sana yang baru tersedar.. dia terkejut. terbuntang luas mata ny.
*jungkook?? biar betul?? macam mna?? eh??!*
"mcam mna ko rasa?? makin pulih ke??" tanya jungkook sambil duduk di tepi ny.
"erkkk... ok... ok.." kata sana sambil meliarkan mata melihat suasana bilik.
dengan warna yang lembut.. suasana dia sungguh tenang. warna cadar tilam yang bewarna biru gelap. memang cita rasa jungkook
"bagus lh... ko nak makan x??" tanya jungkook.. dia sudah berdiri.
"hmmm.. nak.. tapi.."
"tapi apa?"
"saya nak turun jugak."
"ko tuu sakit.. duduk je lah."
"tapi..."
"baik ko dengar kata aku.. nnti x pasal² bibir ko jadi mangsa lk." kata jungkook sambil smirk.
sana dah memuncungkan bibir ny. jungkook hanya melihat. pstu bla turun bawah.
dia kena masak bubur sayur ni.. suga dari tadi lagi tunggu sana sedarkan diri.
"pergi lah naik.. kat sebelah kanan. dia dah bangun." kata jungkook.
v dengan jimin entah bila nak balik rumah.. kalau g shopping.. mengalah kn yeoja. lma gila.
nasib baik barang nak buat bubur masih ada. menyusahkan btul.
_skip_
"weh jimin.. dah lama kta keluar ni.. x nak balik lagi ke? penat aku.. lagi pun barang yang kita nak dah beli."
"ko ni.. awal lagi.. jap aku nak beli alat make up"
"hah?? makeup? ko buar betul.. sejak bila lk ko meroyan nak pakai ni? selalunya nak nature face je."
"ish ko ni! lembab betul.. buat pe aku nak pakai kat aku? aku nak beli dekat mina. nanti kan akan ada majlis tari nari.. so aku nak dia pakai makeup ni."
"ouh.. kalau mcam tuu.. aku beli jugak lah kat dahyun."
"eh?? pesal lk? dahyun tu bukan nya suka makeup. ko beli pewarna rambut dah cukup." perli jimin. mata tengah kusyuk memelih makeup.
market yang diaorang berhenti tu family sana punya. mcm² ada. dari korea.. china.. america.. bnyak lah lgi. sebab tu lh.. hanya sekelip mta je family nya kaya.
"amboi.. dia pakai jgk makeup ok.. bukan sekadar rambut je dia make up. jangan tengok dari rupa eh."
kta v. jimin dah geram.
"ish! pi jauh.. aku nak pilih ni." kata jimin sambil menolak v jauh dri ny. susah sungguh v nak berenggab dengan dia.
v buat x tahu je. *suka hti lah* v jeling jimin.
_skip_
"nah.. ambik lah.. ko suap kan. aku nak g rehat jp" kata jungkook kepada suga.
suga melihat bubur di dalam dulang. dia smirk.
"ko yang buat sana sakit kan. ko pergi lah suap. aku nak balik. nnti aku ambik sana. ko jaga dia." kata suga lalu beredar dari situ.
jungkook dah smirk.
"sana.. nah.. makan ni."
sana mahu mengambil mangkuk itu tapi ditepis oleh jungkook. sana pelik.
"kenapa lak?"
"biar aku yang suap. nah bukak mulut." arah jungkook. sana hanya menganga kan mulut.
"macam mna?? sedap?"
"hmmm.. sedap.. pandai jungkook sshi masak."
"hmm.. lepas makan ni.. ko rehat. ko tidur sini. lagi pun esok x sekolah"
"hah?! tapi.. ni kan bilik jungko...."
kena sumbat bubur dengan jungkook. "banyak sangat cakap. aku kata tidur sini, sini lah!"
_skip_
malam ni jungkook, v dengan jimin x tidur lagi. masing² tengah kusyuk melihat tv. cerita the k2.
pukul 12 baru nak masuk tidur.
"weh korang g mana tadi? lama aku tunggu ko tahu."
"eleh.. bukan lama pun.. 5jam je." kata jimin sambil tunjuk lima jari nya atas muka jungkook.
sana sedang memerhati mereka dari atas.
"ish! tepi lah.. kacau je." marah jungkook lalu menolak tangan jimin.
"5jam.. kaki aku rasa 24 jam duk kat situ. nasib baik apa yang aku nak dapt."
"eleh.. aku tengok x penat pun ko.. happy ada lh.. boleh beli barang kat dahyun kan."
"haha... ko beli apa kat dia v?"
"aku beli makeup dengan pewarna rambut je"
"wah!! barang kegemaran dia tu.. aku takut nnti dia suruh ko beli lagi je" kata jungkook .
"x kan nya.. aku rasa dahyun x macam tu.. dia bukan yeoja macam kt sekolah kita.. kaki kikis. huhuhu"
jungkook dengan jimin ketuk kepala v dengan bantal.
"aduh!! pehal korang ni. nak main ke?"
tanya v sambil menggosok kepala ny.
"yeoja kitaorang bukan kaki kikis lah!! meh arr nak main" kata jungkook dengan jimin sekali gus.
mereka mula lah berperang bantal. habis bulu dari bantal terkeluar. mereka happy sekali sebab boleh sumpat bulu bantal dekat mulut jungkook.
terbatuk jungkook. tapi sempat lagi dia balas balik. sana yang kat atas mcam x caya.
*rupa² nya ni lah perangai diaorng.. memg lain dari apa yang aku fikir. aku cemburu dengan mereka.. dah lah pelajar top10.. lepas tuu.. perangai diaorng... hanya diaorng je yang tahu*
♚BERSAMBUNG♚
YOU ARE READING
[C]✔ 👋🏻HELLO MR EGO😏
Fanfiction👋🏻HELLO MR EGO😏 PENGENALAN sana seorang gadis kacukan korea dan japan. tpi sekarang dy menetap di korea. ayah ny merupakn seorang bos di syarikat yang besar. syarikat yang menyediakan alat makeup yang bermutu tinggi. sekarang sana berumur 16 ta...