Kapitel 4

634 20 2
                                    

*Linas perspektiv*

Jag går ner mot det ljus blåa havet. Nere vid havet finns en stor brygga som svänger till höger lite längre ut. På bryggan finns två sittplatser med vägg bakom. Jag går ut och sätter mig på en utav sittplatserna. Jag ser att Ogge och Oscar badar. Efter ett tag blir det så varmt att jag måste gå och ta ett dopp. Jag går bort till badtrappan och går ner så jag kan känna på vattnet. Det är varmt så jag går upp igen. Jag tar lite sats och hoppar i. Jag simmar en bit under vattnet och dyker upp, precis brevid Ogge och Oscar. " Hej, är det inte du som är Lina?" frågar Oscar. "Japp det är jag. Förlåt om jag skvette på er?" säger jag och känner hur kinderna hettas till. "Nä det gör inget." säger Ogge glatt. " Hur känner du John?" frågar Oscar. "Vi går i samma klass." "Tur för han då." säger Ogge. " Hmm? Hur menar du?" "Nej det var inget".säger han. "Okej, ses sen. Jag ska gå upp nu." säger jag och simmar bort mot trappan. "Ja vi ses sen."säger Ogge och Oscar sammtidigt. Jag sätter mig på platsen jag satt på förut.

*Ogges perspektiv*

"Hon är snygg." säger Oscar. Vi börjar simma längre ut. Helt plötsligt känner jag sand mot fötterna och ställer mig upp. "Du det är grunt här." Oscar ställer sig också upp. " Du vem av oss ska få henne?" säger han. "Gissa?" " Jag."säger han. "Nix, jag." säger jag och flinar stort. "Nähä, jag."säger han. " Okej vi gör så här. Hon får välja." " Okej." säger han och sträcker ut handen mot mig, jag tar i den och vi skackar hand.

*Angelicas perspektiv*

Jag går ut mot bryggan och ser att Lina sitter blöt på en bänk. Jag går tyst mot henne och ställer mig så hon inte kan se mig. "Buhhh!" ropar jag och hoppar fram framför henne. "Ahhh. Du får inte skrämma mig så jag blir ju rädd." säger hon alvarligt. Jag ser att hon inte kan hålla sitt pokerface och båda bryter ut i skratt. Jag sätter mig brevid henne.

-------------------------------------

Stavning på alvarligt?? Hoppas ni gillar kapitlet. Ha det gött. Ses snart.

Den bästa sommaren ever!- The foooWhere stories live. Discover now