8.kapitola - Pletky s kartelom v slnečnom Miami

32 1 2
                                    

"Ešte stále si myslíš, že Miami je raj na zemi?"vykríkol Mysty utekajúc úzkou uličkou.

"Nemôže sa človek mýliť?"vykríkol Ady naspäť.

Obaja sa dostali z uličky do obrovského ponurého skladu, ktorého labyrint krabíc osvetľovali veľké holé svetlá visiace zo stropu.

"Kde teraz?"

Za sebou začuli buchot.

"To je jedno, len nás nesmú Gonzalesovi muži chytiť,"povedal Mysty. "Rozdeľme sa."

Obaja sa vydali do labyrintu inými cestami dúfajúc, že rýchlo nájdu východ.

"Wise? Kde si?"spýtal sa Mysty, keď mu v interkome zašušťalo.

"Všetko je pripravené. Zásielka drog je vymenená a čaká na Adyho. Kde ste vy?"

"V tom prekliatom sklade."

"Gonzalesovi muži idú stále za vami?"

"Nevieme ich striasť."

"Idem na to!"pripojila sa Fast.

"Kde si ty?"

"Trochu som sa zdržala pri vymieňaní tovaru, ale idem za vami."

Mysty odbočil a načúval. Žiadne kroky, žiadne hlasy. Má náskok, tak si mohol odpočinúť.

Po chvíľkovej pauze sa vydal hľadať východ, tentokrát už nie behom.

Zrazu sa stalo niečo veľmi zvláštne. Mysty sa ako jeden z troch dostal do stredu labyrintu, kde sa nachádzal starý, nefunkčný jeep. Presne v tej istej chvíli sa tam dostal aj Ady.

Čo však nebolo také príjemné, v tej istej chvíli sa tam dostali aj dvaja Gonzalesovi muži. Boli to najatí mariňáci, obaja s hnevom v očiach a hneď, ako zlodejov uvideli, vytiahli MP5 - ky a nebáli sa šetriť nábojmi.

Obaja zlodeji však nespanikárili, no rýchlym skokom sa dostali za auto.

"Do riti!"tresol Ady päsťou do auta, zatiaľ čo sa do neho z druhej strany zahryzávali desiatky nábojov. "Čo teraz?"

"Fast, kde si?"opýtal sa do interkomu.

"V sklade, kde ste?"

"Choď za zvukom streľby."

"Myslel som, že sklad zvládneme len my dvaja,"povedal Ady vyčítavo. "Nevravel si také niečo?"

"A nemôže sa človek mýliť?"mykol plecami.

"Dobre, chalani,"ozvala sa Fast obom zlodejom. "Zakryte si uši."

Rozkaz hneď splnili a začuli ohlušujúci zvuk.

Keď prestal, zdvihli sa a uvideli dvoch mariňákov ležať na zemi, pravdepodobne v bezvedomí, a Fast na vrchu krabíc držiac akýsi amplión.

"Díky,"poďakovali.

"Na to nemáme čas. Poďte!"

Fast ich vyviedla z bludiska a zo skladu von.

"Dobre, Ady, vieš, čo máš robiť,"otočil sa Mysty na neho.

"Vy pôjdete autom a ja na člne plnom drog a stretneme sa na pláži vzdialenej desať kilometrov odtiaľto, áno, viem."

"Tak veľa šťastia."

"Veľa šťastia,"popriala mu aj Fast.

On len prikývol a utekal do prístavu.

"Gonzalesovi muži už museli nájsť tých mariňákov, musíme sa pohnúť,"povedal Mysty a spolu s Fast začali utekať.

Od skladu sa dostali až na frekventovanú miamskú cestu, na ktorej sa onedlho pristavilo modré auto 1951 Hudson Hornet.

"Kde ste takýto skvost zohnali?"Mysty sa nestačil diviť.

"Mám tu svoje kontakty,"žmurkol Funny. "Tak čo tam ešte stojíte? Nasadajte!"

Obaja nasadli a začali si užívať cestu po slnečnom Miami.

"Takýto pohľad vidíš iba raz za život,"povedal Mysty prezerajúc si pláže, polonahých ľudí prechádzajúcich sa po nich a more zaliate slnkom.

"Nie, ak žiješ v Miami,"zasmiala sa Wise so slnečnými okuliarmi na očiach.

"Ty máš nové šaty?"spýtal sa Mysty, keď si uvedomil, že Wise má na sebe namiesto riflí a červeného trička ružové voľné šaty a na hlave slamený klobúk.

"Musím ísť s módou! Nemôžem chodiť po Miami ako troska!"

"Ach, ženy a tá móda,"pokýval Funny hlavou.

"Ako to ide, Ady?"spýtala sa Fast.

"Perfektne,"zakričal snažiac sa prekričať hučiacu vodu, ktorú prerýval zeleno - bielym člnom. "Prečo som toto ešte nikdy nevyskúšal?"

Práve v tej chvíli sa k člnu prirútila modrá helikoptéra, z ktorej vytŕčala zbraň. Podľa tých dvoch sekúnd, počas ktorých ju Ady stihol vidieť, usúdil, že to je rotačný gulomet.

"Ajaj,"sykol Ady. "To nebude dobré."

"Čo nebude dobré?"začul ho Mysty.

Ady chcel odpovedať, no práve vtedy sa rotačný gulomet spustil a guľky narážali no vodnú hladinu až nebezpečne blízko člnu.

"Čo to bolo?"spýtala sa Fast, keď začula paľbu.

"Ľudia, máme menší problém,"ozval sa Ady. "Gonzales má vrtuľník s rotačným gulometom."

"Do pekla, ten chlap je snáď Steve Jobs!"buchol Funny do volantu.

"Snaž sa uhýbať čo najviac,"povedal Mysty. "Onedlho sme na tej pláži, budeme ťa tam čakať."

"Tebe sa to povie, Mysterious!"skričal. "Ty nie si na člne, po ktorom strieľajú!"

"Známka toho, že je zle - niekto nazve Mystyho Mysterious,"pousmiala sa Wise.

Rotačný gulomet neprestajne strieľal po zeleno - bielom člne a Ady, ktorý ho riadil, sa snažil všemožne uhýbať. Zrazu však paľba prestala.

Ady sa obzrel, či to už vzdali, pričom si nevšimol, čo sa nachádza pred ním - drevené mólo. Našťastie sa otočil včas, aby do neho nenabúral, ale nie včas, aby čln otočil. Preto neváhal ani sekundu a skočil do mora, zatiaľ čo čln s plnou silou nabúral do móla, ktoré úplne zničil.

Keď sa muž celý šťastný z toho, že prežil, vynoril nad vodnú hladinu a rukou si z tváre zotrel vodu, čakalo ho v poradí už tretie nepríjemné prekvapenie - čln plný Gonzalesových mužov mieriacich na neho zbraňami.

"Do riti,"vydýchol sklamane a zdvihol ruky nad hlavu.




Operácia Orbital ExpresWhere stories live. Discover now