♔PART 3♔

165 20 0
                                    

"X NAK!! V MASAK PAHIT! X SEDAP! DAH LAH HANGIT!" kata jimin dan jungkook serentak. mereka sudah lari masuk ke dalam rumah. "APA?!! CAKAP SEKALI LAGI!!" laung v dari luar rumah dan mengejar mereka.

  hari yang mengembirakan buat jungkook. kita tengok esok. kat sekolah. apa yg jadi. huhuhu...

_skip_

  sana sudah bersiap hentak ke seklh. hnya tunggu oppany datang ambik je. sana turun untuk breakfast mcm biasa. tapi dia msih teringat kn pasal namja semalam. "jp... bukan ke namja tu top1 kat sekolah ke? jeon jungkook kn? aduh! bapo btul. macam mana aku boleh lupa lak ni. habis lah aq!!! mampus" dia cakap sorang² sambil berjalan ke arah meja makan.

  "sana?? kamu dah kenapa ni?? cakap sorang²??" tanya omma ny yang sedang menuang air ke dalam cawan. sana lak ketawa sorang² "hehehe... x de pe lh omma."

tok tok tok
  pintu rumah diketuk dari luar. terganggu lak mereka yang sedang borak. "sana.. pergi buka pintu. oppa kamu lah tu." tanpa melayan sana menuruti perintah appa ny dan membuka pintu.

  "OPPA!!" laung sana ceria sambil memeluk suga oppa! ye lah.. lama x jumpa oppa. lupa lak yang dia kena pergi sekolah dengan oppa ny "huhu.. lama x jumpa budak comel ni. jom lh g sekolah." kata suga sambil melepas kan pelukan di badan aku. "eh?? awal ny.. meh lah makan dulu... omma dah masal banyak ni." kata omma ny sambil menarik oppa. sana lak kena tinggal.

  "ololo.. jom lah sekali sana. oppa nak makan dengan sana jagak" kata suga oppa sambil mencubit muka sana. x cukup dengan itu.. suga oppa memuncung bibir nya. memerli sana lah tu.. pagi² sudah memuncungkan bibir. suga oppa menarik aku ke arah dapur.

_skip_

  jimin, jungkook dengan v macam selalu.. jalan kaki saja nak pergi sekolah. lagi pun malas nak bawak kereta. buat pe? x sampai 3 km pun. 1.5 km je kot. baik jalan kaki. boleh lh kuat kan otot kaki ni. lgi pun diaorang ni pemain bola keranjang.

  sampai saja di depan sekolah.. pintu pagar dah penuh dengan yeoja². "ni buat aku bengang ni! tiap² pagi kene lalu depan yeoja² ni. macam x de faedah lak" kata jungkook smbil smirk arah yeoja² tu. v dan jimin pun setuju. walau pun jimin ni suka layan yeoja. tpi dy ni cepat melenting jugak. v ni baik hati. tapi dia penat nak layan. yeoja ni banyak kerenah.

  tiba² sebuah kereta masuk dalam sekolah. nyaris nak langgar jungkook. nasib baik lah sempat elak. kereta ferrari berhenti di hadapan jungkook. tingkap kereta ny diturun kan. nampak lah namja yang suka sangat gaduh dengan jungkook.

  "huhu.. mian lah bro ye. aku x sengaja. sapa suruh ko dup kat tengah jalan? nasib baik x mampus je. hahaha" kata namja itu dan memakai cermin mata hitam ny yang ditanggal kan tadi. jungkook bengang. yeoja² yang ada disitu terkejut dengan apa yang berlaku dan muka jungkook pula dah mula merah.

  "sabar jungkook. nanti kita balas lah. ni kan sekolah ko. lagi pun dia x leh lawan ko. ko stay lgi top1. lex lh" kta jimin cuba mereda kn marah jungkook. v hanya melihat. tiba² sebuah lagi kereta melalui hadapan mereka tapi sempat ditarik okeh v. "huh... nyaris. ni sapa lak?" kta v pelik. pemilik kereta itu keluar dari kereta. begitu juga di tempat duduk menumpang.

  "mian.. mian... mian.. saya x nampak." kata suga sambil menunduk begutu jga aku. jungkook terdiam melihat yeoja di hadapan ny apabila mengangkat muka ny dri terus tertunduk. "ko!" aku terdiam. terkejut. *habis lah.. mampus aku.* "awak kenal adiq sy ke?" tanya suka. jimin lak menyampuk. "kenal lh.. yeoja yang langgar jungkook kemarin." jungkook dengan jimin smirk ke arah aku dan suga.

  "mian pasal hari ni dan semalam. memang salah saya." kta aku. jungkook pula x habis dengan smirk ny yg dari tadi lagi. "ko ingat senang² je aku nk maaf kan ko hah?! hari ni nyaris aku mati kat sekolah aku sendiri!" marah jungkook. suga pula terkejut. adiq ny dah mintak maaf.. tapo ni yang dy dapat balik?

  "hye! cakap baik² lh.. sana dah mintak maaf kan?" marah suga oppa. lalu oppa menarik tangan aku masuk ke dalam kereta. jungkook lak tersnyum dengan smirk dan berlalu pergi dari stu.

  "jungkook.. ko nak buat pe dengan yeoja tu??" tnya v. "entah lah.. aku malas nk fikir pasal yeoja tu. yang aku geram.. kai. namja tu memang nak kena!" kata jungkook. dia mula rasa bengang.

  lagi x leh bla. suga oppa sekelas dengan jungkook kt kelas 5sains1. aku pasti sama ada oppa akan gaduh dengan jungkook. tpi aku dah mintak suga oppa lupa kn apa yg berlaku tadi. memang salh kitaorang pun sebab nk langgar jungkook. jungkook 2 kan top1 kat sekolah. aku pasti yang pasni fans jungkook akan serang aku. habis lah aku....😭😭

♔BERSAMBUNG♔

[C]✔ 👋🏻HELLO MR EGO😏 Where stories live. Discover now