Hoofdtuk 8

83 4 7
                                    

Met mijn ogen dicht voel ik dat ik zachtjes heen en weer word gewiegd. Mijn ogen gaan langzaam open.
En tot mijn grote schik bevind ik me een meter boven de grond. Mijn ogen gaan wijd open en ik begin te bewegen.

"Rustig aan, majesteit!", hoor ik een stem zeggen zo vlak bij mijn oor dat ik snel omhoog kijk.
Een jongen kijkt me 15 cm van mijn gezicht vandaag.
Hij draagt me.

"Laat me los", schreeuw ik en hij zet me neer. Van angst draai ik een rondje om me heen.
"Wat gebeurt hier?", schreeuw ik.

"Niks ergst, uwe hoogheid. Alleen dat ik u heb gevonden in het bos waar ik altijd jaag en dacht dat ik u naar het paleis kon dragen", zegt de jongen.
Ik kijk hem goed aan.

"Wie ben jij?" "Ik ben Steven O'niel, tot u dienst. Ik word uw bewaker", zegt hij en mijn ogen worden nog groter.

Teveel om na te denken en ik zie zwart voor me ogen al is het nu overdag.
Ik voel dat mijn benen het begeven en ik val maar voordat ik val vangt hij op en ben ik weg.

"O... uwe majesteit. Eindelijk bent u wakker", zegt de stem van Anita naast mijn oor.
Rustig open ik mijn ogen. Ik begint me in mijn bed. Dus ben ik terug in het paleis.

"Wat is er gebeurt?", zeg ik verwarrend. "U was gisteren weg en uw nieuwe bewaker heeft u gevonden in het bos en u hier gebracht, uwe majesteit", zegt Anita.
"Ohh..."

"Maar o my god ik hoop niet dat er iets ergst is gebeurt", zegt Anita.
Ik wrijf in mijn ogen en ga rechtop zitten.

"Ik zou graag die jongen die mij gevonden heeft vanmiddag even zien", zeg ik op een manier dat ik denk dat een prinses zich zou gedragen. "Ja, dat kan alleen is het nu al middag uwe majesteit. Dus kan het beter vanavond", zegt Anita.
Ik knik.
"En over je vraag gesproken. Er heeft een vrouw me een zwerver genoemd en een man wilde in een dorp hier niet heel ver vandaag heeft me eigenlijk gezegd langstig gevalt.

"Oh... wat erg om te horen, uwe majesteit. Wat wel mooi is als u wilt kunt u morgen nog naar het dorp terug en die vrouw een standje geven, en nog veel beter die man die u heeft lanstig gevalt. U heeft niet bang te zijn als u denk dat u alleen bent want er gaan natuurlijk bewakers mee.

Ik knik naar haar. "Ja, dat ga ik zeker doen", zeg ik.
"Kan ik u eigenlijk nog ergens mee helpen, uwe majesteit", zegt Anita. "Nee, nu op dit moment niet. Ik roep je wel wanneer ik je hulp nodig hebt", zegt ik.
Anita geeft me een knipoog en loopt weg.

Ik zucht diep wanneer ze de deur dicht slaat. Dit ga ik doen.
1. Ik ga me nu gedragen als een prinses. 2. Ik probeer zo goed mogelijk het idee over trouwen te ontwijken. Misschien kan ik er wel zorgen dat ik niet hoef te trouwen. 3. Ik ga die vrouw met dat lieve meisje een heel goed standje geven. Ze moet weten tegen wie ze te maken had. 4. Ook die man ga ik voor zorgen dat hij mijn naam nooit meer vergeet. 5. Ik blijf in deze wereld totdat de dag is gekomen om te gaan en misschien kom in dan wel terug. Maar op dit moment blijf ik hier. En als laatste. 6. Ik moet me sterk houden. Een prinses moet nooit zijn zwakkere kant laten zien. En om niet te vergeten.

Ik ga deze wereld helemaal veranderen.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 11, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

My life as a Princess 2 History {Dutch}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu