"Wa Kawin Muda Woah!"
2012 © All Rights Reserved
Wahhh!!! Dah lama giler saya tak sambung cerita. Lately schedule saya memang penuh. So, sorry again... Hope you all like this story... <3 <3 <3
Dedicated to ntgravity
Again... VOMMENT...!!!
####################
Bab 3
Kringgg!!!
Woot! Woot! Rehat time! Alamak, mesti kena soal-siasat lepas ni. Malas siot nak kena jawab. Oh ya, jangan lupa ya Felina yang engkau masih ada misi mencari anak gajah yang baru datang tu. Buat kacau ngan aku eh. Siap kau nanti!
"Fel! Yok ar kita pergi kantin. Aku dah tak sabar nak dengar citer Hindustan kau tu," Diyana tiba-tiba menyampuk.
Cet, dah lah terkejutkan aku! Siap kata cerita aku yang terhebat kat alam maya ni cerita Hindustan! Takpe, dia belum dengar lagi cerita 'Hindustan' aku tu.
"Amboi, kau. Kalau bercakap, muloottt! Kau tak dengar lagi dah ngutuk cerita aku pulak eh." Aku pura-pura marah.
"Dah, dah. Ish, korang berdua ni. Jomlah kita pergi rehat dulu. Aku pun dah tak sabar nak dengar si Felina ni ber'story-morry' kat kita," Anis mencelah.
"Jom!!!" Kataku dan Diyana serentak. Tergelak kami bertiga disebabkan 'chemistry' kami.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Wazzup, bro! Nama aku Shah. Diorang berdua ni Afiq and Saufi. Korang berdua ni Daniel dan Danish yang baru pindah sini kan? Tak sampai berapa minit je, nama korang berdua dah tersebar luas. Kita geng nak?" tiba-tiba datang tiga makhluk Tuhan ni depan meja aku. Urm, baguslah. Ada juga orang yang boleh aku jadikan kuli. Tapi, kalau tengok dari segi rupa diorang ni macam taiko kat sini je. Ni mesti nak rapat dengan aku sebab risau aku rampas populariti dia. Ceh, taulah aku lagi hensem ( angkat kening ) .
"Err, hi. Siapa ehh nama kau tadi?" Aku tersengih menampakkan gigiku yang putih berkilat ini. Ehem, ehehe...
"Aku Shah" jawabnya mendatar. Annoying lah tu..
"Ohh, Shah. Thanks lah sesangat for the invitation masuk group korang ni. Tapi, takpelah. Segan ar join group famous-famous. Haha.." kataku berbasa-basa tanpa melihat wajahnya.
Eceh, kalau aku join nanti aku mesti kena ikut telunjuk mamat perasan bagus ni. Daniel isn't a type of boy who like that, okey.
"He'eh, kau ni. Aku dah offer ni, kau jangan nak berlagak sangat lah. Jangan kau fikir kau tu bagus sangat. Aku berkuasa kat sini. Ingat tu!!" Shah a.k.a mamat perasan bagus tu blah sambil mengajak geng dia. Dasar talam dua muka. Muka dah arr macam perempuan, merah menahan marah. So what? Ada aku kisah?!
Ehh, wait! Baru aku perasan budak sebelah aku ni senyap je dari tadi.
Tiba-tiba... Grrr ~ !!!
Ehh?! Danish tersengih-sengih memandang ke arah Daniel. Cett, patutlah senyap tak berbunyi je dari tadi budak ni. Lapar rupanya. Aku juga kena berhadapan dengan mamat perasan tadi tu sorang-sorang.
Grrr ~ !!!
Daniel mengadap kembali muka Danish. Tetapi, kali ini dia pula yang tersengih-sengih. Akhirnya, terburai juga ketawa mereka!
Alahai, Daniel. Tadi kata orang lapar konon. Perut sendiri dah berkeroncong lagu LMFAO tak sedar pulak!
Hamboi, kau! LMFAO memang pandai keroncong pon kan.. Alahai... Haha
####################
Owh, vomment laa ~
YOU ARE READING
Wa Kawin Muda Woah! (ON HOLD)
RomanceFelina dan juga Daniel yang masih bersekolah telah dipaksa berkahwin oleh keluarga masing-masing untuk merapatkan lagi persahabatan antara ibu bapa Felina dan ibu bapa Daniel. Pelbagai cara telah mereka lakukan untuk membatalkan perkahwinan tersebut...