Povestea băiatului ca pâinea caldă

170 2 5
                                    


De mic copil, Adi era un băiat plăcut de lume... Nu știa nici el cum se putea întâmpla acest lucru, dar nu exista om să nu-l salute, băiatul răspunzându-le politicos.

Adi era un băiat la vreo 12 ani, cu părul ondulat care purta mai mereu un tricou roșu asortat cu o geacă și o pereche de jeanși și toate fetele care îl vedeau pe stradă îi zâmbeau frumos, el răspunzându-le cu un zâmbet pe măsură și cu un clipit din ochiul stâng, șoptindu-și mereu principiul său: "Cu cât primesc mai multe zâmbete, tot pe-atât pășesc spre adevărata fericire...". Într-o zi oarecare, bunică-sa îi spune:

— Adi, ia du-te și ia și tu o pâine, două...

— Bun, dar de unde?

— Ei, de unde?! Parcă tu n-ai ști.... De la prietena ta, fata aia drăguță...

— OK

Băiatul se duse până la magazinul din mahala și cum puse piciorul în prag, salută simplu și fata care servea, cum îl văzu, îi și zâmbi și-i zise:

— O, micul meu amic! Bine-ai venit! Tot o pâine, două?

— Tot... Adică trei, de ce nu?! Una-două... trei!

— Buuun... Trei să fie... trei pâini la băiatul drăguț. Pa-paaa! zise ea zâmbind și schițându-i o pupătură...

Băiatul făcu cale-ntoarsă către casă bucuros și fluierând ca mai mereu. Când ajunse-acasă, bunică-sa îl primește cu o căutătură puțin contrariată:

— Păi câte-ai luat, Adi? Trei? Ți-am zis io să iei trei?

— Păi n-ați zis una-două?! Una-două – trei ca treimea!

— Bine.... P-a treia o halești al'de mătăluță să te-nveți minte!... Ce-o fi cu tine azi, nu-nțeleg...

— Altădată să vă hotărâți! Două să fie două, trei să fie trei și basta!! zise Adi luându-și chitara și se duse în curte unde începu să lege niște acorduri, cu privirea undeva în cer gândindu-se aiurea "Prietena mea.... Prietena mea..."

În ziua ce veni, Adi se trezi cu zâmbetul pe buze, își arajă părul și ieși afară cu chitara la o ceașcă de vorbe cu bunică-sa.

— Ei, Adi, ce-i cu tine azi?

— Ce să fie?... Știți bine,.... Ca mai mereu: chestii, socoteli, rutină...

— Ce tot zici acolo, băiete, că nu-nțeleg nimic... Legătura la Vest!

— Știți... De când eram eu mic-mic, erau numai zâmbete în jur... fete zâmbindu-mi frumos....

— Mda, da... Ai dreptate; bine, erai și tu frumușel și toate cele, dar... ce-are a face?

— Tocmai că are!! ... Să mă tot trezesc și azi așa...

— Păi atunci, ia du-te și culcă-te! Cine mai știe ce-oi fi visat....

— Văd că n-o scot la capăt.... nici pe lumina zilei!!

— Atunci ia scoate-o mătăluță la coadă și du-te de ia două pâini.

— Bun! S-a făcut!

Adi o porni într-un zâmbet până la magazin, unde fata în aștepta cu același surâs:

— Ooo, cine vine azi?.... Micul amic!

— Adică Adrian!

— Ok... Mersi că mi-ai spuns; nu de alta, dar nu știam... O pâine? Două? Trei?

Salutări din cartierUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum