"Tahun itu, kedudukan ekonomi level runcit2 werking klass beliau diramalkan semakin stabil thanks to blessings from 'the holy gods of Valhalla', beliau terpanggil untuk laksanakan nazar yang dah sekian lama tertunggak, iaitu menyiapkan manuskrip trilogi KKK.
The first K is for Kabaret (ada kutu mencadangkan tajuk Kartel but it'd be too mencolok mata, pedihnya tu boleh sampai ke ulu hati, maka Kabaret lebih rileks & mengundang untuk ke lantai dansa), second K is for Koboisme & the third K for Kadzimiyun.
Kabaret seputar kembara seorang warga pertengahan umur ke alam rokenrol sejak mengenali piring hitam kugiran2 prog-rock semasa usianya baru sekitar 4-5 tahun akibat pengaruh sahabat2 baik almarhum ayahnya yang menginap sebuah rumah sewa kecil di belakang banglo milik Pak Juragan sang pegawai gomen yang terletak berdekatan Bukit Bintang & Jalan U.Thant.
Koboisme pulak tentang survival warga kelas bawahan yang saban hidupnya terpaksa keluar masuk simpang2 berpuaka di pekan2 liar yang tersembunyi dari highlight biasa2 demi kelangsungan legasi sebuah famili.
Untuk masukan terakhir iaitu Kadzimiyun, selaku penutup, akan lebih kepada bab2 kembara spiritual setelah dengan rela hatinya beliau membina sendiri sebuah sarang yang berbentuk penjara kecil hanya seluas 7kaki persegi di daerah paling terpencil Kuala Lumpur untuk didiami seorang diri sehingga ke akhir hayatnya.
Mengikut isi kandungan surat misteri terakhirnya kepadaku, trilogi KKK itu hanya akan terbit secara anumerta."
***petikan dari sebuah proposal untuk manuskrip panjang yang tak pernah siap sejak 2009.***
✊🏼👨🏼🎤🤘🏾
YOU ARE READING
Semalam Di Valhalla
SpiritualBuaian nostalgia kalau terlebih masa ayunan boleh menyebabkan kau sakit kepala & tegang urat leher dibuatnya, maka di sini beliau cuba siapkan tablet2 kecil untuk melegakan otot2 berkenaan.