Selesai sahaja thia mandi,dia menuju ke bawah untuk makan...tiba2 pintu rumahnya diketuk...dia menuju ke pinth dan buka...tetapi tiada siapa2..hanya sampul surat sahaja yg ada...dia mengambil sampul surat itu dan membuka...air mata thia jatuh ke lantai apabila melihat isi kandungan surat itu..
"x mungkin abg zamril buat mcm nih...aku x percaya...aku x percaya!!!!"jerit thia lalu mengoyakkan gambar itu...
UITM
Pada pagi itu,thia berasa tidam sdap hati...
"wei thia...kau ok x nih?"tanya farah
"hah??apa dia kau ckp tadi?"tanya thia
"berangan pulak...aku tanya nih..kau kenapa?"tanya farah.
"aku ok je lah...x sihat je..."dalih thia
"kau tipu aku thia...cuba cerita dekat aku kenapa.."ckp farah lembut...thia merugut kecil...
"mcm nih...mlm tadi aku dpt gmbr zamril...aku x tahu sama ada nk percaya ke x..aku takut wei..cukuplah aku hilang org yg aku syh dulu...x kan nak hilang zamril pulak...aku x sanggup la faran...aku x sanggup..."nangis thia...farah memeluknya..tiba2
"hai thia...hai farah..."sapa seseorang...farah hanya membuat muka..
"kau ada apa datang sini?"tanya farah dgn dingin..
"farah syg..kenapa nih..x suka ke abg dtg?"tanya lelaki itu kembali...
"woi faris...kalau kau dtg sini nk bersweet-sweet bagai..x pyh lah...baik kau blah...aku meluat..."jerkah farah...faris hanya tersenyum sini...lalu mereka pergi ke kelas...
"thia...tuh bukan ke...zamril?"tanya farah...apabila melihat seorang lelaki yg menyerupai zamril...
"apa dia buay dekat situ?dengan siapa tuh?"tanya thia tiba2 muncul seorang perempuan lalu memeluk zamril dan membuatkan thia dan farah saling memandang antara satu sama lain...
"rie!!!!"jerit mereka serentak...
"wei..rie...kau buat apa nih..lepaskan lah aku"jerit zamril lalu menolak rie..
"kenapa kau x pandang aku zam..kau hanya pandang thia...cantik sangat ke thia di mata kau??aku dh lama taruh harapan dkt kau...tapi thia yg dpt.."luah hati rie
"itu kau x perlu sibuk...ni hal peribadi aku..cukuplah rie..sudah lah tuh..."ckp zamril..
"zamril!!!rie!!!korang buat apa nih?"jerkah thia tiba2 muncul di situ..
"th...thia...abg x buat apa2 pon.."ckp zamril terkejut..
"x buat apa2?heh..abg ingaf thia x nmpk ke...thia nmpk lah abg..sampai hati abg buat thia mcm nih kan...thia beri kepercayaan thia dekat abg banyak...tapi nih yang abg balas..sampai hati abg.."ckp thja..air mata jernih kelihatan mengalir di pipinya itu...
"thia..cuba dengar penjelasan abg nih.."ckp zamril
"sudah lah abg...hati thia kecewa dgn abg...from now on....we are nothing...we break up..."ungkap thia...farah terkejut...
"thia...apa kau buat nih thia...pikir elok2 sebelum buat tindakan melulu..."marah farah pula...
"kau x phm farah...."ckp thia...
"apa thia merepek nih?"tanya zamril...
"x pyh berabang sangat lah zamril...kita putus!!!!PUTUS!!!"jerit thia lalu berlari di ikuti oleh zamril...farah turut mengejar..
"aku benci kau zamril...aku benci kau!!!!BENCI!!!"jerit thia lalu berlari di tengah jalan dan kelihatan sebuah lori laju menghampiri arahnya.....
"Thia!!!!!"jerit zamril lalu zamril menolak thia dan thia terjatuh dan...
PIN!!!!!!!Bam!!!!seperti guruh berdentum...
"Abg!!!!!!!!!!!!"Jerit farah lalu terduduk...
~~~~BERSAMBUNG~~~~
ehh kejap...kenapa farah yg jerit???kenapa x thia???sape yg kemalangan???zamril or org lain???tunggu next part..selamat membaca...
YOU ARE READING
SUAMIKU MR HARRY POTTER
RomanceHafizul Ilham Iskandar..seorang lecture yang bertugas di sebuah UITM dalam bidang graphic designer....nur izzarah farah ilmie..seorang pelajar semester 3 dalam diploma graphic designer...farah dan ilham tidak boleh berjumpa..pasti ada pertengkaran...