Kapitel 3

628 18 0
                                    

*Linas perspektiv*

När vi kom fram var nästan hela klassen där. Nina, Sopie, Kajsa, Amanda, John, Lucas, Sebastian och den kaxiga Lovisa, det är några andra killar och tjejer som jag inte vet vad dem heter. " Hej Lina och Ange!" ropar John. " Hej, hej!" ropar jag tillbaka."Kom." säger han. Vi går fram och sätter oss på någons handduk. " Detta är Oscar, Oscar, Felix och Omar" säger Sebastian och pekar på var och en av dem. " Ja men kalla mig Ogge."Säger Ogge glatt. "Okej." säger jag och Ange samtidigt. Vi tar i hand med alla fyra och säger våra namn. "Ska ni tjejer bada också för dem andra tjejerna ska det." frågar Omar. " Ja, det gör vi." säger Ange. Vi går lite längre bort och tar av oss kläderna för vi har redan bikinin på. Sen går vi tillbaka. Jag hör en busvisling och börjar fnissa lite tyst. " Snyggt." Hör jag någon säga men jag vet inte vem det är. " Jag ska bara gå bort och lägga handduken hos dem andra." säger Ange. "Okej."

*Angelicas perspektiv*

Jag går bort där Felix och Omar ligger och solar. Det är först nu jag ser deras six-pack. Jag kollar då och då i smyg på deras magar. " Hejsan, såg dig inte." säger Felix glatt. "Hej. säger jag och känner hur kinderna hettas till. "Hej." säger Omar med ett leende på läpparna. Jag går fram och lägger ut min handduk på sanden. 'Ska jag lägga mig ner och sola eller gå och bada med Lina?' tänker jag. Jag märcker inte att Lovisa har kommit fram och satt sig väldigt nära Felix." Hej" säger Lovisa och kollar på Felix. "Hej och vad heter du?" säger Felix. "Lovisa och du är Felix." Jag bestämde mig att gå och bada.

*Felix perspektiv*

'Fan hon går. Fan, fan, fan varför.' tänker jag." Vem stirrar du på då? Om du kollar på Ange så... Du bli inte i hop med henne hon är brara så barnslig." säger Lovisa med kaxig röst." Vadå barnslig. Hon.... " jag avbryter mig själv. " Tänk inte på det. Jag finns ju." säger Lovisa "Jag ska gå och  bada. Ses." Jag reser mig upp och går i väg " Men....?" hör jag Lovisa säger.

-------------------------------------

Förlåt för lite konstigt kapitel men aja så blir det i bland. Ha det bra.

Den bästa sommaren ever!- The foooOù les histoires vivent. Découvrez maintenant