PART 17

6K 192 4
                                    

3 MINGGU

Hari nih genap 3 minggu ilham tidak sedarkan diri...ilham tidak melepasi tahap kritikal yang ditetapkan oleh doktor..maknanya ilham akan koma dalam jangka masa lama...berbanding zamril pula,dia sudah lepasi tahap kritikal tapi dia masih belum sedar...mungkin komplikasi otaknya menyebabkan dia x sedarkan diri...dalam 3 minggu ini lah thia dan farah banyak menghabiskan air mata..

"assalamualaikum abg...farah datang nih...farah bwk bunga tulip..."ckp farah lalu masuk ke dalam bilik itu...setiap masa farah bercakap dengan ilham...dia berharap ilham bgun dan dia berada di sisi ilham...farah dan thia menangguhkan pembelajaran mereka..

"abg tahu x...tadi farah lawat zamril...doctor kata dia x sedar lagi..doc pon x tahu kenapa...farah kesian dekat thia je...abg x kesian ke?kalau abg kesian abg kene bgun..."ckp farah lalu duduk di katil ilham..setiap kali dia msuk bilik ini,bende pertama yg dia tgok adalah pernafasan ilham..dia cukup takut kehilangan ilham...farah mengusap lembut muka dan rambut ilham...

"abg...abg nk tahu satu benda x?sebenarnya farah dah lama suka dekat abg...masa abg bgi phone dekat farah...time dekat taman..abg nmpk hipster sangat...sesuai dengan harry potter versi ilham...abg...I Love U Hafizul Ilham Iskandar...please bgun...i want to see my face everyday...give me happy..i realy miss u smile,your laugh and everthing about you...please wake up if you love me and family...i always waiting to you..."ckp farah dan menangis...lantas bibir lembuy menyentuh dahi milik ilham....air mata keluar dari kelopak mata ilham...pantas di seka oleh farah lalu bgun ke luar...

THIA

Assalamualaikum thia..hang ada mana??

waalaikumsalam..ohh...aku ada dekat wad zamril lah...kenapa?

jom teman aku pergi cafe?aku lapar lah..😁

ha ok...tunggu jap...

ok...

farah menyimpan ip 7 nya itu lalu menuruni lift untuk ke cafe dan lihat tjia berada di situ..

"assalamualaikum thia...awalnya sampai.."ckp farah

"walaikumsalam...iye lah...wad neuro tingkat 3 je...lain lah hcu tingkat 8.."gurau thia...

"thia...aku x mampu thia...aku sedih tgol ilham mcm tuh...mcm mna nih thia...aku x sanggup..aku x kuat nk tgok dia hari2..."ckp farah dengan nada yg sayu lalu thia bgun dan terus memeluk kepala farah..

"lepaskan lah farah apa yang hang rasa...aku ada untuk kau farah...lepaskan lah.."ckp thia lalu farah menangis sepuas-puasnya...syg dan rindunya terhadap ilham amatlah tinggi..

manakala di bilik yg menempatkan zamril lain pula ceritanya...tangannya bergerak..begitu juga anak matanya...dengan perlahan-lahan zamril membuka matanya dan melihat sekeliling dan benda pertama yg keluar dari mulutnya ialah...

"T...H...I...A...."gagap zamril lalu memejamkan matanya kembali kerana pening melihat cahaya wad itu..

~~~~BERSAMBUNG~~~

What!!!zamril dah sedar???habis ilham???😱😱😱😱😱Tunggu next part ok...

SUAMIKU MR HARRY POTTERWhere stories live. Discover now