Proč bych tohle měl/a dělat?
Nemusíš. Není žádná potřeba to dělat - pokud se ohledně LGBT tématiky necítíš dobře, pak pro tebe tenhle účet určitě nebude, protože je o přijetí. Tohle je způsob podpory, ne odsouzení.
Jak můžu zviditelnit svojí LGBT povídku?
Pokud ve svojí povídce máš nějakou LGBT postavu, využij tag 'freethelgbt'a tvoje povídka bude časem přidaná do seznamu čtení, tady na profilu.
Co když je vedlejší postava LGBT?
Pořád se počítají! Ať už má vaše LGBT postava hlavní roli, anebo se v příběhu jen mihne jako vedlejší postava, pořád se počítá: pokud se vaše povídka nějakým způsobem potýká s LGBT tématikou v jakékoliv z jejích podob. Nepočítá se, pokud některá z postav jen komentuje na účet někoho, kdo se v povídce vlastně nevyskytne. „Ou, Mark? Jo, ten je jaaasně gay." - Takové případy se nepočítají.
Je to jen pro LGBT postavy?
Nope! LGBT je jednoduše snazší říct, ale tenhle účet je na podporu všeho v LGBTQIPA+ komunitě, i kvůli rozšíření povědomí o různých pohlavích a orientacích.
Musím využít LGBT challenge?
Vůbec ne! Jakákoliv kniha s LGBT+ postavami/tématikou může být označena tagem 'freethelgbt'.
Co když je v mojí povídce LGBT+ vykreslená jen negativně?
Doufala bych, že máš otevřenou mysl a nehledě na názory svých postav nesouhlasíš s tou negativitiou: celá tahle věc není o 'glorifikaci' LGBT+ komunity, ale o rozšíření povědomí a o tom, že je to v pořádku.
Co když se LGBT postava/tématika objeví až později v průběhu příběhu? Můžu stejně použít tag?
Samozřejmě! Většina romancí také okamžitě neobsahuje romantiku, tak proč by tohle mělo být jiné? Pokud tvoje povídky obsahuje/bude obsahovat jakoukoliv LGBT+ postavu/tématiku, určitě neváhej a tag použij!
Co je to LGBT challenge?
Jedná se o soubor různých výzev pro vaše psaní - drobné úkoly, které můžete zakomponovat do svých povídek nebo na nich vystavět povídku jako takovou. Všechny výzvy se týkají LGBT tématiky, od stereotypů přes další věci s LGBT komunitou spojené. (V češtině LGBT challenge vyjde hned, jak bude dokončený překlad)
ČTEŠ
LGBT 101 (Úvod)
Saggistica[Dokončeno ✔] Průvodce LGBT+ a tímto účtem - obsahuje vysvětlení termínů využívaných v rámci LGBT komunity a odpovědi na některé často kladené otázky. (Přeloženo z originálního Free The LGBT)