Hayi berjalan keluar dari rumah tersebut setelah mendapat alamat kediaman kawan Junhoe yg dikatakan oleh Eommanya itu.
"Hmm.. Kenapa aku nak sebok cari dia sebenarnya." Kata hayi lalu menyepak batu yg terdpt di bahu jalan. "Tapi Eomma berharap sangat." Kata Hayi lagi.
Hayi membetulkan hoodienya lalu berjalam dengan laju ke arah alamat yg diberi oleh Puan Jinhye.
"Hyung!" Jerit Junhoe pada Jinhwan. Tapi Junhoe sudah terlambat kerana Jinhwan kini sudah terbaring di bahu jalan. "Hyu-hyung.." Junhoe tidak mampu mengeluarkan kata² apabila melihat keadaan Jinhwan.
"June.." Kata Jinhwan sambil tersenyum. "Sempat lagi hyung senyum dalam keadaan macam ni." Kata Junhoe sambil mula mengalirkan airmata. "Kenapa June nangis? Tak Sassy laa." Kata Jinhwan lagi.
"Boleh tak hyung serious sikit dlm keadaan skrg ni." Kata Junhoe. Jinhwan hanya mampu tersenyum. "Kita jumpa disana nanti." Kata Jinhwan buat kali yg terakhir sebelum memejamkan mata.
"Hyunggg!!!" Jerit Junhoe lalu bingkas bangun dari tidurnya. "Kau mimpi kejadian tu lagi?" Tanya Bobby pada Junhoe. "A-aku nak balik." Kata Junhoe sambil bangun utk melangkah pergi dari rumah tersebut.
"Tapi dah lewat ni." Kata Bobby lagi. "Aku taknak Eomma aku risau." Jawab Junhoe ringkas. "Yelah hati²" kata Bobby.
±
Sedang Junhoe leka memandu keretanya dia ternampak susut badan yg amat dikenali. "Apa minah tu buat malam² macam ni?" Tanya Junhoe sendiri. Tanpa berfikir panjang Junhoe turun dari keretanya lalu berjalan ke arah sekumpulan lelaki.
"Jangan kacau aku! Korang tau tak aku ada wushu!" Kata Hayi. "Setakat wushu kalau aku lempang jatuh jugak!" Kata seorang dari kumpulan lelaki tersebut.
'Minah ni nak kata bodoh tak.' Monolog hati Junhoe. "Lepaslah!" Kata Hayi apabila salah seorang drpd mereka itu mula bertindak kasar.
"Woi!" Jerit Junhoe membuatkan lelaki² tersebut berpaling ke arahnya. "Kau nak apa?" Tanya lelaki itu kpd Junhoe.
"Lepaskan dia." Kata Junhoe tegas membuat lelaki² tersebut tercabar. "Rilek laa bro bagi kitorang enjoy dulu dengan dia lepastu kau ambiklaa dia." Kata lelaki itu.
"AKU CAKAP LEPASKAN DIA!" Kata Junhoe kasar. "Hek eleh kau ni!" Kata salah seorang drpd meraka sambil mengacukan pisau kpd Junhoe. Tanpa mengambil masa yg pjg Junhoe mengeluarkan pemukul besbol dari blkngnya lalu memukul lelaki tersebut sehingga terkulai.
"KAU NI DAH LEBIH!" Kata lelaki itu. "Yaaaaaa!" Baru saja lelaki itu hendak menyerang namun dia sudah dipukul teruk oleh Junhoe.
Lelaki tersebut menolak hayi ke arah Junhoe. "KAU AKAN TERIMA BALASANNYA SEBAB KAU CARI GADOH DENGAN KITORANG." Kata lelaki lelaki tersebut sebelum melarikan diri.
Junhoe memandang tajam ke arah Hayi. "Kau buat apa dekat sini malam²?" Tanya Junhoe pada Hayi.
"Sa-saya.." "Saya apa?!" Bertak junhoe. "Sa-ya cari awaklah." Kata Hayi tergetar - getar. "Kan aku dah cakap jangan sebok hal aku." Jawab Junhoe.
"Eomma risaukan awak jadi saya keluarlah cari awak." Terang hayi. "Yang kau sibuk cari aku kenapa! Bukannya aku tak tahu blk." Kata Junhoe angkuh.
"Eomma rasa bersalah sebab tuduh awak tadi." Kata hayi membuatkan langkah junhoe terhenti. "Apa kau cakap?" Tanya junhoe.
"Eomma rasa bersalah sebab tuduh awak tadi." Ulang hayi. "Untuk pengetahuan kau aku langsung tk terasa hati pun." Kata Junhoe sambil ketawa.
"Lagipun memang aku tak sukakan kau! Kau tahu tak kau ni betina murahan sanggup jual diri pd keluarga aku semata -mata nakkan harta aku!" Tengking Junhoe.
Mata hayi sudah mula merah. "Dan aku jijik dengan perempuan macam kau!" Kata Junhoe lagi sebelum menolak hayi. Hayi yg dalam keadaan lemah saat itu jatuh tersungkur.
Junhoe meninggalkan Hayi berseorang dalam cuaca yg begitu sejuk. Junhoe memandu keretanya laju meninggalkan tempat tersebut.
"AHHH!" Jerit Junhoe sambil memukul stereng keretanya. "AKU BENCI POMPUAN! AKU BENCI!" Kata Junhoe lagi.
±
Setelah Junhoe meninggalkan berseorangan di jalan yg begitu gelak hayi menangis sepuas - puasnya. "Aku harap aku tak pernah wujud." Kata hayi sambil memukul - mukul dirinya semdiri.
Hayi bangun dan mula melangkah dalam keadaan yg begitu lemah. Hayi mengalirkan airmatanya.
Setibanya dia dijambatan Sungai han. Hayi terjun dari jambatan itu. Dia memejamkan mata pasrah dengan keputusan yg dibuatnya itu.
Namun hayi sempat diselamatkan oleh seseorang. "Lepaskan aku! Aku nak mati!" Kata Hayi sambil meronta - ronta namun lelaki yg menyelamatkannya itu tidak melepaskan hayi malah membawa hayi ke dalam keretanya.
Hayi membuka matanya perlahan - lahan dan melihat tempat yg begitu asing baginya. "Dah bangun?" Tegur seseorang. "Apa saya buat dekat sini?" Tanya hayi. "Kau cuba bunuh diri semalam nasib baik aku cepat bertindak." Kata Junhoe sambil meletakkan sepinggan buah epal.
"Bukankan awak benci saya? Kenapa tak biarkan je saya mati!" Kata hayi. "Aku tak sekejam tu nak biarkan kau mati , nanti jadi kes polis aku yg susah." Kata Junhoe selamba.
"Aku lebih rela tengok kau mati minum racun." Kata Junhoe lagi membuatkan hayi terdiam. "Kenapa diam?" Tanya Junhoe sambil mengangkat keningnya. "Saya dekat mana ni?" Tanya hayi sengaja menukar topik.
"Hotel." Jawab Junhoe ringkas. "Perlu ke bawa saya ke hotel?" Tanya Hayi. "Entahlah, aku taknak eomma risau." Kata Junhoe.
"Dan aku nak minta maaf dengan kata-kata aku." Ucap Junhoe.
×
Macam mana? Merapu ke? Sorry for the very late update. Time cuti ni jee ada masa utk update.
YOU ARE READING
『C』 ❁ The Girl Shouldn't Exist
Fanfic❝I know I should disappear.❞ -Im Hayi ❝Kau tak layaklah dengan aku pompuan!❞ Koo Junhoe. Junhoe dan Hayi dikahwinkan tanpa dasar cinta tambahan pula keluarga Hayi amat inginkan Hayi keluar dari rumah tersebut. Hayi terpaksa menerima Junhoe agar dia...