♔PART 14♔

194 21 8
                                    

"haha.. ok lh.. pergi tidur cepat. nasib baik balik awal. kalau x tidur kat luar tu!"

"ish!! suga oppa ni! jangan lah kejam sangat."

"hahaha.. yelah²"

_skip_

spm makin hampir. peperiksaan akhir tahun minggu depan akan mula.

"haih.... penat nya aku nak study..."
kata lisa sambil meraup muka ny.

"ko kena jugk. ko x ingat ke apa yan appa ko cakap?"

"ye aku ingat. kalau aku masih duduk kelas 2 terakhir.. appa aku akan tarik semua pembelajaan aku. aku ingat lagi."

"tahu pun. so macam² mna pun... ko kena jugak buat. ko kena bukti kan."

kata rose kawan baik lisa. 2 orang kawan nya entah g mana. minggu depan nak periksa masih lagi nak merayap.

"haih..."

"lisa.. aku tahu ko boleh. aku tahu. ko bukan lemah... tapi ko dah terjerumus. kalau ko x ikut kai dulu.. aku pasti ko dah masuk kelas 4sains1. tapi ko degil. tengok lh... mamat tu bukan nya boleh percaya pun."

kata rose panjang lebar. dia tahu.. lisa ni baik. tapi sebab dah kawan rapat dengan kai sepupu ny.. dia terus jadi macam ni.

kai x suka jungkook sbb dia bukan top1. tapi dia ingin kan sana. tapi bila dah dapat tahu yang sana yeojaching jungkook... dia x puas hati.

bila dapat tahu yang lisa suka jungkook.. dia merancang nak rosak kan hubungan jungkook dengan sana.

lisa dah berapa kali tolak. tapi akhirnya dia masuk jugak dalam perangkap kai.

tapi plan dia langsung x menjadi. hampeh betul.

"sudah lah rose. aku bersyukur sangat yang jungkook maaf kan aku. sebab aku nyaris nak langgar sana. aju x plan pape pun. nasib baik dia orang faham."

"sudah lah lis... jom kita study."

_skip_

"mina!!! mina... where are you??!"

laung jimin manja memanggil yeojaching ny. mereka ada di taman. memandang kan minggu depan peperiksaan akhir tahun akan bermula... si mina mintak tolong dari jimin untuk mengajar ny.

"ko ni... cari guna mata... sakit telinga aku. lepas tu jangan lah jadi namyeo weh... jadi lah real namja. apa lah!"

marah v. dah meluap dengan perangai jimin. bukan nya jadi makin matang. makin x ada lah. menyampah.

"ish!! biar lah.. kenapa? dengki?"

tanya jimin sambil menjongkil kan kening. jungkook yang sedang membaca bio x leh nak fokus. rasa mcam nk tumbuk je.

"buat pe nak dengki.. yeoja aku ada je kat sebelah aku.. x yah tunggu aku laung. betul x dahyun."

"hehehe... betul."

kata dahyun malu. jimin dah buat gaya muntah. v macam nak tumbuk je muka si jimin ni.

"ko buat macam tu lagi.. kena ko.."

"apa? ko nak buat pe?? buat lah!" cabar jimin.

v ambil coklat yang dibeli oleh nya.. lalu disumbatkan banyak² dalam mulut jimin.

jimin dah terbatuk. banyak coklat dalAm mulut nya. penuh.. tapi v masih lagi menyumbat.

last² jimin muntah kan semua coklat itu di Atas kaki jungkook.

POKK!

jungkook sudah menutup buku nya lalu meletaknya disisi. x pasal² api ny naik.

jimin, v dan dahyun sudah terdiam.

[C]✔ 👋🏻HELLO MR EGO😏 Where stories live. Discover now