Domácí úkol - Přeměňování

89 9 0
                                    

Zamyslete se nad tím, proč nemůžeme ze zákona některé předměty jen tak měnit nebo přičarovávat.
Osobně si myslím, že to určitě nebudou peníze. V takovém případě by se nemuselo pracovat, u nás soutěžit... No, zkazilo by to celé společenství. Jaké by to bylo, kdyby si někdo koupil fontánu z nemrznoucího ledu za šest tisíc galeonů, zaplatil by a po nějaké době by obchodník zjistil, že těch šest tisíc nemá? Prvně by si lidi mysleli, že nějaký zloděj - celé společenství se bude bát o své úspory. Pak se zjistí, že mizí peníze, protože byly vyčarované z ničeho. Spousta podniků může zkrachovat. Spousta rodin zchudne. Né, peníze určitě ne.
Dále by to mohly být hůlky. Představte si, že by Ollivander přeměňoval nebo jen tak vyčarovával hůlky a říkal o nich, že jsou ručně vyráběné, každá originál. Dal by vám první hůlku, vy nic necítíte. Druhou, třetí... A pak by poště řekl, že vám sedí toť tato, třináct galeonů. Jenže později se pohádáte s kamarádem a dojde na hůlky. Co teď, když vám hůlka zmizí z ruky? Fajn, omluvíte se. Ale co když před vámi stojí, dejme tomu Grindelwald nebo lord Voldemort? Omluva určitě nepomůže.
Lektvary. Tady mě moc nenapadá, co by se mohlo stát. Můj názor je takový, že lektvary "z ničeho" nejsou účinné.
Určitě je toho mnohem více. Ale ty tři příklady stačí, ne?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Zastírací kouzlo - dodá člověku vlastnosti chameleona. Formule není známa.

Impervius - učiní cíl odolný proti kapalinám. Mnoho kouzelníků jej používá namísto deštíku - například ve filmovém zpracování Fantastických zvířat 1 je použije v jedné zposledních scén čarodějka, když jde políbit Jacoba (nevzpomínám si jméno).

Aresto momentum - spomalí pád - sníží gravitaci

Feraverto - promění jakéhokoli živočicha v pohár. Učí se v druhém ročníku.

Geminio - také si nejsem jistá, nicméně kopíruje předměty kolem sebe. Nepoužívá se na peníze, pokud s nimi necgcete platit - jsou to jen bezcenné kopie.Deletrius - daný předmět zmizí. Je to klasické zmizení

Evanesco - klasické mizející kouzlo. Věci jím zasažené odčaruje do "nebytí."Diminuendo - daný předmět se zmenší. Je to částečná přeměna.

Densaugeo - způsobuje nekontrolovatelný růst zubů. Opět částečná přeměna.

Duro - nejsem i úplně jistá, jestli sem patří, ale mění všechno kromě přírodních živlů v kámen.

Aparecium - zobrazí neviditelný inkoust - dá mu vlastnost viditelnosti

Zastírací kouzlo - dodá člověku vlastnosti chameleona. Formule není známa.

Feraverto - Mění jakéhokoli tvora na pohár. Učí se ve druhém ročníku. Klasická úplná přeměna, leč pouze na pohár a nic jiného.

Inflatus - nafukuje cíl. Pokud je vysloveno s velkou silou, cíl praskne a vyletí z něj pouťové balónky.

Illegibilius - opak kouzla Aparecium - učiní text neviditelným. Na podobném principu funguje legendární Pobertův plánek z nejslavnějšího životopisu vůbec - z Harryho Pottera.

Engorgio - Opak kouzla Dimiduendo - objekty zvětšuje.

Jsme ještě k tomu měli napsat, jaké kouzla známe. Fuj! Jestli mi někdo řekne, že Bradavice jsou super, asi ho picnu. Tvl to se takk blbě píše!

V Bradavicích onlineKde žijí příběhy. Začni objevovat