Jam menunjukkan pukul 8.00 a.m..farah dan thia bgun awal kerana mereka ingin menyiapkan sarapan pagi untuk sang suami dan juga menyiapkan untuk mereka makan bersama yang lain..
"wei...farah.."panggil thia
"ya saya..awat?"Tanya farah kembali sambil membuat omelate bersama kacang panggang..
"entah lah wei..aku rasa mcm mimpi pulak.."ckp thia
"mimpi apa pulak nih?"Tanya farah
"x..bnyk benda yg kita lalui wei..kita berdua nyaris hilang insan yang di cintai..kita kehilangan seorang kawan.."thia bersuara dengan nada yg sedih..
"tu lah namanya dugaan wei..aku pon x pernah terfikir nak berkahwin dengan orang yang aku pernah kutuk gila2 dulu.."jwb farah sambil ketawa..
"hahaha(GELAK)btul lah tuh.."ckp thia..
"morning isteri-isteri kesayangan ku.."sapa ilham dan zamril serentak..
"mak kau hitam.."latah farah..ilham terus membuat muka..selepas mendapat zuriat,perangai ilham makin menjadi-jadi..dia x boleh di marah nanti merajuk seminggu..
"erk..abg..sorry lah..farah x sengaja..terkejut ja.."pujuk farah lembut..
"hurm iya lah..nih riuh sangat nih korang berdua masak apa?"Tanya ilham kembali
"baru masak sarapan pagi je..lepas sarapan baru masak makanan yang lain.."jwb thia
"thia dengan farah nak masak apa?"Tanya zamril
"kitaorang cadang nk masak siakap 3 rasa..tomyam seafood..dessert dengan air lemon mint.."ujar farah panjang lebar..
"hurm..mcm sedap ja bunyi nya..k lah abg naik atas mandi dulu..pastu abang turun bawah ok.."ckp zamril lalu mereka naik ke bilik untuk mandi..
11.45 A.M
Semua hidangan sudah tersedia di atas meja yang memuatkan 10 orang makan..pelbagai juadah yang disediakan menyebabkan author lapar(hope x batal puasa)
TOK!!TOK!!TOK!!
"Assalamualaikum...farah!!"jerit seseorang selepas pintu diketuk..
"waalaikumsalam..ye kejap..."jerit ilham dari dalam lalu bangun menuju ke pintu..dia membuka pintu dan melihat bella dan abg kembar isterinya iman baru sahaja sampai dari kuala lumpur..
"masuk lah..bella...thia dengan farah ada je dekat dapur tuh..pergi lah.."ckp ilham lalu bella menuju ke dapur dan
"KORANG!!!!"jerit bella dan menyebabkan lelaki yg berada di depan menutup telinga..
"Ya Allah bella!!"jerit farah dan thia pula..
"wei..rindu korang sangat-sangat.."ujar bella lalu memeluk mereka berdua..
"kami pon sama.."jwb farah pula..sedang mereka rancak berbual tiba-tiba pintu rumah di ketuk kali kedua..kini zamril pula yang membuka pintu..kelihatan hikari dan juga amir baru sahaja sampai..
"korang jom lah..makanan dah siap nih.."jerit bella dan hikari...amir,ilham,iman dan juga zamril bangun menuju ke meja makan..
"banyaknya makanan!!!"kata mereka berempat serentak..
"biasa-biasa ja lah..dah jom makan..nanti sejuk pulak x sedap.."ckp farah..
"farah..anak buah abg mana?"Tanya iman memecah kesunyian meja itu..
"ada kat rumah mama..nanti free abg pi lah tgok.."sampuk ilham..
"ha..amir..hikari..bila lagi nak langsungkan perkahwinan korang?"Tanya thia
"ish apa hang nih..tanya soalan cipumas pulak..x dak soalan lain ke nak Tanya?"malu hikari...
"kalau x da pape hujung tahun nih kami kawin lah.."sampuk amir..
"wuuuuuuuuu"serentak mereka berseuara..malu lah pasang itu..dan mereka terus berborak kerana sudah sekian lama tidak berjumpa..
Pada malam itu,semua rakan-rakannya berada di rumah itu..farah,thia bella dan juga hikari duduk di pangkin.
"korang x sangka kita still lagi kawan walaupon masing-masing duduk jauh.."ujar farah sambil tersenyum mengimbau kembali persahabatan mereka berempat..
"aku harap sangat persahabatan kita semua ni diberkati Allah dan hingga ke syurga Allah.."ujar thia pula..lalu mereka msuk ke bilik masing-masing..
"abang..farah rasa gembira sangat.."ckp farah sambil meletakkan kepalanya di dada ilham..
"gembira sebab apa nih?"Tanya ilham
"iya lah..persahabatan kami x terputus walaupon dah kawin..dan yang paling penting adalah.."ckp arah tergantung
"apa?"Tanya ilham yang ingin tahu..
"Suamiku Mr Harry Potter..."ujar farah..
"tiada siapa dapat pisahkan kita melaikan nyawa kita sendiri.."ucap ilham lalu mencium dahi farah dan mereka pon tidur..
~~~~~TAMAT~~~~~
Kepada readers semua..kalau tiada apa-apa auther akan buat cerita baru..idea dah ada Cuma tajuk ja yang belum ada..terima kasih sudi baca cerita nih sampai habis..kalau ada salah dan silap mohon di maafkan..di kesempatan ini author ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN..nantikan kemunculan SUAMIKU MR HARRY POTTER RAYA VERSION..hope readers semua boleh comment tentang cerita ini best atau tidak..sekian..Terima Kasih..
#RAYA
#THANKYOU
YOU ARE READING
SUAMIKU MR HARRY POTTER
RomanceHafizul Ilham Iskandar..seorang lecture yang bertugas di sebuah UITM dalam bidang graphic designer....nur izzarah farah ilmie..seorang pelajar semester 3 dalam diploma graphic designer...farah dan ilham tidak boleh berjumpa..pasti ada pertengkaran...