Kapitel 16

483 24 0
                                    

Det är smart att läsa det sista som jag skriver efter ungefär varje kapitel för där kan info och andra saker som när jag ska lägga upp nästa kapitel och så stå.

*Angelicas perspektiv*

'Att få sova brevid en person man tycker om känns skönt men ändå konstigt. Det kan bero på att man inte känt honom så länge. Jo jag tror nog att jag tycker om honom.' Jag går in i mitt sovrum och bort mot min WIC. Den är ganska stor och det finns plats över och där ligger extra kuddar och täcken. Jag tar med mig två täcken och två kuddar. Det är lite svårt att bära allting så jag går lite klumpigt ut ur mitt rum. "Behöver du hjälp?" frågar en röst som tillhör Felix. "Ja, lite." säger jag och känner värmen börjar sprida sig upp i ansiktet. "Jag kan ta täckena." säger Felix och jag ger dem till honom. "Vart ska dem?" frågar han. " Ett till det rummet och ett till det." säger jag och nickar åt hollen. Jag går in i det ena rummet med bäddsoffan där sitter Liv och Omar och snackar. "Här har ni kuddar, Felix kommer med täcke." säger jag och kastar kuddarna på Liv så hon börjar skratta. "Aj, säger jag och känner att jag blir puttad på rumpan av något mjukt?? "Oj, förlåt jag såg dig inte, du är lite kort." säger Felix och ler ett ursäktande leende. "Så kort är jag faktiskt inte." säger jag bestämt. "Jo det är du Ange." säger Liv och jag vänder mig om och ser att både Liv och Omar skrattar.

*Livs perspektiv*

Jag och Omar skrattar så mycket att vi ramlar ner på golvet. Jag hör hur Ange går i väg och att Felix släpper täcket och springer efter. Jag skrattar fortfarande och ligger över Omars rygg. Jag reser mig upp och det gör Omar också.Vi stannar och Omar kollar in i mina ögon.'Dem är så fina, hans mörk bruna ögon. Jag skulle kunna kolla på dem hur länge som helst'. Han kommer närmare och närmare.

*Linas perspektiv*

Jag är inne i badrummet och borstar i genom mitt hår en sista gång. Jag tar och borstar tänderna och går ut till det rum jag ska sova i. Jag kommer in genom dörren och ser att Ogge sitter utan tröja och kollar i mobilen."Hej." säger han. "Hej." säger jag och kollar ner på hans mage och sen upp i gen. "Asså, jag var så sjukt varm." säger han och leer snett. "Okej." säger jag och tar upp mitt linne och sovbyxor ur min väska. Jag går bort till badrummet och byter om till det. Linnet är ljus blått och byxorna är svarta. Jag tar med mig de gamla kläderna och går tillbaka in i rummet. Han sitter på samma plats. "Ursäkta men skulle du kunna flytta dig lite?" frågar jag och går fram till sängkanten. "Visst, men..." säger Ogge och flyttar sig lite. "Vadå?" frågar jag och kryper ner under täcket. "Jo, asså kan jag sova brevid dig?" frågar han och kliar sig i nacken. "Jo jag antar det." säger jag och känner hur värmen kryper upp i ansiktet på mig.Han lyfter på täcket och kryper ner brevid mig.

-------------------------------------

Jag är ganska nöjd med detta kapitel. Komentera gärna vad ni tycker och jag ska försöka lägga upp fler kapitel och lite oftare. Glöm inte att Rösta och Komentera vad ni tycker. Jag blir jätteglad för varje gång jag ser att någon har röstat eller komenterat. Ses snart! :-)

Den bästa sommaren ever!- The foooWhere stories live. Discover now