Özet: Dünya toparlanmaya çalışırken, John, Dromonitsler ile birlikte yolculuk etmektedir. Saydam varlıklar, gemisine girip dünyanın yok olmak üzere olduğunu söyler. John bir kez daha dünyayı kurtarmak için geri dönmeye karar verir.
***Yeni Bölüm***
"Helena bu ne güzel bir sürpriz!"
General Dexter, emekli olduktan sonra aldığı pansiyonun kapısında Helena'yı karşılamıştı.
"Merhaba Dex, nasılsın?"
"İyiyim, siz nasılsınız?" Gözü Helena'nın arkasında duran kıza gitti. "Angela! Ne kadar da büyümüşsün, az daha seni tanıyamayacaktım."
"Merhaba Dede, seni özledim" diyen kız, adamın boynuna atıldı. Dexter sevgi ile kızı kucakladı. Ayrıldıklarında gözünden akan yaşı fark ettirmeden silmeye çalıştı.
"Sanırım tek sürpriz yapan biz değiliz."
Helena kapıda beliren yaşlı kadına bakıyordu. Bir kolunu Dexter'ın omzuna koymuştu.
"Aaa evet sizi tanıştırayım, May Ferguson nişanlım, May bunlar da..."
"Meşhur Helena Sunshine ve kızı Angela. Hiç dilinden düşürmüyorsun."
"Memnun oldum May." Helena uzanıp kadını yanağıdan öptü.
"Ne kadar da sıcakkanlısın Helena, hadi içeri gelin. Sizinle konuşacağımız çok şeyler var" dedi kadın.
Dexter, herkes içeri girdikten sonra kapıyı kapattı. Pansiyonun müdüriyet kısmına geçip rahat koltuklara oturdular. Angela sade döşenmiş odaya göz atarken, duvarlarda kendi ailesinin resimlerinin de asılı olduğunu görünce şaşırdı.
"Ailemi buldun mu dede?" diye sordu heyecanla.
Dexter kıza kötü haber verecek bir tavırla, ağır ağır konuşmaya başladı. "Ailenden haber alabilmek için tüm imkânlarımı kullandım ama bir bilgiye ulaşamadım. En son kaldıkları yer, istila zamanında yıkılmış. Morgları ve hastaneleri araştırdım ama oralarda kayıtları bulunamadı."
"Bu iyi haber değil mi?" diye sordu May. "Yaşadıklarının kanıtı."
"Evet ama göçük altında kalıp, tanınmayacak halde olan bir çok kişi çıkarıldı. Onlardan biri..."
"Sus Dex. Ne zaman, ne söyleyeceğini öğrenemedin" diye azarladı yaşlı kadın.
Helena hayretle emekli General'e baktı. Bir zamanlar herkesin korktuğu o sert adam gitmiş, sevdiği kadın karşısında süklüm püklüm oturan biri gelmişti.
Angela yaşlı gözlerini sildi. "Evet, bulunamamış olmaları hâlâ yaşadıkları anlamına geliyor. Üzgünüm anne."
"Neden üzgünsün?"
"Sen beni ailene aldığın halde, hâlâ onları arıyorum."
"Onlar dediğin senin ailen, araman ve özlemen çok doğal kızım."
"Teşekkürler" diyerek Helena'ya sarılan kız, gülümsedi.
"Bu kadar hüzün yeter kızlar, size etrafı gezdireyim. D-boy'un işlerle ilgilenmesi gerek."
"D-boy?"
"Benim taktığım bir isim Helena."
Yaşlı kadın gülümseyerek Dex'in yanağını öptü.
"Bu ismi duyunca, kendimi çete mensubu bir repçi gibi hissediyorum" diye itiraf etti. Dex, kızları nişanlısına emanet edip işinin başına döndü. Kadınlar muhabbeti ilerletip kahkaha atmaya başlamışlardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOZA-2: Yeni bir başlangıç (SY)
Science Fiction"KOZA: Dünya'nın istilası" kitabının devamıdır. İlk kitabı okumadan bu kitaba geçmeniz önerilmez.