Araf

667 23 1
                                    

Ağacın gölgesine sinmiş ölüme biraz daha sarıldı,adam.Donmuş bir okyanusu andıran gözleriyle,kahverengi ,ıslanmış tahta bir bankın üzerinde oturan kıza baktı,baktı, baktı.... Ve bir günahın ancak bu kadar güzel olabileceğine karar verdi. Daha sonra gözlerini kapatıp , fırtınalı bir okyanusun izlerini , göz kapakları ardında sakladı. Bir masalın ilk cümlesini duydu, yaprakların rüzgarda nasıl sallandıklarını işitti,yere düşen her yağmur damlasını , bedeninin en günahkar kısmına, Havva'nın bütün çıplaklığıyla dans ettiği, yasak elmayla birlikte cennetten atladığı kısmına hapsetti. Bir mumu yanarken gördü,ateşin karanlıkta nasıl süzüldüğünü,mumdan damlayan sıcak sıvının aşağıya doğru süzülürken donduğunu hayal etti. Bir ateş önce yaktı, sonra buz gibi dondurdu zamanı. Ve adam okyanus gözlerini açtı ; dosdoğru gökyüzüne baktı. Mavi gökyüzünü saran gri bulutlar yağmur damlalarını yavaş yavaş yeryüzüne bırakıyordu ; anlatılacak çok sır vardı. Ama önce, kasırga kopmalı, bir değirmen dönmeli,dönmeli.... Deniz dalgalarıyla kayalıkları döverken, mum söndü. Adamın gözleri tekrar kıza kaydı. Aynı şekilde , tek bir mimiğini bile değiştirmeden oturduğunu fark etti ; herzaman ki gibi. Kukla gibi. Sahibini kaybetmiş, en güzel sahnelerde , kötü izleyiciler tarafından eskitilmiş, taştan cildindeki çiziklere her bir cümlesini gömmüş kukla gibi. Etrafından insanlar geçip gidiyordu, sadece birkaç saniyeliğine , diğer insanlarla zamanı çarpışıyordu kızın. O, sarsıntıyı hissetmiyordu. Onun dünyası, kasırganın yok ettiği bir kasaba gibiydi. Çoktan yıkılmış bir krallığın , hiçbir savaş için endişe etmesi gerekmezdi. Ama diğerleri, kızın zamanına , hayretle bakıyorlardı. Çünkü onlar , sarsıntıyı hissetmiş , bir kukladan yayılan soğuğun kokusunu almışlardı. Gözlerinin hemen üzerinde biten kahküllere, omuzlarının birkaç parmak altında biten kızıl kahve saçlara, daha dibe inildiğinde içinden çürümüş mezarlar çıkacak olan ela gözlere, ölümün soğuk apoletini temsil eden kar beyaz cilde sahip olan bu kuklanın adı, Persephon'idi.
En azından adam ona bu adı vermişti.

Çünkü adamın kabanı ölümdendi. Issız bir ormana güzel bir çiçek bıraktı adam. Persephon yaklaştı, çiçeğe dokundu.

Onu koparacaktı,koparmalıydı ; çünkü bir katilin harika bir katliam planı vardı.

Kırık dökük bir kasabayı yeniden onaracak ve yeniden yıkacaktı. Hazırladığı sahnesine, eşsiz bir kukla çıkaracaktı.

Küçük bir kız çocuğu , o çiçeği kopardı. Toprak sallanmaya başladı, Tanrılar yuvalarından çıkıp izlemeye başladılar. Terk edilmiş bir değirmen döndü , döndü....

Kız, ölüler diyarının en büyük hakimi, Hades'in kalesine düştü. Yerin yedi kat dibine. Cehennemin , ölümün tam içine.

Ve yangın başladı.

Katil gülümsedi.

Yağmur dindi ama , güneş açmadı.

Persephon, yeryüzü ve tanrılar aleminin gördüğü elleri en temiz ama en günahkar katiliyle birlikte , arafta sallanmaya başladı.

Katil küçük kıza bir ninni okudu, ve küçük kız , gözlerini dipsiz bir uykuya yumdu.

KAFES ; GEHENNAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin