PART 4

111 11 6
                                    

Di KELAS

"yah dahyun ko pegi mane ha ? Lame tau tak tunggu ko !" marah tzuyu kepade dahyun lalu duduk di meje v yang bersebelahan dengan dahyun , chiguye yang lain hanye mengelilingi mereka . "mianhae , tadi aku date ngan hanbin"  dengan mcm kerang busuklah dahyun tersengih sorang2" amboi ko kite org tunggu die , boleh lak die date ngan hanbin ! "marah tzuyu lagi" mian lah wei aku terserempak ngan die nak wat cam ne" dahyun pon buat muke comel depan chinguye . "ingat comel sgt lah tu" momo pon menolak pipi dahyun dengan lembut selepas melihat gelagat chinguye tu .

WAKTU BALIK

"wei korang kite nak lalu ikot mane ? Ikot taman ke ikot tempat biase ?" tanye chaeyeong selepas dahyun dan chingu ye keluar dari pagar sekolah . Belom sempat tzuyu menjawab dahyun dah mencelah "kite lalu taman lah , biar pon jauh kite jalan2 sekali nak , da lame tak jalan kat taman tu ?" pujuk dahyun . Tzuyu , momo , chaeyeong , jeongyeon terkejut dengan serentak dan memandang dahyun . "wae korang buat muke cam tu ade pape ke kat muke aku ni" sambil melapkan muke ye takut ade pape di muke yang lawa tu .

"ani kite lalu tempat biase lah , tibe2 aku rase penat mcm nak je cepat sampai rumah" pujuk jeongyeon sambil memeluk tangan dahyun . "tadi molek je ko jalan siap lompat2 tadi nampak crush" kate dahyun sambil menjelingkan mate . "da kajja lalu kat depan taman tu" kata dahyun muktamad yang lain hanye akur dan mengikut dahyun .

DI DEPAN TAMAN

HANBIN POV

Dibangku taman hanbin dan yeojachingu simpanan ye sedang berborak mesra dan tibe2 mulut hanbin dan mulut yeojachingu simpanan iaitu Hani berciuman . Dalam tak sedar Dahyun dan rakan ye yang lain melihat aksi itu .

END POV

Hanbin dan Hani bangun dari bangku yang mereka duduk tadi tetapi dahyun berada di hadapan Hanbin .

"Chagi" hanbin terkejut dan melepaskan tangan hani .

"Opss . Saye pergi dulu bye oppa" lalu hani mencium pipi hanbin . "Kau akan dapat balasan nanti , aku jamin" bisik chaeyeong di telinga hani sebelom hani pergi .

"Oppa akan expl....." tak sempat hanbin habiskan ayat .

Pangggg!!!! Satu tamparan free dari dahyun mendarat di pipi hanbin .

"Chagi waeyeo? " tanye hanbin sambil mengosok pipi yang kene tampar tu . "Kau tanye aku kenape? Aku nampak dengan mata aku apa yang kau buat" tomboy dahyun da keluar . "Ani chagi . Jebal bagi oppa explain" pujuk hanbin .

"Ahhh . Kau laki yang paling aku benci . Now kite putus" lalu dahyun pergi tapi sempat hanbin menarik tangan dahyun dan mencium bibir ye dengan kasar . Dahyun menolak habin dengar kasar dan ludah air liur pada muke hanbin . "Jijik kau tak? Kau da cium pempuan tu patu kau cium aku pulak" .

"Chagi jebal jgn pergi . Oppa only have you" rayu hanbin sambil lap muke ye yang kene air liur dahyun . "Ahh kesah pulak aku . Aku da penat dengan perangai kau yang suke pakse aku . Aku takkan maafkan org mcm kau now kite tak de ape2 hubungan lagi" .

Lalu dahyun dan rakan2 ye pergi dari situ . Semua chingu dahyun terkejut apabila dahyun buat mcm tu , siap ludah lagi .

"Dahyun jom pergi minum kat cafe ni . Kite sejukkan hati kau tu nak? Aku belanje" pujuk tzuyu dan memeluk tangan dahyun . Die tahu kawan ye sedang marah dan die tak nak chingu die terlampau ikotkan perasaan ye . "Tak pe lah tzuyu aku penat" tolak dahyun dengan lembut .

"Alahhhh jom lah . Da lame tak lepak same , lagi pon kau tak keje kan hari ni?" Pujukan dari momo pulak . "Haah dahyun jom lah" pujukkan dari chingu yang lain pulak .

"Ye la , tapi korang berlanja tau"

"Yeay" semua sorak dengan gembira .

SKIP

Sampai di cafe mereka duduk di penjuru cafe yang tersedia meja bulat . Tzuyu memecahkan kesuyiaan . "Dahyun kau ok?" Tanye tzuyu dengan lembut dan memegang tangan dahyun . Chingu yang lain memandang dahyun dengan serentak .

"I'm ok" balas dahyun dengan senyuman palsu . "Are you sure?" Tanye tzuyu lagi . "Betol . Dah kite lupekan apa yang jadi tadi , anggap tak de pape" .

Selepas itu pelayan pon datang untuk ambil order . Mereka semua pesan hot chocolate memandangkan musim sejuk . Mereka berborak kosong sampai tak perasan yang mereka diperhati org ramai yang ade dalam cafe itu sebab ketawa mengalahkan hantu . Dan pesanan mereka pon sampai .

Baru sahaja dahyun ingin menghirup air terasa pedih di hujung bibirye . "Auchhh" dahyun meletakan semula air ye itu dan meletakan jari ye di bibir tempat yang sakit . "Wei ade pape tak kat mulut aku" tanye dahyun pada chingu2ye . "Ade . Mcm darah sikit . Ni mesti kes tadi yang hanbin cium kau" jawab momo . "Haishhhhh die ni memang nak kene" .

"Wei sabarlah kau kate nak lupekan die . Jgn lah layan sgt perasaan kau tu , sikit je luke tu nanti elok lah" pujuk chaeyeong .

"Ok now tuka topik" kate jeongyeon . "Ha pasal exam tu" balas tzuyu . "Haah exam . Aku pelik sebab bts baru je datang beberape hari da ade exam . I think exam ni ade kene mengena dengan bts" jawab momo dengan dan menghirup sedikit air ye .

"Kalau tak lepas cam ne , but bukan ke exam da lepas . Baru je kan?" Pertayaan dari chaeyeong membuatkan mereka buntu . Ade garu kepala walaupon tak gatal . Ade yang mengusap dagu seperti cari idea dan sebagai ye .

"Mcm ni lah kite tunggu je exam tu . Buat mase ni kite relax dulu ok" kata dahyun positif dan membuat tanda ok .

SKIP

"Baiklah semua da berkumpulkan?" Tanye saem pada pelajar ade kat situ . Semua pelajar diminta berkumpul di satu tempat yang luas . Tapi yang pasti ditempat itu pentas dan tempat ye terbuka . (reka sendiri)

"Saya di sini nak bagi tahu awak semua pasal exam yang akan datang . Exam ni bukan lah sekadar exam yang biase . Malahan untuk mencari idol di sekolah kite" semua pelajar terkejut dengan apa yang cikgu cakap . "Sekarang saye akan bahagikan kumpulan mengikut exam awak semua yang lepas yep . Mina , jihyo , nayeon , sana , jeongyeon , tzuyu , momo , chaeyeong dan dahyun awak semua satu kumpulan....." tak habis lagi saem cakap mina memotong dan mengangkat tangan . "Saem kenape mesti kene kumpulan dengan die org?" Tanye mina tak puas hati . "Ikot sahaja jangan memilih" mina mendengar jawapan itu terus menarik muke marah plus geram .

"Bts dan Hanbin aku semua kumpulan bersama ye . Dan saya nak bagi tau Idol Harapan kite adalah Kim Hanbin tahniah , saye nak awak semua contohi Hanbin." saem pon meredar . Semua pelajar di situ bertepuk tangan kecuali geng dahyun , bts dan geng mina . Meraka seperti tidak percaya Hanbin mendapat gelaran Idol Harapan .

"Daebak dahyun pesaingan kau yang kuat" kate chaeyeong . Dahyun mengenggam kedua-dua tangan ya tanda geram . "Aku ingat kan bts yang dapat gelaran idol harapan tapi malangya hanbin . Hebat lahh" tibe2 suara pelajar lelaki kedengaran . Bts hanya senyap dengan muke yang tak puas hati .

"Congrats hanbin , untung lah kau dahyun namjachingu jadi idol harapan" lalu mina dan geng beredar dari situ . "Mcm mane ehhh kau dapat?" Tanye V tak puas ati .

"Aku tak tau and aku pon tak sangka , aku ingatkan yeoja tu yang dapat" semua mata melihat dahyun . Dahyun buat muka tak puas hati dan memandang hanbin mcm nak makan .

"Kalau nak sgt gelaran ni ambik lah , aku tak nak pon tak teringin langgsung" hanbin senyum sini dan semua pelajar pon beredar dari situ . Hanya tinggal geng dahyun dan bts.....

BERSAMBUNG

Sorry guys , lama gila saya x update .. serius busy gila sebab cerita nih bukan saya wat sorang , idea cerita nih dari kawan saya , dea banyak idea .. actually happy reading guys 😘 jngan jadi silent reader tau , saya tengok sikit sangat vote , maaf tapi saya x memaksa ✌😂😅

[H] Friends Or Enemy |Taehyung Where stories live. Discover now