PART 6

66 8 6
                                    

Di dalam kelas dahyun langgsung tidak bertegur dengan v . V mengeluh berat die amat menyesal dengan ape yang berlaku . Sepatutnya die harus siasat dahulu . Sudah lah dia anggap dahyun kawan baik . Rasa sayang mule hadir pada hati kecil v . Eh eh , sayang? Betol ke? V sudah mule sayang dahyun?

Mina yang duduk tidak jauh dari tempat duduk v dan dahyun melihat mereka langgsung tidak bercakap ape tah lagi berpandangan . Die sudah rase menang tapi belom puas . Siape suruh rapat dengan v . Marah pade dahyun masih ade pada diri , entah kenape die susah untuk memaafkan dahyun walaupon perkara itu sudah berlaku . Die kembali memberi perhatian pada saem yang sedang mengajar .

Kring!!!!

Dahyun cepat2 untuk mengemas barang untuk pulang . Sebenar ye die perlu ke kafe untuk kerje . Kebiasaan ye die akan ucap selamat tinggal pada v tapi apakah daya die dengan v sudah lagi tiada hubungan sebagai kawan . Jadi dia hanya berlalu pergi tanpa hiraukan v .V menghantar pandangan mata sampailah dahyun hilang bayangan . "Oppa , hantar mina balik boleh?" sudah mule gedik si mina ni . Bts perhati dari jauh , nak muntah hijo rase ye ni .Kalau manager tahu mesti v sudah kene marah . Tapi mereka masih simpan rahsia untuk menjage hati v . "Mianhae chagiya oppa kene balik dorm terus sebab ade keje" mina sudah membuat muke tanda tak suke .

"Alahhh chagi , next time ok" pujuk v . Kalau mina merajuk denga die siape lagi die mahu bermanje , sudahlah dahyun tidak lagi berkawan dengan die . Walaupon v dan dahyun hanya kawan baik tapi v amat manja pade dahyun . "I hate you" mina pon belalu pergi dengan berharap v akan pujuk , ternyata die salah . V lebih pentingkan keje dari die .

"Wasup bro , jom balik dorm , aku rase dah lambat ni" bts datang ke arah v . Namjoon sebagi leader perlu mengambil tindakan . "Jom" mereka bersorak dengan semangat . V hanya berlakon menjadi riang , di dalam hati risau seribu pasal dahyun . Ape yang patut die buat , lagipon memang salah dahyun yang menolak mina kan?

SKIP

Meraka berehat sekejap selepas membuat tarian yang memenatkan . "Korang aku nak g kat kafe luar tu nak pesan ape2 tak?" Jin sudah bangun dari duduk . "Ehh kafe kat dalam Big Hit kan ade nape kau pergi jauh sangat? Kene kejar dengan fans mule lah" rapmoon tidak membenarkan jin pergi . Lagi bahaye dengan fans kat luar itu .

"Sokay lah . Ni aku pakai mask ngan cermin mate hitam" jin menyakinkan rapmoon . "Tapi hyung bahaya lah" risau jungkook kalau jadi ape2 terjadi pade jin . "Don't worry about me . Lagi pon hyung just nak ambil angin kat luar je . Asyik terperap je kat dalam ni" alsan yang kukuh , berharap rapmoon akan memberi keizinan . "Hm pergilah nak pergi sangat kan?" Akhirnye rapmoon mengalah . "Nanti aku bagi tahu manager then nanti kite org chat line pesanan" tambah rapmoon lagi . "Gomawo" jin pon berlalu pergi meninggalkan mereke . Sebenarnye die resah terhadap omma die yang sedang jatuh sakit . Jadual padat yang susah untuk die melawat ommanya di Busan . Ahli bts tidak tahu akan perkare ini , niat untuk tak nak menyusahkan mereke . Jin perlu cari jalan untuk menyelesaikan masalah ini .

Ping!!!!!!!

Di tengah jalan , jin tidak mampu bergerak dan kereta merah amat laju . Dan jin terbaring di tengah jalan , mate mula kabur dan darah mula mengalir di kepale .

Dahyun pov

Dahyun yang sedang mengemop lantai terdengar bunyi hon dari kereta di luar kafe tempat kerje ye . Sebenar ye dahyun bekerje di kafe hadapan Big Hit . Die ternampak kerete merah yang mengeluarkan bunyi hon seperti langgar seseorang , jadi perasaan ingin tahu die melangkah keluar dari kafe tersebut . Sampai sahaje di tempat kejadian "omo jin!!" Dahyun lari dapatkan jin yang sudah tidak sedar . Semakin ramai yang datang di situ .

"maafkan saye . Saye hilang kawalan" pemandu kerete itu keluar dari kerete dengan keadaan serbe salah . Dahyun tidak menghiraukan dan mengangkat kepale jin di atas riba . "Call ambulance , someone . Jebal selamatkan kawan saye" air mate dahyun mengalir dengan laju . Die hanya anggap jin classmates die . Dahyun amat prihantin dan baik hati , walaupon die tidak rapat dengan jin tetapi die amat risaukan keadaan jin sekarang ni .

End pov

"Ehh lame ye jin hyung ni" jimin melihat jam di tangan . Mereka mahu memulakan latihan tetapi jin tidak pulang dari tadi . "Tu la . Aku rase ade bende yang buruk berlaku lah" jhope mengosok dada kerane rase tidak sedap hati . "Jangan fikir bukan2 jhope . Doakan tiade ape yang berlaku . Jom lah kite practice dulu" rapmoon menyejukan hati jhope . Die pon risau akan jin tetapi die buang perasaan itu kerane die tahun jin tak akan ape2 .

"Korang2" baru saje mereke mahu memulakan latihan manager datang ke arah mereke dengan termengah mengah . "Waeyo hyung" jimin bertanye . Nampak mcm pelik dan something bad happen . "Jin....jin accident kat depan bangunan" dengan satu nafas manager memberitahu walaupon die sudah seperti kehilangan oksigen ."Bwo!!" mereke semua terkejut . Dengan sepantas kilat mereke meninggakkan bilik latihan tersebut dan keluar dari bangunan itu . Mereke lihat ramai yang org berkumpul di tengah jalan jadi mereke terus ke arah sane . Dalam mase yang sama ambulance pon datang .

"Seorang tolong ikot saye ke hospital dan teman pesakit" kate nurse lelaki yang sudah masukan jin di dalam perut ambulance _(author hentam aje)_ . "Saye kawan die jadi saye teman die" dahyun menawarkan diri .

"Baiklah awak boleh masok" dahyun angguk , baru saje die mahu masok suga menarik tangan dahyun "wae?" Dahyun pandang bts tapi apebile giliran v cepat2 dahyun mengalih muke untuk tidak bertentang mata dengan ye . "Biar kite orang yang teman jin" balas suga . "Gwenchana , aku boleh teman die lagi pon aku nampak ape yang terjadi tadi . Aku kesian kat jin" v yang mendengar jawapan terus tersentap . Perasaan cemburu mule muncul .

"Tak ape lah kalau mcm tu . Nanti kite org datang dengan manager" rapmoon menarik tangan suga untuk lepaskan pegangan . "Thanks rapmoon , aku naik dulu" dahyun pon terus masuk . Die tidak buat nampak v walaupon v memandang dahyun dengan pandangan yang sukar untuk ditafsirkan .

SKIP

Dahyun menunggu di hadapan bilik pembedahan . Muke die amat risau . "Dahyun , mcm mane jin?" Bts dan manager sudah sampai di hospital . "Hikk jin kat dalam bilik pembedahan . Aku kesian kat jin hikss" rapmoon menarik dahyun dalam dakapan untuk menenakan dahyun . Walaupon dahyun tomboy tapi hati tetap perempuan . V pandang dahyun dengan tajam . Perasaan cemburu telah membuak .

Pintu bilik pembedahan di buka lalu nurse dan jugak doktor yang bertugas untuk bedah jin keluar . Bts , dahyun dan manager terus meluru ke arah doktor dan nurse . "Doktor mcm mane kawan kami?" Suga bertanye dengan penuh kerisauan . "Kawan kamu semua tidaklah cedere dengan terok , Tetapi" doktor megeluh

"Tetapi ape doktor?" Manager tidak sabar untuk menunggu . "Kawan kamu hanye mengalami patah kaki dan mengambil masa berbulan untuk sembuh . Jadi kalau boleh jangan bagi die aktif dan menyertai ape2 acara yang melibatkan kaki" jawab doktor jung dengan panjang lebar . Manager mula sebak , ape yang patut die buat . "Kalau tak ade ape2 saye pergi dulu" mereka hanya angguk dan memberi laluan untuk doktor dan nurse lalu .

"Kalau mcm tu , jin tak boleh ambil exam lah?" Manager pandang dahyun dan mengangguk . "Nampak ye jin dikecualikan . Mcm mane lah saye nak bagi tahu die nanti" manager memikirkan sesuatu . "Gwenchana hyung , kami ade boleh bantu biar kami yang bagi tahu" jhope memeluk bahu manager . Dahyun melihat jam coklat di tangan , terbuntat mate kerane die masih ade lagi mase untuk bekerje , dan sekarang mesti boss anggap die tengah ponteng .

"Maafkan aku , hanye sampai sini saje aku boleh tolong . Aku kene gerak ke kafe , nanti aku datang lawat jin . Annyeong" dahyun menunduk pada bts dan manager lalu berlari untuk ke kafe . Tanpa die sedar v juga ikot dari belakang . Keluar saje dari hospital tersebut v terus menarik lengan dahyun .

To Be Continued​ ......

[H] Friends Or Enemy |Taehyung Where stories live. Discover now