*Felix perspektiv*
Jag kastar täcket på golvet och springer efter Angelica.'Fan, hoppas hon inte är sur nu.' Angelica stänger dörren efter sig.Jag öppnar dörren långsamt."Ehh, du är inte sur va?" frågar jag och ser att hon har satt sig på sängkanten. "Nej inte direkt. Dom sägr alltid att jag är kort och nu har du bevisat det." säger Angelica och kollar på mig med hår över ansiktet. "Sorry." säger jag och lägger hennes hår bakom örat. Hon blir helt röd i ansiktet. "Du är så söt när du rodnar." säger jag. 'Ops, sa jag det där.'
*Angelicas perspektiv*
'Ehh, sa han det. Visst som att jag är söt när jag rodnar.' Jag reser mig upp och går bort mot dörren. "Du är också söt." säger jag och vänder mid mot honom sedan går jag bara ut genom dörren och bort mot badrummet. Jag byter om till mina ljus rosa sov kläder och sätter upp håret i en toffs och går tillbaka till mitt rum. När jag kommer in ser jag Felix stå i bara kalsonger och kollar i mobilen. Jag kan inte låta bli att kolla på hans mage. 'Den är så snygg, nej sluta nu Ange.' Jag går bort mot sängen och kryper ner under täcket. Jag känner att någon lägger sig brevid mig och jag vänder mig om och kollar rakt in i Felix fina blå ögon.
*Nästa morgon*
Jag vaknar av att solen lyser mig i ögonen. Jag har en känsla av att denna dagen kommer bli bra. Jag sträcker på mig och känner en kropp brevid mig. Felix. Jag öppnar ögonen och kollar runt i rummet efter en klocka. Klockan är halv tio. 'Vad tidigt, jag vaknar alltid efter tio.' Jag ligger längst in så för att komma ur sängen måste jag klättra över Felix. Jag tar av mig täcket och lägger ena benet över Felix kropp. "God morgon." säger Felix med en raspig röst och ett stort leende på läpparna. Jag blir så rädd att jag hoppar tillbaka till där jag låg innan. "Du skrämde mig." säger jag. "Och du mig." säger Felix leendes. "Jag skulle bara... Gå förbi dig." säger jag. 'Vad var det för meninig då?' "Jag förstod det." säger han och lyfter på täcket och går ut. Han har bara kalsonger på sig. Jag kollar på hans kropp.'Den är så fin. Men magen är snyggast.' Jag avbryts i mitt stirrande och tänkande. "Vad kollar du på?" frågar han flinandes. "Inget." säger jag tyst och vänder bort blicken. "Det gör inget." säger han och tar på sig ett vitt linne och blåa knälånga jeans. Jag reser mig upp och tar med mig kläder från min WIC och går till badrummet och duschar och byter om. Det blev ett vitt linne med en dödskalle på och svarta shorts. Jag springer ner för trappan och mötts av alla leendes. "God morgon sömntuta." säger Lina och ger mig en kram. "Godmorgon." säger jag och kramar tillbaks. Jag går in i köket och tar fram flingor och mjölk för vi har inget annat hemma.
*Livs perspektiv*
Jag sitter i soffan med Oscar och Omar och kollar på tv. Medans dem andra är och handlar.
A-*Vi är på väg hem.*
Li-*Ok, ses.*
"Dem är på väg hem." säger jag. "Hur? Går dem eller?" frågar jag och kollar på Oscar. "Nej, moppe." svarar Oscar enkelt. "Okej." säger jag. Vi kollar på tv en stund och Omar har armen om mig. *'Sometimes is life like a dream.'*
-------------------------------------
Japp så är det. Sometimes is life like a dream. Hoppas ni mår gött och har det gött. Jag ber om ursäkt för mina dåliga uppdateringar, jag försöker inspereras av andras, så jag läser mer än vad jag skriver :-(. Om ni inte märkt det så är jag Göteborgare.
Vart kommer du i från??
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Den bästa sommaren ever!- The fooo
Hayran KurguLina och Angelica är bästa vänner. Snart är det sommarlov och när den sista fredagen i skolan kommer ska dem gå på strandfest. Alla i klassen är bjudna och några från andra klasser. Vad kommer hända??