3- Kan Het Nog Erger?

9 1 0
                                    

"Nick?" Ik liep verbaast naar hem toe. Nick is een jongen uit het weeshuis we waren niet echt vrienden maar we konden het wel goed met elkaar vinden. "Emma?" Zei hij glimlachend. "Wat wat doe je hier?" "kijk zie je dat?" hij wijst naar een klein gebouwtje een paar honderd meter verderop. "Ja" zeg ik nog steeds niet begrijpend wat hij wilt zeggen. "dat is een weeshuis, ik ben overgeplaatst" "oh nee wat erg" in het weeshuis is het zo dat als je overgeplaatst word dat het eigenlijk betekend dat ze je niet meer willen hebben. Hij glimlacht "het is niet erg hoor"

Dat gesprek is het laatste wat ik me kan herinneren van deze avond

"EMMA" schreeuwt iemand. Ik kreun en rol nog een keer om in bed. "Hou je mond mam" Ik hoor een jongensstem lachen "als ik je moeder was zou er toch zeker iets mis zijn" langzaam realiseer ik me waar ik ben en ik spring overeind wat niet zo'n goed idee was want onmiddellijk voel ik een scherpe pijn in mijn hoofd, Een kater... Lekker op de eerste schooldag. Ik kijk om me heen en ik zie dat James al helemaal klaar is om te gaan.
Hij ziet mijn met pijn vertrokken gezicht "Emma! Wat is er?" Hij kijkt bezorgd, Ik glimlach een beetje "gewoon een kater" langzaam sta ik op en loop naar de kledingkast. "Ogen dicht" zeg ik waarschuwend tegen James. Hij doet braaf zijn ogen dicht en ik kleed me snel om.

"Ready to go" ik glimlach een beetje. James opent de deur en loopt naar buiten. Langzaam loop ik hem achterna niet in staat om me te haasten. Nu ik zo langzaam door de hal loop neem ik alles goed in me op, Het is een erg modern gebouw met veel ramen en onmenselijk mooi uitzicht over de zee. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht als ik me bedenk dat ik eindelijk vrij ben en niet meer vast zit aan de regels van het weeshuis. Niet dat ik hier kan doen wat ik wil maar deze regels overleef ik nog wel.

Ik loop het klaslokaal binnen van Engels. James heeft nu Frans dus ik ben alleen. Ik kijk het lokaal rond en ook hier zijn weer veel grote ramen, Ik ben de laatste die het lokaal binnen komt en iedereen staart me aan. Ik voel me erg ongemakkelijk omdat ik natuurlijk het enige meisje ben. Langzaam loop ik naar twee lege plekken achterin en ga zitten terwijl ik de nieuwsgierige blikken probeer te ontwijken, Op mijn tafel zijn allemaal sexuele teksten geschreven en ik zucht.

Na ongeveer 5 minuten deelt de docent boeken uit die we moeten lezen voor de kerstvakantie. Ik kijk naar de titel "To kill a mockingbird"
Ik begin meteen met lezen en ik krijg meteen een glimlach op mijn gezicht, lezen is één van mijn favoriete dingen om te doen. Ik schrik op uit mijn boek als ik opeens achter me een zware stem hoor zeggen:

"Hey Lobbychick je zit op mijn plek"

-----

AN:
Omg sorry dat ik zo lang niks heb geschreven ik heb het zo druk gehad met school en heb totaal geen tijd gehad maar I'M back ✌🏻 Niet dat iemand echt dit verhaal leest haha maar laat please een reactie achter voor een leuk idee voor dit boek
Ik heb wel wat ideeën maar lang niet genoeg om veel hoofdstukken te schrijven wat ik wel van plan ben:)

OHJA NOG MAAR 14 DAGEN TOCH KERST DHSBDNSBSB

Xx

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 10, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

No Thanks. Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu