1975 yılında,gitarda Eddie Clarke, davulda Phil Taylor ile birlikte, Hawkwind'e yazdığı son şarkı olan Motörhead ile aynı adı taşıyan bir müzik grubu kurdu.Motörhead Hard Rock ve Heavy Metalin , Punk tarzı çiğ bir soundla buluştuğu, hızlı ve gürültülü bir müzik icra ediyordu.İlk albümleri Motörhead ,1977 yılında,Chiswick firmasının etiketi altında piyasaya çıktı ve büyük bir başarı kazandı.1979 yılında Overkill ile başlayan ve 1986 yılında Orgasmatron'a kadar devam eden süre içerisinde Bronze firmasından albümler çıkartan grup, farklı firmalarla çalışmaya devam etti.Motörhead'in bas gitaristi ve vokalisti olan Lemmy, buğulu sesi ve çok farklı bir bas gitar tarzı sayesinde grubu benzersiz bir noktaya getirdi.Grubun ilk konser albümü No Sleep'til Hammersmith, İngiltere listelerinde bir numaraya kadar yükselen ilk konser albümü oldu.Lemmy hala devam eden Motörhead macerasında,toplam 19 stüdyo albümü,5 konser albümü ,20 single dahil olmak üzere 50'den fazla kayda imzasını attı.Motörhead dışında , Ozzy Osbourne ile beraber ortak şarkılara imza atan Lemmy 2002 yılında, otobiyografisi olan White Line Fever'ı yazdı.2005 yılında ise ilk Grammy ödülünü kazandı.Lemmy 1987 yılında müziklerini yaptığı, Eat the Rich adlı komedi ile beraber film sektörüne de giriş yaptı.1994 yılında,Airheads adlı komedi filminde konuk oyuncu olarak rol aldı,2010 yılında piyasaya çıkması beklenen Brutal Legend adlı video oyununda ise kendisinden esinlenerek yaratılmış olan Kill Master adlı karakteri seslendirdi.