Al-Kisah Special..

2.2K 199 8
                                    


Tersebutlah al-kisah seorang pemuda kacak bernama Abu Taehyung, Kapalnya tenggelam seperti titanic semalam.

Tetapi dia berjaya berenang bak champion ke sebuah pulau terpencil.

"Akhirnya aku terselamat!!" Jerit Abu Taehyung.

"Okay aku nak tinggal dimana ye? hurm..." Abu Taehyung duduk diatas pasir sambil memikirkan tempat tinggalnya.

Dia memandang ke sekeliling.

"Ha! gua tuh pun jadilah!!" Abu Taehyung pun berjalan menuju ke gua tersebut.

--

Setelah dia memasuki gua tersebut dia terkesima.

Gua tersebut sangat cantik. Dinding gua itu bersinar sinar seperti berlian.

"Tolong... jebal.. sesiapa.. tolong.." Abu Taehyung yang mendengar seseorang meminta tolong itu terus mencari punca suara tersebut.

Dia memutuskan untuk menjelajah kedalam gua dengan lebih dalam. Tiba-tiba dia terlihat seekor ikan duyung yang tersepit rambutnya di batu.

" tolong saya! jeball.." Rayu Ikan Duyung tersebut.

Abu Taehyung pun mendekati ikan duyung itu.

"Sekejap... anda seorang namja?!" Kata Taehyung dengan terkejut.

"N-nae.. jebal help me sakit nihh" Rengek ikan duyung tersebut.

Abu Taehyung pun mengangkat batu yang menyepit rambut ikan duyung tersebut. Lalu duyung itu memeluk Abu Taehyung.

"Gumawo..." Katanya.

"Cheoma..." Taehyung membelai rambut oren ikan duyung tersebut.

"Erm.. maaf saya lupa nak kenalkan diri Park Jimin imnida" Kata ikan duyung tersebut.

Abu Taehyung memandang tepat ke mata ikan duyung tersebut.

"Mata kamu... cantiknya..." Kata Abu Taehyung.

Jimin iaitu ikan duyung tersebut menunduk kerana malu. Pipinya merah.

"ngehh tapi mata saya lagi cantekk HAHAHAHAHAHAHAHAHAH" Kata Abu Taehyung.

Ikan duyung tersebut hanya facepalmed.

Akan bersambung di part 2 ( ̄∀ ̄)

stay tune~

♂btsjokesWhere stories live. Discover now