agladigimi yeni fark ediyordum. Goz yaslarimi sildim ve hizla sandalyeden kalkip" sorun degil alistim artik . '' dedim derin bir nefes alarak devam ettim." neyse ben okula gidiyorum. Size afiyet olsun " deyip cantamida alarak mutfaktan ciktim. Ayakkabimi hizla giyinip evden ciktim . Kendimr gelmek icin telefonumu cikarip kulakligimi taktim ve rastgele bir muzik actim. Sonra aklim gelen sinav tarihiyle telefonumdan hemrn tarihe baktim . 15.01.2017 tsrihini gormemle rahat bir nefes aldim sinav haftayaydi. Bir an unuttum zannedip korktum. Telefonumu ceketimin cebine koyup yurumeye basladim. Yolda muzik dinleyerek ilerlerken sarkinin degismesiyle gozlerim doldu.
'MELANİE MARTİNEZ 'in CRY BABY ' sarkisi caliyordu.
Bir anda kucuklugum geldi aklima nr kadar kucuk olsamda hatirliyordum. 4-5 yaslarindaydim. Her agladigimda babam anneme " sustur su zirlayan bebegi " diye bagirirdi.