Farah terkesima melihat kemalangan di hadapannya...thia bangun kerana ditolak lalu memusingkan badannya setelah mendengar farah menjerit...
"abg!!!!"jerit thia pula...farah berlari ke arah kemalangan itu..begitu juga dengan thia...
"abg ilham..bangun abg...jgn tinggalkan farah abg..."nangis farah yang merangkul kepala ilham yang berlumuran darah...
"uhuk...uhuk..."ilham batuk dan darah keluar dari mulutnya...
"abg...thia minta maaf abg...maafkan thia abg.."nangis thia...zamril sudah tidak sedarkan diri...ramai orang mengelilingi mereka...kedengaran ambulans datang dan membawa mereka ke hospital...
*HOSPITAL*
Ilham dan zamril memasuki zon merah iaitu zon tahap kritikal...keluarga zamril dan ilham berada di situ...rie datang ke arah mereka....
"wei...ilham dgn zamril mcm mna?"tanya rie kepada family mereka tetapi sorang pon x jwb...tiba2 farah bgun...
"kau kenapa datang sini?"tanya farah
"suka hati aku lah nak dtg ke x...kau tuh yg sibuk datang tuh dh kenapa?"tanya rie..
"woi pompuan x de maruah...puas hati kau sekarang??PUAS KE X!!!!kau tgok apa dah jadi sekarang...disebabkan kau rosakkan hubungan zamril dgn thia,ilham jadi mangsa...kalau apa2 jadi kat ilham aku x teragak2 nak buat repot polis...kau ingat tuh..."jerkah farah...naik turun dadanya menahan amarah kerana dia tahu ini semua rancangan dia...
Doctor firdaus keluar menemui keluarga mereka...
"doctor...mcm mna dengan kedua org anak saya?"tanya maria
"mcm nih lah...anak puan hafizul zamril affan mengalami kompilasi otak akibat gegaran dari kemalangan tersebut...jadi kami akan pindahkan dia ke wad Neuro..."terang doc daus...thia mengalirkan air mata...
"anak kami yang sorang lagi tuh?"tanya khairul pula...
"anak encik yg sorang lagi tuh hafizul ilham iskandar sngat kritikal...tulang belakang dan urat saraf kakinya lumpuh...berkemungkinan dia akan lumpuh...tapi dia boleh sembuh dengan fisioterapi...anak encik yang ini kritikal...kita kene tunggu dalam masa 24 jam...kalau dia lepas tahap kritikal berkemungkinan koma masa yg lama.."terang daus..
"tak mungkin....ilham!!!!"nangis farah dan melihat sebuah katil bergerak keluar dari zon merah itu....
"ma...biar farah jaga ilham...ma balik lah dulu.."ckp farah
"terima kasih sayang...apa2 call mama ok..."ckp maria lalu memeluk bakal anak menantunya itu..
"pa...apa2 nanti thia call pa...pa jgn risau ok..thia dgn farah akan jaga ilham dengan zamril..."ckp thia menahan dari menangis...khairul hanya mengangguk lalu pergi...
thia menuju ke wad Neuro yang menempatkan zamril...manakala farah ke wad HCU di mana ilham berada...kini bermulah tugas mereka menjaga sehingga sdar...
Wad HCU
Farah memasuki bilik itu...dia tahu dia x mempunyai kekuatan untuk bertemu dgn ilham dengan keadaan yang mcm tuh....dia cuba menahan tangisan apabila melihat wayar biru dari mulutnya yang menyambung ke satu mesin...mungkin itu mesin bantuan pernafasan ilham...banyak lagi mesin di tepinya tetapi dia x tahu fungsinya..dia menuju ke katil ilham dan duduk disebelahnya dan terus menggenggam tangan ilham...
"assalamualaikum abg...ni farah nih...farah tahu abg boleh dengar apa yang farah cakap...satu je farah nk cakap...abg kene kuat...farah nk abg bgun ada di sisi farah..farah nk bersama dengan abg...kalau abg sedar farah tahu banyak yg berubah...tapi farah tetap terima abg...abg...bgun lah...."ckp farah dan akhirnya menangis sambil memegang tangan ilham...tanpa sedar,ada air jerniu mengalir keluar dari mata ilham walaupon matanya tertutup...
~~~~BERSAMBUNG~~~😭😭😭😭😭
Kepada readee semua...part 16 nih panjang...dia ada part 1 dan part 2 or lebih...saya harap reader semua dpt bersabar...
YOU ARE READING
SUAMIKU MR HARRY POTTER
RomanceHafizul Ilham Iskandar..seorang lecture yang bertugas di sebuah UITM dalam bidang graphic designer....nur izzarah farah ilmie..seorang pelajar semester 3 dalam diploma graphic designer...farah dan ilham tidak boleh berjumpa..pasti ada pertengkaran...