♔PART 2♔

212 21 0
                                    

"ye lh budak ego." habis rambut jungkook. berserabai. jungkook menjeling kearah jimin. mereka ketawa lk. memg pelik perangai jungkook, v dan jimin ni. ni lh bdax namja.

mereka siap main kejar² lk. ni x thu pasal isu pe. author pun x thu. memg pelik. semasa kejar mengejar, jungkook terlanggar seorang yeoja. yeoja itu jatuh. lukany tangan di bahagian siku.

"appo!... x nampak ke hah?!" dy melihat jungkook. jungkook yang happy tadi x tahu kenapa.. tiba² senyuman ny mati. jimin dan v lari kearah ny.

"mian.. dia x nampak tadi. awk ok ke?" tanya v bgi pihak jungkook. dy thu jungkook x kan mintak maaf punya. ego ny mesti naik bila melibat kn yeoja.

"sakit lah! tengok ni!" sana tunjuk kt luka dia. jimin cuba tolng dy bangun tetapi dia menepis tangan jimin. "x pa.. sy boleh bgun sendiri." tolak sana lembut. dy melihat muka jungkook yg buat x thu je. dy mengambil buku ny.

semasa sana hendak berlalu, dy sempat berkata ada jungkook "dah buat salah buat x thu lk!" marah ny sambil memerli jungkook. jungkook melihat sana dengan tajam. "ko 2 yg buta! org tengah lari yang ko nak jgak lalu depan aku pehal!!" marah jungkook balik. walaupun nada ny marah, tapi muka ny masih lgi cool...

sana melihat jungkook geram. x jadi niat ny nk g rumah oppa ny. nnti oppa ny tgk luka ni habis lh dy bebel x ingat dunia.

dia mengambil phone di dalam poket seluar dan membuka whatsApp.

sana
oppa.. hari ni sana x jadi g rumah oppa. esok eh?

oppa
kenapa lk?

sana
ada hal lah oppa. mianhae.

oppa
ok.. esok tau. oppa rindu sangat dengan adiq oppa ni.

sana
ok suga oppa. jaga diri tau.

_skip_

jungkook masih bengang dengan sikap yeoja 2. salah dia nak salah kan orang lk. habis hilang mood happy aq.

"jungkook ah!!" panggil v kuat. ye lah.. jungkook dari tadi lagi mengelamun. entah sampai mana dy pergi. London kot. "pe?! sakit telinga aku lah!" marah jungkook balik kt muka v.

"chill lh bro. jangan marah kt v. dia panggil ko dari tadi lgi. ko bukan ny nk jawap. mengelamun je kerja." kata jimin sambil menepuk bahu jungkook.

jungkook melepas nafas. "huhu... mian lh v ah, jimin ah.. aku sakit hati dengan yeoja 2. salah dia nak salah kn aku lak. spa x bengang weh!" "ye aku tahu. tapi ko perasan x yang kita dah jalan kedepan sangat ni. rumah kt sana, bukan kat sini."
kata v sambil menunjuk arah belakang diaorg.

v dengan jimin nak masuk rumah dh. tapi tengok si kook ni jalan terus kedepan x tengok belakang. sapa x terkjut. memang sah lh jungkook mengelamun.

jungkook menggaru kepalany yg x gatal. ni lah tabiat jungkook kalau dia mengelamun, sampai boleh sesat pun ada. sbb 2 lh omma dengan appa ny x bagi jungkook tinggal sesorang. nadib baik ada v dengan jimin yang kawan dengan jungkook dari kecil dan dah masak dengan perangai jungkook.

"apalh.. dh jom masuk. pastu aq masak. lma lak x msak untuk korang ni" kta v sambil tersengeh. jimin dan jungkook sambil melihat antara satu sama lain pastu tengok v yg sedang smirk. "X NAK!! V MASAK PAHIT! X SEDAP! DAH LAH HANGIT!" kata jimin dan jungkook serentak. mereka sudah lari masuk ke dalam rumah. "APA?!! CAKAP SEKALI LAGI!!" laung v dari luar rumah dan mengejar mereka.

♔BERSAMBUNG♔

[C]✔ 👋🏻HELLO MR EGO😏 Where stories live. Discover now